کد خبر 1411541
تاریخ انتشار: ۳ شهریور ۱۴۰۱ - ۰۶:۳۰
کدام ماهی خطر افزایش فشارخون را دارد؟

طبق اعلام موسسه فشار خون انگلستان، بسیاری از نمک‌ها ممکن است در غذای ما پنهان شده باشد. یکی از این غذاها که مقدار فراوانی نمک دارد، «ماهی خشک» است.

به گزارش مشرق، اگرچه همیشه دقیقا مشخص نیست چه چیزی سبب می‌شود تا فردی دچار فشارخون بالا شود، شماری از مسائل وجود دارد که می‌تواند ما را در معرض خطر بیشتری قرار دهد. یکی از رایج‌ترین اینها، یک نوع غذای محبوب و خاص در جهان است.

برآورد می‌شود حدود یک سوم از بزرگسالان انگلیسی دچار فشار خون بالا هستند. این بیماری می‌تواند یک عامل تهدید کننده برای زندگی باشد و به اندام‌های شما نظیر قلب و مغز فشار وارد کند. با گذشت زمان نیز این مسأله می‌تواند شما را در معرض حملات قلبی، سکته مغزی و بیماری‌های کلیه قرار دهد.

زمانی که صحبت از داشتن فشار خون می‌شود، خوردن نمک بیش از حد، یکی از عوامل رایج خطرزا در داشتن فشارخون محسوب می‌شود. موسسه فشار خون انگلستان می‌گوید: نمک سبب می‌شود بدن شما، آب را نگه دارد. اگر شما زیاد نمک بخورید، آب زیاد در خون شما ایجاد می‌شود که این، بدین معناست که فشار بیشتری بر رگ‌های خونی شما وارد می‌شود و همین نیز فشار خون شما را بالا می‌برد.

اگر شما پیش از این، فشار خون بالا داشته اید، نمک زیاد، آن را بالاتر نیز می‌برد و ممکن است این، بدان معنی باشد که داروهای فشارخونی که مصرف می‌کنید، به درستی عمل نکند.

خوردن بیش از حد نمک، می‌تواند به مشکلات سلامتی ناشی از فشارخون از جمله بیماری‌های قلبی، سکته، بیماری کلیه و برخی انواع زوال عقل منجر شود.

طبق اعلام موسسه فشار خون انگلستان، بسیاری از نمک‌ها ممکن است در غذای ما پنهان شده باشد. یکی از این غذاها که مقدار فراوانی نمک دارد، «ماهی خشک» است که این مسآله نیز به دلیل فرایند نمک زنی است که در تهیه آن استفاده می‌شود.

موسسه فشار خون انگلستان می‌گوید: سعی کنید از این نوع غذا اجتناب کنید و یا از نوع کم نمک‌تر آن استفاده کنید.

این موسسه همچنین می‌گوید: بیشتر نمکی که ما مصرف می‌کنیم، در مواد غذایی آماده‌ای که می‌خریم، مانند نان، بیسکوئیت، غلات صبحانه، سس‌ها و چاشنی‌ها و همچنین مواد غذایی آماده به مصرف و غذاهای بیرون بر پنهان است.

این، نمک‌های پنهان حدود سه چهارم (۷۵ درصد) از نمکی که ما مصرف می‌کنیم را شامل می‌شود. تنها مقدار اندکی از نمک، از مقدار نمک مصرفی ما، شامل نمکی می‌شود که ما به هنگام پخت و پز و یا بر سر سفره غذا به غذای مان اضافه می‌کنیم.

گفتنی است افراد بزرگسال بایستی کمتر از شش گرم نمک روزانه بخورند؛ این در حالی است که بسیاری از ما، بیشتر از این مقدار و به طور متوسط در حدود هشت گرم نمک مصرف می‌کنیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۰۹:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۳
    1 0
    نمک طبیعی متعادل کننده فشار خون و حتی یک غذای کامل اضطراری برای کسانی که به منابع غذایی دسترسی ندارند ، هست . اون نمکی که فشار خون را بالا می برد ، نمک تصفیه یددار سمی است . بالاخره پروژه 2030 از یک جایی باید جلویش گرفته شود .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس