اتحادیه فوتبال روسیه به‌دنبال لغو تحریم‌های فیفا و یوفا

مقامات فوتبال روسیه با هدف لغو و خنثی کردن تحریم‌های اتحادیه فوتبال اروپا(یوفا) و فدراسیون بین‌المللی فوتبال(فیفا) علیه تیم‌های ملی و باشگاهی این کشور، تلاش‌های حقوقی خود را پیگیری می‌کنند.

به گزارش مشرق، دادگاه عالی ورزش(کاس) در ماه جولای درخواست استیناف اتحادیه فوتبال روسیه برای رفع تعلیق تمام تیم‌های این کشور را رد کرد؛ تحریم‌هایی که پس از حمله مسکو به اوکراین علیه روسیه وضع شد.

به گفته قضات دادگاه عالی ورزش، اینکه فوتبالیست‌های روسیه بابت شرایطی که تحت اختیارشان نیست، مجازات شوند، اتفاقی تاسف‌آور است اما استدلالشان برای رد درخواست روسیه این بود که فیفا و یوفا «تتحت اختیارات و باتوجه به مقررات و اساسنامه متبوع خود دراین‌باره تصمیم گرفته‌اند.»

اتحادیه فوتبال روسیه در واکنش به این رای، اعلام کرد که پرونده را به دادگاه عالی فدرال سوئیس خواهد برد و حالا «ماکسیم میترووانوف» سرپرست اتحادیه فوتبال روسیه اعلام کرده که این پرونده هنوز در جریان است.

وی در این‌باره گفت: کاس شکایت اولیه را رد کرد. درخواست تجدیدنظر پس از دریافت متن کامل رای دادگاه کاس، به دادگاه عالی سوئیس برده خواهد شد. کاس برای این کار سه ماه فرصت دارد و ما هم یک فرصت تجدیدنظر داریم. باید بدانیم که دادگاه عالی سوئیس تنها و تنها به ادعاهایی رسیدگی می‌کند که به طور رسمی ثبت شده باشند و این یعنی، پرونده‌ها را صرفا به لحاظ ماهیت بررسی نکرده و در صورتی که در مسیر صدور حکم آیین دادرسی، نقض شده باشد، این قدرت را دارد تا حکم کاس را برگرداند. 

علاوه بر این، اتحادیه فوتبال روسیه، شکایت دیگری را درباره تصمیم فیفا مبنی بر صدور جواز فسخ یکطرفه قرارداد برای بازیکنان خارجی شاغل در روسیه، تنظیم کرده و به گفته میترووانوفاین پروند هنوز در مراحل ابتدایی است.

تیم‌های ملی و باشگاهی روسیه در نتیجه تحریم‌های اعمالی فیفا و یوفا، از حضور در تمام رقابت‌های ملی و باشگاهی اروپایی و بین‌المللی از جمله جام جهانی ۲۰۲۲، جام ملت‌های زنان ۲۰۲۲ اروپا، لیگ قهرمانان و همچنین لیگ اروپا محروم شدند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۲:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۷
    2 0
    یادتون میاد روسیه تو کشتی چقدر حق ایران رو میخورد، از بس که لابی میکرد ، مثل سیاست های کثیفش، تو فوتبال هم اگه دستش میرسدی همین کارو میکرد، اینم کار خداست، حالا بخور نوش جونت

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس