کد خبر 1411972
تاریخ انتشار: ۴ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۶
مخبر

معاون اول رئیس جمهور ‌با اشاره به اینکه دولت هیچگاه به دلیل پرداختن به امور جاری و روزمره از کارهای اساسی برای حل مشکلات کشور غافل نشده است، گفت: دولت سه بسته مهم اقتصادی را تدارک دیده است.

به گزارش مشرق، محمد مخبر همزمان با دومین روز از هفته دولت وارد فرودگاه دشت ناز ساری شد و از سوی استاندار و جمعی از مدیران استانی مورد استقبال قرار گرفت.

مخبر در جریان سفر به استان مازندران، در آیین بهره برداری از ۹۳۵ پروژه عمرانی این استان که در شهرستان بابلسر برگزار شد از طریق ویدئو کنفرانس دستور افتتاح همزمان این پروژه ها را صادر کرد.

معاون اول رییس جمهور در آیین افتتاح این پروژه ها با تاکید بر اینکه خط قرمز دولت معیشت و رفاه مردم است، گفت: اقتصاد کشور با مشکلاتی روبرو بود که تورم ۵۰ ساله، ناترازی های مکرر و مستمر بودجه، وضعیت نامناسب بانک ها، کاهش ارزش پول ملی و وضعیت نامناسب سرمایه گذاری از جمله این مشکلات بود. به لطف خداوند و با تلاش جدی دولت و همکاری قوای سه گانه شرایط سخت را پشت سر گذاشتیم و توانستیم از این وضعیت عبور کنیم.

وی خاطر نشان کرد: امروز ذخایر کالاهای اساسی در برخی اقلام حساس بالای ۱۲۰ درصد است و کارهای بزرگی انجام شد به نحوی که دشمن توقع چنین اقدامات مهمی را ظرف چند ماه نداشت.

مخبر با یادآوری اینکه در کنار این دغدغه ها با مسائل دیگری نیز مواجه شدیم، گفت: یکی از این مسائل به ارز ترجیحی مربوط بود که باید به سه دلیل آن را اصلاح می کردیم که یکی از این دلایل الزام قانونی و مصوبه مجلس شورای اسلامی و دلیل دوم تفاوت قیمت کالاها در کشور ما با کشورهای همسایه بود که زمینه قاچاق کالا را فراهم می کرد و دلیل سوم استقرار عدالت بود.

معاون اول رییس جمهور ادامه داد: در سال ۱۴۰۰ یارانه پرداخت شده برای کالاهای اساسی بیشتر نصیب کسانی می شد که مصرف و خرید بیشتری داشتند و طبقات ضعیف جامعه بهره چندانی از این یارانه نمی بردند.

مخبر در ادامه با اشاره به اینکه دولت هیچگاه به دلیل پرداختن به امور جاری و روزمره از کارهای اساسی برای حل مشکلات کشور غافل نشده است، خاطر نشان کرد: دولت سه بسته مهم اقتصادی را تدارک دیده که یکی از این بسته ها برای کنترل نوسانات اقتصادی است چرا که یکی از دلایل تزلزل سرمایه گذاری وجود نوسانات اقتصادی و عدم امکان پیش بینی اقتصاد کشور است.

معاون اول رییس جمهور افزود: بسته دوم برای سرمایه گذاری و اشتغال زایی است و بسته سوم در زمینه مبارزه با فقر و استقرار عدالت است که یکی از شعارها و وعده های رییس جمهور کشورمان بوده است.

معاون اول رییس جمهور با اشاره به اقدامات دولت در زمینه سرمایه گذاری و دیپلماسی اقتصادی تصریح کرد: متاسفانه توجه لازم به همسایگان و ظرفیت کشورهای اطراف صورت نگرفته بود و رییس جمهور کشورمان در رفت و آمدهای دیپلماتیک زمینه همکاری و ارتباط با این کشورها را فراهم کرد و امروز نزدیک به ۶۰ میلیارد دلار در دیپلماسی اقتصادی در حال سرمایه گذاری هستیم که در قالب تفاهم نامه و قرارداد دنبال می شود.

وی در ادامه سخنان خود به مسئله کمبود آب در کشور اشاره و خاطر نشان کرد: اینکه در شمال و جنوب کشور دریا و در میانه کشور خشک باشد پذیرفته نیست و یکی از مشکلات در این زمینه این است که شرکت های بزرگ با سودهای زیاد از منابع آب کشور با حداقل قیمت استفاده کرده اند و مردم با مشکل کمبود آب مواجه هستند که دولت به این شرکت ها سه سال فرصت داده تا آب مورد نیاز خود را از دریا تامین کنند.

مخبر افزود: ۵ خط انتقال آب از دریا طراحی شده است که یکی از آنها به زودی افتتاح خواهد شد و آب مورد نیاز بنگاه های اقتصادی و بخشی از آب شرب در استان‌های سیستان و بلوچستان، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، کرمان و یزد تامین خواهد شد.

معاون اول رییس جمهور با اشاره به ظرفیت ها و استعدادهای گسترده کشورمان گفت: خوشبختانه به دلیل کارها و اقدامات بزرگی که پس از انقلاب اسلامی برای تکمیل زیرساخت ها انجام شده، امروز محدودیتی برای توسعه و پیشرفت نداریم.

مخبر ادامه داد: دولت در حوزه اشتغال نیز تمامی روش های اشتغال زایی را در دستور کار خود قرار داده و برای هر یک از این روش ها منابع مالی و روش اجرا در نظر گرفته و در بخش مسکن نیز کارهای خوبی آغاز شده است.

معاون اول رییس جمهور با اشاره به اینکه دولت سیزدهم دو عنوان مردمی و انقلابی را یدک می کشد، گفت: مردمی بودن دولت یعنی اینکه دولت می خواهد اقتصاد را به دست مردم بسپارد چرا که معتقد است اگر اقتصاد در اختیار مردم باشد محدودیتی در زمینه منابع مالی، مدیریتی و ایده پردازی نخواهیم داشت.

وی با اشاره به ظرفیت های گسترده کشورمان در زمینه کشاورزی و صنایع تبدیلی، گفت: کل درآمد نفت در بهترین شرایط ۳۵ میلیارد دلار است و این در حالی است که در استان های شمالی کشور ظرفیت صادرات محصولات کشاورزی تا دو برابر این مقدار وجود دارد.

وی با بیان اینکه بهترین و آباد ترین شهرها در دنیا معمولا در کنار دریا هستند، گفت: دولت طراحی و ایجاد ۳۰ شهر را در کنار دریا در دستور کار خود دارد و معتقد هستیم با ظرفیت های گسترده ای که در بخش های مختلف کشور وجود دارد اگر راه را برای مردم باز کنیم و مقررات دست و پا گیر را از پیش رو برداریم تحولات مثبتی در کشور حاصل خواهد شد.

مخبر تصریح کرد: به آینده کشور بسیار امیدوار هستیم و این دولت بیشترین نقش را در حل مسائل اقتصادی ایفا خواهد کرد. البته هر استان باید در این برنامه نقش جدی ایفا کند و استانداران نیز باید ظرفیت های استان را به طور جدی به کار گیرند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • NL ۱۸:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۴
    2 0
    مهمترین مسئله کشور نابودی سرزمینی و بی آبی است. هیچ اولویتی بالاتر از این مورد نیست.
    • IR ۲۲:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۴
      0 1
      کدون نابودی؟
    • IR ۰۰:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۵
      1 1
      در حال حاضر بخاطر فرمایشات رهبری باید راه تولید را در پیش گرفت چه تحریم باشد چه نباشد اقصتاد ایران نباید به خارج وابسته باشد مخصوصا در بحث خودکفایی محصولات کشاورزی
  • IR ۱۸:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۴
    2 2
    مخبر جان مملکت با بسته بسته حل نمی شود. فکر حقوق کارکنان و آب رسانی باش وگرنه می شود همان 50 میلیون دوز واکسن
  • IR ۲۰:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۴
    4 2
    گرانی جدید
    • IR ۲۲:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۴
      2 2
      البته برای شما مفسدان
  • DE ۲۱:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۴
    1 4
    ایجاد 30 شهر درکنار دریا ؟؟ شما همین شهرهای موجود را از نظر راه و آب و خطوط هوائی و ریلی و ارتباطی با سایر شهرها و با ساخت مراکز فرهنگی و آموزشی و درمانی و تفریحی آباد کن، ساخت هواپیما و ایجاد شهرتازه پیشکش .. بلوف های روحانی از زبان اینها ادامه دارد ..
    • IR ۰۰:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۵
      6 2
      سوختی؟‌ در ضمن هرچی جای خودش در ضمن اینهمه افتتاح کردن ندیدی؟
  • IR ۰۹:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۵
    0 0
    کلیپ طالب زاده درباره واکسن حتما نگاه کنید
  • IR ۱۱:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۵
    0 0
    دولت نمایش اجرا می کند دولت قبلب بازیگر بهتری بود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس