کد خبر 1412650
تاریخ انتشار: ۶ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۲
گلکسی S۲۲

سامسونگ با وجود بهبودها و قابلیت‌هایی که برای دوربین‌های گلکسی S۲۲ اولترا در نظر گرفته است، مانور زیادی رو عکاسی در شب (Nightography) می‌دهد.

به گزارش مشرق، سری گلکسی S۲۲ با بهبودهای زیادی در بخش عکاسی همراه شده‌اند. کره‌ای‌ها می‌گویند با تغییراتی در نرم‌افزار دوربین و ساختار لنزها، عملکرد دوربین قدرتمندترین پرچم‌دارشان، یعنی گلکسی S۲۲ اولترا را به‌ویژه در تاریکی بهبود داده‌اند تا عکاسی و فیلم‌برداری در تاریکی یا به‌اصطلاح خود سامسونگ قابلیت‌های Nightography، تجربه‌ی لذت‌بخش و با کیفیتی از عکاسی در تاریکی برای کاربران به‌همراه داشته باشد.

مشخصات فنی دوربین گلکسی S۲۲ اولترا تفاوت معناداری با نسل گذشته خود ندارد؛ زیرا دوربین اصلی مانند قبل از حسگر ۱/۱.۳۳ اینچی HM۳ ساخت سامسونگ با پیکسل‌های ۰٫۸ میکرومتری استفاده می‌کند. این حسگر در پسِ لنز عریض‌تر (۲۳ دربرابر ۲۴ میلی‌متر) با دیافراگم f/۱.۸ و لرزش‌گیر اپتیکال قرار دارد و از ترکیب فوکوس لیزری (فواصل نزدیک) و تشخیص فاز (فواصل دور) بهره می‌گیرد. روی حسگر از فیلتر رنگی Nonacell استفاده شده است؛ بنابراین براثر ترکیب هر ۹ پیکسل مجاور، به‌صورت پیش‌فرض عکس‌هایی ۱۲ مگاپیکسلی ثبت می‌شود.

سامسونگ می‌گوید لرزش‌گیر اپتیکال دوربین اصلی تا ۵۸ درصد فضای بیشتری برای حرکت دارد و از لرزش‌های شدیدتر جلوگیری می‌کند. دوربین اولتراواید نیز مانند قبل از حسگر ۱۲ مگاپیکسلی IMX۵۶۳ سونی بهره می‌برد. حسگر ابعادی برابر ۱/۲.۵۵ اینچ دارد که در پسِ لنزی ۱۳ میلی‌متری با دیافراگم f/۲.۲ و میدان دید ۱۲۰ درجه‌ای قرار گرفته است. مطابق انتظار، گلکسی S۲۲ اولترا روی دوربین فوق‌عریض خود از فوکوس خودکار تشخیص فاز Dual Pixel نیز بهره می‌برد و قابلیت عکاسی ماکرو از فواصل بسیار نزدیک را با آن دارد.

درادامه، باید به دوربین‌های تله‌فوتو S۲۲ اولترا اشاره کنیم که کامل‌کننده‌ی مجموعه‌ی چهارگانه دوربین‌های گلکسی S۲۲ اولترا خواهد بود. دوربین‌های تله‌فوتو ۳ و ۱۰ برابری گلکسی اس ۲۲ اولترا از حسگر ۱۰ مگاپیکسلی IMX۷۵۴ ساخت سونی بهره می‌برند. ابعاد این حسگر کوچک‌تر (۱/۳.۵۲ دربرابر ۱/۳.۲۴ اینچ) از نسل گذشته است و از پیکسل‌های ۱٫۱۲ میکرومتری استفاده می‌کند.

مقابل دوربین‌های تله‌فوتو ۳ و ۱۰ برابری اس ۲۲ اولترا به‌ترتیب لنزهای ۷۰ و ۲۳۰ میلی‌متری با دیافراگم‌های f/۲.۴ و f/۴.۹ قرار دارد. هر دو دوربین از لرزش‌گیر اپتیکال و فوکوس تشخیص فاز Dual Pixel بهره می‌برند. راهکار جدید سامسونگ برای عکاسی در تاریکی روی تمامی دوربین‌های S۲۲ اولترا پیاده‌سازی شده است.

سامسونگ می‌گوید الگوریتم جدید با تشخیص سوژه و وضعیت نور محیطی، با نوردهی‌های متفاوت ۳۰ فریم را از سوژه ثبت و سپس به‌کمک هوش مصنوعی فریم‌های شفاف و مناسب را باهم ترکیب می‌کند تا عکس نهایی روشنایی و جزئیات مناسبی داشته باشد.

منبع:زومیت

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس