کد خبر 1411513
تاریخ انتشار: ۳ شهریور ۱۴۰۱ - ۰۲:۳۰
مشخصات گوشی سامسونگ گلکسی S22 پلاس+قیمت

اگر به دنبال افزایش عمر باتری گوشی سامسونگ خود هستید، ما راهکاری را به شما معرفی می‌کنیم که فوق‌العاده تأثیرگذار و البته اجرای آن ساده است.

به گزارش مشرق، شما هم احتمالاً مثل اکثر مردم نزدیک به صدها برنامه روی گوشی اندرویدی خود نصب کرده‌اید، اما فقط از چند مورد آن‌ها استفاده می‌کنید. البته که اگر هر روز از یک برنامه استفاده نمی‌کنید، لزوماً بدان معنا نیست که باید آن را پاک کنید. چرا که ممکن است روزی به کار شما بیاید.


با این حال این برنامه‌های کم استفاده ممکن است در پس زمینه گوشی شما اجرا شوند و از باتری تغذیه کنند. خوشبختانه، اگر از گوشی سامسونگ استفاده می‌کنید، این گوشی‌ها به شما اجازه می‌دهند برنامه‌ها بلااستفاده یا آن‌هایی که به هر دلیلی کمتر استفاده می‌کنید را به حالت Sleep درآورید تا در پس زمینه گوشی اجرا نشوند و در نتیجه عمر باتری دستگاه شما افزایش پیدا کند. در ادامه این مقاله به نحوه فعال‌سازی و استفاده از این قابلیت خواهیم پرداخت.

نحوه قرار دادن اپلیکیشن‌ها روی حالت Sleep در گوشی‌های سامسونگ

پیش از آنکه بخواهیم به مراحل این کار بپردازیم، شما ابتدا باید بدانید که قرار دادن یک اپلیکیشن در حالت Sleep دقیقاً با آن چه کار می‌کند. گوشی‌های سامسونگ پس زمینه گوشی را به سه دسته تقسیم می‌کنند: اپلیکیشن‌های خواب، اپلیکیشن‌های خوابیده عمیق و اپلیکیشن‌هایی که هرگز نمی‌خوابند. اما آن‌ها دقیقاً چگونه هستند؟

اپلیکیشن‌های خواب: این اپلیکیشن‌ها در پس زمینه اجرا می‌شوند اما نه همیشه. نوتیفیکیشن‌های این اپلیکیشن‌ها ممکن است با تأخیر برای شما ارسال شود و تغییرات برنامه غیرمنظم باشد. این مناسب برنامه‌هایی است که هر از گاهی از آن‌ها استفاده می‌کنید و دائمی نیستند.

اپلیکیشن‌های خوابیده عمیق: این برنامه‌ها هرگز در پس زمینه اجرا نمی‌شوند و فقط وقتی که آن‌ها را اجرا کنید کار می‌کنند. در واقع آن‌ها هیچ زمانی از تغییرات آن‌ها مطلع نخواهید شد و ممکن است نوتیفیکیشن‌ها را نیز برایتان ارسال نکند. این مناسب برنامه‌هایی است که به ندرت از آن‌ها استفاده می‌کنید.

اپلیکیشن‌هایی که هرگز نمی‌خوابند: این اپلیکیشن‌ها همیشه در پس زمینه فعالیت می‌کنند. آن‌ها محدودیتی ندارند و می‌توانند از عمر باتری گوشی شما در صورت نیاز استفاده کنند. این گزینه مناسب برنامه‌های ضروری و آن دسته اپلیکیشن‌هایی است که دائماً از آن‌ها استفاده می‌کنید.

به خاطر داشته باشید که اپلیکیشن‌های سیستمی مثل برنامه تماس، دوربین، ساعت، پیام‌رسان و غیره چون بخش مهمی از سیستم عامل گوشی هستند،‌نمی‌توانند روی حالت Sleep قرار بگیرند. اما چگونه باید یک برنامه را به حالت Sleep برد؟

 

وارد صفحه تنظیمات گوشی خود شده و به بخش Battery and device care بروید.

روی Battery > Background usage limits ضربه بزنید و گزینه Put unused apps to sleep را فعال کنید تا گوشی بر اساس استفاده شما، برنامه‌ها را به صورت خودکار در این حالت قرار دهد.
برای استفاده دستی از این حالت و اضافه کردن برنامه‌ها نیز کافیست گزینه Sleeping apps یا Deep sleeping apps را لمس کنید، گزینه + را بزنید و برنامه مورد نظر را انتخاب کنید. سپس روی دکمه Add کلیک کنید.
برای اپلیکیشن‌هایی که معمولاً از آن‌ها استفاده می‌کنید هم روی گزینه Never sleeping apps کلیک کنید.

به خاطر داشته باشید که قرار دادن اپلیکیشن‌ها در حالت Sleep متفاوت از متوقف کردن اجباری آن‌ها روی گوشی است. وقتی یک برنامه را مجبور به توقف می‌کنید، آن فوراً پس از درخواست شما ریستارت خواهد شد.

با این حال وقتی شما برنامه‌ای را به حالت خواب یا خواب عمیق می‌برید، به آن فرمان می‌دهید که از منابع تلفن هوشمند شما استفاده نکند و با آن‌ها تعامل برقرار نکند؛ در نتیجه عمر باتری گوشی سامسونگ شما افزایش پیدا خواهد کرد. و بدون نیرو و استفاده از منابع، یک برنامه قادر به انجام عملکردهای خود نیست و نمی‌تواند در پس زمینه اجرا شود. به همین خاطر است که توصیه می‌کنیم به جای فورس کلوز کردن، برنامه‌ها را حتماً در حالت خواب قرار دهید.

 

چگونه تصمیم بگیریم که کدام برنامه‌ها را به خواب ببریم؟

اگر در تصمیم گیری برای آنکه کدام برنامه‌ها را به خواب ببرید به کمک احتیاج دارید، مراحل زیر را طی کنید:

وارد تنظیمات گوشی شده و به بخش Digital Wellbeing and parental controls شوید.
روی نوار Screen time را لمس کرده و اپلیکیشن‌های پراستفاده و کم استفاده در طول هفته را مشاهده کنید.
روی گزینه View more بزنید تا فهرست کامل برنامه‌های استفاده شده را ببینید. برنامه‌هایی که هر از گاهی از آن‌ها استفاده می‌کنید را روی حالت Sleep و برنامه‌هایی که به ندرت از آن‌ها استفاده می‌کنید را روی حالت Deep Sleep قرار دهید.

اگر روی حالت Sleep قرار دادن برنامه‌ها به درستی جواب نداد و شما همچنان نوتیفیکیشن‌های ناخواسته‌ای را دریافت می‌کنید، بهترین راه پاک کردن آن برنامه از روی گوشی‌تان است. شما می‌توانید هر زمانی که به آن برنامه احتیاج داشتید،‌ آن را مجدداً دانلود و نصب کنید.

جمع‌بندی

قرار دادن برنامه‌ها روی حالت Sleep یکی از چندین راه برای افزایش عمر باتری در گوشی های سامسونگ و در مجموع کل تلفن‌های هوشمند اندرویدی است. این کار باعث کاهش حجم کاری گوشی شما شده و منابع سیستمی را بیشتر ذخیره خواهد کرد.

اما توصیه می‌کنیم برنامه‌هایی که نیازی به آن‌ها ندارید را کلا از روی گوشی خود پاک کنید. امیدواریم که این روش به شما در بهبود شارژدهی گوشی‌تان کمک کرده باشد.

منبع:گجت نیوز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 15
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۱۰:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۳
    0 0
    گوشیهای شیائومی از سالها قبل همین کارو به صورت اتوماتیک خودش انجام میداد!!!
  • IR ۱۳:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۳
    1 2
    منم یه A13 خریدم ۳هفته پيش، دقيقا منم همین کارها رو انجام‌ دادم مثلآ یوتیوب رو بردم تو حالت خواب برنامه osn ویه برنامه که نمیدونم چی بود که وقتی گوشی رو خریدم روش نصب‌ بود رو پاک کردم خداییش گوشی میخری باید اول برنامه های بدرد نخور رو پاک کرد.
  • هوشنگ IR ۱۳:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۳
    1 1
    گوشی چیه ؟ جن تسخیر کن هر کجا دلت خواست در کسری از ثانیه حاضر بشی بدون نیاز به اینترنت هرچی خواستی به دست بیاری فقط جن خوبه اگه برده اش کنی عالیه
    • IR ۱۹:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۳
      2 0
      حالت خوبه.؟؟؟؟
    • IR ۱۹:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۳
      1 1
      تو برده ی آلبانی هستی
    • سعید رضایی 28 تنظیم کننده مشهد IR ۲۰:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۳
      1 1
      مشنگ جان بیش از این آبروی کارمندان تیرانا را نبر هوش هنگ بی عقل
    • سعید رضایی تنظیم کننده مشهد IR ۲۰:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۳
      1 1
      جن فقط به تسخیر دیوانگان از جمله شما در می آید
  • سعید رضایی تنظیم کننده مشهد IR ۱۳:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۳
    2 0
    گوشی من اپله
    • IR ۱۹:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۳
      0 0
      نه بابا!!!این واسه فقیر ها گفته نه مایه دارها که میرن اپل میخرن
    • بهار 24 IR ۲۰:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۳
      2 0
      شما سعید رضایی عزیز پولداری و توی مشرق معروفی ولی ما چی؟
  • US ۱۸:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۳
    0 0
    گوشی منهم سامسونگ است شارژ خالی می کردوشارژهم نمی شد امدم شارجه را برعکسش کردم زدم پریز برق الان مدتی ست فوری شارژ میشه برام خیلی جالب بود..
    • IR ۲۳:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۳
      0 0
      خخخخ. گوشی قبلیم جی ۵بود با شارژر خودش ۳ساعت شارژ میشد با گوشی نوکیا ساده میزدم شارژ ۱/۵ساعت شارژ ش پر میشد
  • معصومه جوادی IR ۲۰:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۳
    0 0
    من گوشیم ا ۷۱ و من کلاف ۹ گیگابایت و هیچی نشده
  • صفدر IR ۲۲:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۳
    0 0
    ترشی نخورید ی چیزی میشید .
  • حسن عبدی IR ۰۳:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۴
    0 0
    برید تو تنظیمات گوشی سامسونگ الان خودش اتوماتیک برنامه ها رو در خواب می ذاره

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس