کد خبر 1413262
تاریخ انتشار: ۸ شهریور ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۰
السیسی

رئیس جمهور مصر در گفتگوی تلفنی با همتای عراقی خود با وی پیرامون تحولات و ناآرامی ها در عراق رایزنی کرد.

به گزارش مشرق، عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر به صورت تلفنی با برهم صالح همتای عراقی خود پیرامون تحولات عراق و ناآرامی‌ها در این کشور گفتگو کرد.

دفتر برهم صالح در بیانیه‌ای اعلام کرد که رئیس جمهور عراق شامگاه دوشنبه تماس تلفنی را از عبدالفتاح السیسی همتای مصری خود دریافت کرد.

طبق این بیانیه، السیسی در این گفتگوی تلفنی با بیان اینکه قاهره تحولات عراق را با اهتمام دنبال می‌کند بر حمایت مصر از امنیت و ثبات عراق تاکید کرد.

رئیس جمهور مصر با اشاره به روابط تاریخی مستحکم بین دو کشور ابراز امیدواری کرد که بحران سیاسی عراق با گفتگو و در راستای تحقق امنیت، ثبات و رفاه برای مردم عراق حل و فصل شود.

از سوی دیگر، برهم صالح نیز از رئیس جمهور مصر بخاطر پیگیری تحولات عراق تشکر و قدردانی کرد.

در پی ناآرامی‌های اخیر در عراق، فرماندهی عملیات مشترک ارتش این کشور اعلام کرده است که در همه استان‌ها و مناطق این کشور از ساعت ۱۹ عصر امروز، دوشنبه (به وقت محلی) تا اطلاع ثانوی، مقررات منع آمد و شد برقرار می‌شود.

همزمان رسانه‌های عراقی اعلام کردند که مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق دستور آماده باش کامل به همه نیروهای امنیتی بغداد داده است.

این در حالی است که منابع خبری بامداد سه شنبه از افزایش شمار تلفات درگیری‌ها در عراق به ۲۰ کشته خبر دادند. گفته می‌شود که بیش از ۳۰۰ نفر هم در این درگیری‌ها زخمی شده اند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس