کد خبر 1413276
تاریخ انتشار: ۸ شهریور ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۷

به گزارش مشرق، محمد ایمانی تحیلگر سیاسی و فعال رسانه ای در کانال تلگرامی خود نوشت:

در مثل مناقشه نیست. مقتدا صدر هم سابقه درخوری ندارد.

هنگامی که طلحه الخیر صحابی پیامبر (ص)، به خاطر ریاست طلبی با امیر مومنان(ع) در افتاد، امویان دورش جمع شدند و تا می توانستند سواری گرفتند و امر را برای برخی عوام مشتبه کردند.

آخر سر، طلحه هم با تیر هم اردوگاهی اش مروان بن حکم از پا درآمد و هنگام مرگ گفت "خون هیچ بزرگی مثل من به هدر نریخت"!

بقایای حزب بعث و داعش (و از آنها بالاتر سرویس های غربی/عبری/عربی) تا حد ممکن از مقتدا صدر سواری می گیرند، هر وقت هم تاریخ مصرفش تمام شد، خلاص!

صدر در اتفاقات عراق، بیشتر بازیچه کاظمی و بقایای رژیم صدام و دیگران است تا بازی گردان. او قرار بود امکان انتخاب نخست وزیری مستقل به جای کاظمی را در پارلمان به هم بزند اما به خاطر هوشیاری و همدلی و هماهنگی جریان های شیعه، ناکام ماند.

 ایجاد آشوب در پوشش حمایت از مقتدا صدر، از شکست نقشه بازیگردان های پشت سر باند صدر حکایت می کند؛ به ویژه این که احتمال انتخاب نخست وزیر جدید قوت گرفته و از آن سو، بیانیه آیت الله سید کاظم حائری، برای حامیان دغلباز مقتدار صدر گران تمام شده است.

جریان وابسته و مزدور غرب، هر جا که در بازی انتخابات و دموکراسی کم می آورد، ماموریت دارد زیر میز بزند و بی ثباتی و آشوب بر پا کند.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 27
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۰۸:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۸
    25 3
    پارسال امید دانه گفته بود که عراق سال نارامی خواهد داشت
    • IR ۲۳:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۸
      2 0
      شیخ فتنه را باید همانطور که حسن نصرالله جعجع را در لبنان ترسانید بترسانند
  • IR ۰۸:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۸
    11 3
    نشانه حماقت وجاهلیت 60ساله عراق جنگ ودرگیری هست
  • IR ۰۸:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۸
    20 8
    دقیقاً نسخه عراقی همان کودتای سبز لجنی در ایران که مأموریت داشت با به خط کردن اوباش، ایران را به آشوب بکشد...
  • IR ۰۹:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۸
    16 4
    مقتدی صدر واقعا خیلی بچه هست زیر میز قانون میزنه نوکر آمریکا شده
  • IR ۰۹:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۸
    12 22
    نشانه دخالتهای مداوم همسایه شرقی
    • IR ۱۰:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۸
      8 4
      چرا مزخرف میگی. دخالت همسایه شرقی؟ پس صدر میخواست عراق دست داعش بیفته که بعد از آن سراغ ایران بیان و چون ایران این نقشه شوم آمریکایی اسراییلی رو بهم زد حالا صدری که بازیچه دست گردانندگان این نقشه کثیف شده عصبانیه و میخواد تلافی کنه؟
    • IR ۱۰:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۸
      8 3
      بمیر بابا
    • حاج حسین IR ۱۲:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۸
      8 1
      تیرانا چه خبر؟؟؟ این نشانه نفوذ دشمن قسم خورده اسلام در عراق و بی بصیرت مقتدی است که منافقین مستقر در تیرانا هم در آن حضور دارند‌
    • IR ۱۲:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۸
      7 1
      تنها دخالتش برای از بین بردن داعش بود به درخواست و دعوت مردم و دولت عراق. ناراحتی از اینکه نقشه آمریکایی-اسرائیلی داعش شکست خورد؟
    • IR ۱۳:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۸
      4 0
      خیر. خلا قدرت و سیاست ملوک الطوایفی در عراق دستپخت امریکایی ها برای این کشور بود که به ظهور داعش و اتفاقات اینچنینی منجر شد. آمریکا هیچ وقت یک عراق قوی و منسجم رو نمیخواد
  • IR ۰۹:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۸
    7 2
    مقتدی صدر میخواد به همگان نشون بده که تکیه به رای ملت داره و امثال آیت الله حائری تعیین کننده نیستند. میخواد بکشه کنار که دو روزه ازش خواسته بشه، اصرار بشه که برگرده به سیاست
  • IR ۰۹:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۸
    26 2
    شرک که فقط برای خدا شریک قائل شدن نیست .همین علاقه بیش از حد به قدرت ودوست داشتن قدرت بیش از خدا هم از نشانه های شرک خفی است
  • DE ۰۹:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۸
    2 15
    درود بر مقتدی صدر
    • IR ۱۲:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۸
      11 2
      لعنت بر صهیونیست
  • صبا حسینی IR ۱۰:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۸
    10 1
    همه میدانند که راهپیمائی اربعین یک رزمایش تمام عیار مسلمانان و بصورت خاص، شیعیان محسوب و بیشترین نگرانی را برای امریکا ، رژیم صهیونیستی و از همه مهمتر رژیم آل سعود بوجود آورده است و پس از دو سال گرفتاری بیماری کُرونا ، پیش بینی میشد که راهپیمائی امسال عظیم ترین راهپیمائی تاریخ رقم بخورد .... خُب بدیهی است که با طراحی بعثی های داخل ، عوامل امریکائی صاحب منصب در رده های بالای این کشور، و..... بدنبال عاملی میگشتند که این اوضاع را بهم بزند و قرعه به نام احمقی که با ظاهری روحانی ولی مزدور بیگانه و بویژه عربستان بنام مقتدی صدر بیفتد و نگذارند قدرت نمائی مسلمانان در عرصه جهانی به نمایش گذاشته شود و مهمتر از آن اینکه ، همانگونه که همیشه ودر مواقع خطر ، مرجعیت بعنوان چراغ راهنمای مردم ، عمل نموده و هشدار میدهند ، این بار نیز بزرگ مردی از مرجعیت شیعه با بیانیه ای تاریخی مردم را به قله نورانیت رهنمون فرمودند.
  • FR ۱۱:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۸
    6 1
    دقیقا همینطور است ... غربی ها که دم از دموکراسی میزنند برای کشورهای رقیب دقیقا بازی بهمزن هستند
  • حاج حسین IR ۱۲:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۸
    5 1
    چند تا سوال؛ ۱. حالا که مقتدی به ظاهر از سیاست کنار رفته، چرا هوادارانش کنار نمی کشند و بیش فعالی می کنند؟ ۲. هواداران صدر از جمله مسلحین وابسته به وی ... به نام سرایا السلام ... چرا از او تبعیت نمی کنند که او مجبور شود برای توقف استفاده از سلاح مثلا به اعتصاب غذا روی آورد؟ ۳. آیا این هم یک بازی جدید سعودی صهیونیستی است و یا آنها مقتدی صدر را بازی داده اند ... که او اینگونه مستأصل شده است ... و رهبری جریان صدر و مسلحین این جریان را مستقیما در اختیار خویشتن گرفته اند؟
  • IR ۱۳:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۸
    3 2
    طلحه و زبیر در ایران فراوان است تو کوری ایمانی خاین
  • عمو IR ۱۳:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۸
    2 0
    استراتژیک بودن منطقه و ثروتهای این کشور چشم هر سودجویی را مانند دیگر مناطقی که دارای منابع بسیاری هستند به خود باز نگه می دارد تا به هر قیمت ممکن حتی حداقل بهره مندی را از دست ندهند. اینکه مهره سازی و قهرمان سازیها انجام شود و با زور مانع گروههای مقابل ایستادن از دیگر قضایای ایجاد آشوبهاست. در قرار همه آنهایی که قصد به تصرف همه جهان و سلطه بر همه ما را دارند تا به هر شکل زشتی که می خواهند ما را به زیر حکومت و حکام و عوامل و ملعبه هایشان بکشانند فتنه است و فساد و همه زشتیها و جنگ که با تبلیغهای مختلف چهره و اقدامات گروههای مقابل را هم واژگون نشان و توضیح می دهند.
  • یاسی IR ۱۴:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۸
    1 1
    کارهای امروز صدر یادآور کارهای میر حسین و بنی صدر .هر سه تشنه قدرت و درگیر توهم .تفکر سعد به عربستان سعودی و آمریکا نزدیک همین طور کمونیست ها .خب طبیعتا نمیخواد اربعین شلوغ بشه .واسه همین این بازی درآوردن .ته خطی که دشمن از آدم تعریف کنه لشکر عمر سعد
  • سعید IR ۱۴:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۸
    0 0
    تمام اینایی که توی میدان سبز آشوب به پا کردند وقتی داعش به دروازه های بغداد رسیده بود همشون همچو موش تو سوراخشون مخفی شده بودند.
  • سعید IR ۱۴:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۸
    2 0
    از روزی که این الکا‌ظمی اومد راس کار به گند کشید عراق را. و مهمتر از همه به کسانی که (حاج قاسم و یارانش) از جانشان مایه گذاشتند خیانت کرد. باعث ترور حاج قاسم همین الکاظمی و صدر بودند.
  • صمصام IR ۱۷:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۸
    2 0
    مسئله جریان صدر نیست ... کشور عراق هم نیست ...مسئله این است : الیوم به ای نحو کان، ایجاد جنگ و نارامی در مرزهای همسایه ایران در حکم دشمنی با ایران است حالا یکروز عراق ....یک روز سوریه ...یک روز افغانستان و روزی هم ترکیه ... این تابلو با خط درشت و به فارسی و عربی و عبری در اتاق رییس موساد و سیا به دیوار زده شده است !
  • محمد IR ۱۷:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۸
    0 0
    باید بیان انتخابات آزاد و همراه با دموکراسی رو از ما یاد بگیرن
  • هنتا IR ۲۰:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۸
    0 0
    دو حالت داره یا عده ای کرد اربیل یا صهیون در رسانه و بین مردم دخالت ایران رو جار میزنن درحالیکه دخالتی نیست فقط پیشنهاده...دوم اینکه واقعا دخالت داره و مقتدی جان آتیش زیر میکنه...این دوحالته...قدرت رسانه و مرجعیت
  • IR ۰۱:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۹
    0 0
    قانون اساسی عراق ارمغان آمریکاست . سه قوه مشخص هستند بااین حساب انتخابات فقط هزینه زیادی است . شیعیانی مثل صدریها حزب بعث هوشیار را اطراف خود نمی‌بینند . داستان عراق خونبارخواهدبود مگرآنکه آمریکاییها بروند و هزینه کمترقانون اساسی درست داده شود . کودتا هم میتواند گزینه آمریکا شود . أنهابیرحمانه قانون اساسی را خونین نوشتند .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس