یمن: ائتلاف سعودی منابع آبی الحدیده را به مواد شیمیایی آلوده کرده است

وزارت آب و محیط زیست دولت نجات ملی یمن از آلوده کردن منابع آبی در "الحدیده" با مواد شیمیایی و رادیواکتیو توسط ائتلاف سعودی پرده برداشت.

به گزارش مشرق به نقل از شبکه المسیره، عبدالکریم السفیانی، معاون سازمان منابع آب یمن در یک کنفرانس مطبوعاتی درباره اثرات تجاوز و محاصره تحمیل شده توسط ائتلاف متجاوز عربی به سرکردگی عربستان سعودی بر بخش‌های آب و محیط زیست یمن از مارس ۲۰۱۵، اعلام کرد که این سازمان مواد شیمیایی و رادیواکتیو در برخی منابع آب در الحدیده کشف کرده است.

السفیانی گفت که ائتلاف متجاوز بیش از ۲۹۹۵ تاسیسات آبی از جمله سدها، موانع، پمپ‌ها، مخازن، کانال‌های آبیاری و شبکه‌های آبیاری را از سال ۲۰۱۵ تا کنون تخریب کرده است.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس آمار سازمان‌های بین‌المللی، بیش از ۲۰ میلیون یمنی به آب سالم و آشامیدنی دسترسی ندارند.

در همین حال، عبدالسلام الحکیمی معاون وزیر آب و محیط زیست یمن نیز خسارات بخش آب و محیط زیست ناشی از تجاوزات و محاصره این کشور را بیش از ۴۳۲ میلیارد ریال یمن اعلام کرد.

الحکیمی با اشاره به اینکه عرضه نامنظم گازوئیل و گرانی آن منجر به کاهش ظرفیت سیستم‌های پمپاژ آب شد، تصریح کرد: در دوره آتش بس تلاش شد قطعات یدکی برای توسعه شبکه‌های آب و فاضلاب و تعدادی از چاه‌ها و تصفیه خانه‌های از کار افتاده وارد شود، اما ائتلاف مانع از این اقدام شد.

عربستان سعودی همراه با امارات، بحرین، سودان، مصر و کویت در ششم فروردین سال ۱۳۹۴ با تشکیل به اصطلاح ائتلاف عربی تجاوز خود به کشور یمن را آغاز کرد اما پس از گذشت تقریبا پنج سال از این تجاوز وحشیانه، سایر همپیمانان سعودی از این ائتلاف خارج شدند.

در طی این سال‌ها هزاران شهروند یمن که بیشتر آنها را زنان و کودکان تشکیل می‌دهند بر اثر حملات هوایی جنگنده‌های سعودی جان خود را از دست داده‌اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • محمدصالح چگینی قزوین خ سعدی ک شهیدنوروزی ب دوم 33 IR ۱۷:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۶
    1 1
    این دیگه چیه بازی جدیدسازمان ملله که جنگ روازاتش به محاصره وسرقت واینجورکارا کشوندن بایدیمن دراعتراض دوباره چندتاحمله به ارامکوبکنه تااین مشکلاحل بشه
  • مهدی IR ۲۱:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۶
    0 2
    آمریکا جرات نداره با ما در بیفته بعد ائتلاف جرات خریت داره؟! یه کشتی حاوی قطعات یدکی و سایر کمکها رو بفرستیم یا حتی از طریق عمان و روسیه و... الهی بیفزا عذابت بر آل سعود و نهیان و خلیفه!
  • IR ۲۳:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۶
    1 1
    بدن ناظرسازمان ملل تویمن بخوره

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس