کد خبر 1410233
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۱
دفاع اخلاقی از چرخه انتخابی آقای خاص

دارنده ۲ مدال برنز پیکارهای کشتی فرنگی قهرمانی جهان گفت: چرخه انتخابی کشتی آزاد و فرنگی باهم متفاوت است و خلائی در چرخه انتخابی تیم ملی کشتی فرنگی وجود ندارد.

به گزارش مشرق، رقابت‌های کشتی آزاد و فرنگی بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی روزهای ۱۹ تا ۲۲ مرداد در شهر قونیه ترکیه برگزار شد که فرنگی‌کاران توسط شیرزاد بهشتی طلا در وزن ۶۳ کیلوگرم، محمدرضا رستمی در وزن ۷۲ کیلوگرم، علی‌اکبر یوسفی در وزن ۱۳۰ کیلوگرم به مدال طلا، رامین طاهری در وزن ۸۷ کیلوگرم به مدال نقره، محمدجواد رضایی در وزن ۶۷ کیلوگرم، امین کاویانی‌نژاد در وزن ۷۷ کیلوگرم و مهدی بالی در وزن ۹۷ کیلوگرم به مدال برنز دست یافتند.

حبیب‌الله اخلاقی روز یکشنبه در گفت و گویی اظهار کرد: سطح رقابت‌ در بازی‌های کشورهای اسلامی بالاتر از آسیایی بود. حضور کشورهای متعدد و مدعی در این مسابقات باعث شد تا رقابت را بسیار نزدیک و فشرده کند. با وجود تک ستاره‌هایی از کشورهای ترکیه، جمهوری آذربایجان، قرقیزستان، ازبکستان و برخی کشورهای شمال آفریقا شاهد بودیم که اختلافی میان نفرات اول و دوم احساس نشد.

وی ادامه داد: نفراتی از جمله شیرزاد بهشتی‌طلا، رامین طاهری و علی‌اکبر یوسفی کشتی‌های قابل قبولی گرفتند. در مورد بهشتی‌طلا بایدگفت رقابت‌هایی که با کشتی‌گیران قرقیزستان، ازبکستان و ترکیه داشت باعث شد تا وی خود را به عنوان یکی از مدعیان وزن ۶۳ کیلوگرم معرفی کند.

دفاع دارنده برنز کشتی فرنگی جهان از چرخه انتخابی

دارنده مدال طلای بازی‌های آسیایی ۲۰۱۰ اینچئون کره‌جنوبی گفت: وجود تک ستاره‌ها از برخی کشورها از جمله قرقیزستان، قزاقستان و جمهوری آذربایجان به طور قطع سطح رقابت‌های جهانی پیش‌رو را در نبود کشتی‌گیران بلاروس و روسیه افزایش خواهد داد. سال آینده با توجه به برگزاری رقابت‌های جهانی، بازی‌های آسیایی ۲۰۲۳ و کسب سهمیه المپیک پاریس برای کشتی حائز اهمیت خواهد بود.

دارنده ۲ مدال برنز قهرمانی جهان در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه بسیاری از پیشکسوتان به برگزاری چرخه انتخابی کشتی فرنگی انتقاد دارند آیا این موضوع چه میزان درست است خاطر نشان کرد: چرخه انتخابی کشتی آزاد و فرنگی باهم متفاوت است و به هیچ عنوان خلایی در آن وجود ندارد. باید اذعان کرد که تمامی کشتی‌گیران طبق چرخه و فرآیند تعریف شده حضور داشتند و نفراتی که نتوانستند حضورشان را در رقابت‌های جهانی بدست آوردند بخاطر آن بوده که نتوانستند در تورنمنت‌های ملی نظر کادر فنی را جلب کنند. نفراتی که در تورنمنت‌های داخلی و خارجی حضور داشتند امتحان خود را به خوبی پس داده‌اند.

وی همچنین به شرایط آمادگی تیم ملی کشتی فرنگی در آوردگاه جهانی صربستان پرداخت و گفت: اعضای تیم ملی کشتی فرنگی از نفرات برتر وزن خود به حساب می‌آیند. کشتی‌گیران جوانی از جمله پویا دادمرز و امین میرزازاده با توجه به حضور در میادین مختلف جهانی، آسیایی و المپیک می‌توانند تجربه خوبی را به تیم منتقل کنند. اگر بخواهیم به تک تک اوزان اشاره کنیم هر ۱۰ فرنگی‌کار در بلگراد از شانس مدال‌آوری بالایی برخوردار هستند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس