صالحی امیری: در آینده دختران ما به نسبت مردان مدال خواهند گرفت

رئیس کمیته ملی المپیک گفت:من باور دارم با کیفیت و توانایی دختران ورزشکار ما، در آینده به لحاظ کمی و کیفی به نسبت مردان مدال‌آوری خواهند کرد.

به گزارش مشرق، سیدرضا صالحی امیری در حاشیه مراسم تجلیل از بانوان مدال‌آور اظهار داشت: ایام سوگواری امام حسین (ع) را تسلیت عرض می‌کنم. امروز برنامه خیلی خوبی بود که تجلیل از مدال‌آوران دختر در بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی انجام شد. این برنامه را به دو دلیل ترتیب دادیم اول اینکه دختران ما با انگیزه حداکثری و جهش جدی در مسیر توسعه ورزش قهرمانی قرار دارند. من باور دارم با این کیفیت و توانایی که دختران ورزشکار ما دارند در آینده به لحاظ کمی و کیفی بین مردان و زنان در مدال‌آوری قرار خواهند گرفت.

وی افزود: دلیل دوم هم این است که منهای سطح سکو برای پرستیژ اعتبار جمهوری اسلامی بسیار مفید و مناسب است که این تصویر غلط در نظام جهانی نسبت به ایران و ایرانی به خصوص در حوزه جنسیتی مطرح می‌شود این حضور دختران ورزشکار از بین برنده این تصویر غلط است و تبغیض غلط جنسیتی در ایران را از بین می‌برد. کاروان ما نزدیک به ۵۰۰ نفر در قونیه حاضر شدند و در میان ۵۵ کشور در رده سوم قرار گرفتند با ۳۹ مدال طلا، ۴۴ نقره و ۵۰ برنز؛ در حالی که نسبت به دوره قبل که حدود ۹۸ مدال بود افزایشی حدود ۳۷ مدال را داشتیم.

رئیس کمیته ملی المپیک ادامه داد: ۲۵ کشور اسلامی مدال طلای‌شان صفر بود و ۲۵ کشور دیگر بین یک تا پنج مدال طلا داشتند. همسایگان مثل عربستان، عمان، امارات و قطر مدال‌های‌شان زیر پنج طلا بود. این نشان می‌دهد ما با ۳۹ مدال طلا و در مجموع ۱۳۵ مدال جایگاه خوبی را داشتیم و در میان ۵۵ کشور اسلامی رتبه سوم را کسب کردیم. میزان تدارک ما برای مسابقات بازی‌های کشورهای اسلامی مانند تدارک ما برای توکیو و جاکارتا بود، چرا چون رویداد بازی‌های آسیایی یک سال به تعویق افتاد این رویداد را جدی گرفتیم اکثر کشورها با تیم‌های اصلی‌شان حاضر شدند ما هم بسیاری از قهرمانان‌مان در برخی رشته‌ها تیم «ب» ما و در اکثر رشته‌ها تیم «الف» ما حاضر شدند.

صالحی امیری تصریح کرد:‌ در مجموع ظرفیت ورزش قهرمانی ایران در قونیه به نمایش گذاشته شد.

وی در مورد حضور بانوان تماشاگر که قرار است در ورزشگاه آزادی مسابقات لیگ برتر را تماشا کنند، اظهار داشت: بارها تأکید کرده‌ام حضور زنان ما در فوتبال هیچ چیز از ارزش‌های اسلامی را کم نخواهد کرد بلکه حضور زنان ما این تصویر غلط تبعیض جنسیتی را از بین خواهد برد. بارها گفته‌ام هیچ تفاوتی بین ورزشگاه، دانشگاه، محیط کنسرت و محیط سینما نیست. اگر ما واقعاً دغدغه داریم برای محیط‌های دیگر باید بیشتر از محیط ورزشگاه باشد اما الزام داریم برای ارائه تصویری زیبا از ایران بزرگ ما به جهانیان. این اجازه را بدهیم که دختران ما مثل پسران ما در ورزشگاه حاضر شوند. اگر دغدغه مفسده باشد قطعاً در ورزشگاه مفسده شکل نمی‌گیرد. خصوصاً ورزشگاه‌هایی که ظرفیت تماشاگران زیادی دارند. در کلان‌شهرها که امکانات لازم را برای تفکیک و خدمات و سرویس‌دهی لازم را دارند ما نیازمند یک برنامه‌ریزی و سیاست هستیم.

رئیس کمیته ملی المپیک گفت: حضور دختران ما در ورزشگاه یک نوع ابهام‌زدایی است از تصویر غلطی که از ایران در ذهن جهانیان شکل گرفته است

صالحی امیری در مورد انتخابات کمیته ملی المپیک گفت: ساعت ۷ مهمان خارجی دارم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۳:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۲
    18 0
    دختران ما نیاز به مدال مادری و همسری با یک عمر زندگی مشترک دارند.
    • وطن پرست DE ۰۰:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۳
      1 1
      جالبه همینطور که مدال بیشتری در ورزش قهرمانی می گیرن امار طلاق هم افزایش پیدا می کنه.
  • IR ۰۸:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۳
    15 1
    دختران جامعه را به روی تشکهای کشتی، تخته وزنه برداری، رینگ بوکس و ووشو و . . . بردند و با افتخار یاد میکنند. آنقدر صحنه های زشتی است که نه تنها جرات پخش زنده مسابقاتشان را ندارند، بلکه حتی فیلم تقطیع شده هم نمیشود نمیش داد. اف بر هر چه بی غیرتی!
  • رضا IR ۱۰:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۳
    1 1
    به به؛ چه خدمتی بالاتر از این برای دختران جامعه اسلامی می شد انجام داد؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس