کد خبر 1411432
تاریخ انتشار: ۲ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۵
روسیه

منابع رسانه‌ای خبر دادند، در نتیجه انفجار خودروی بمبگذاری شده یک مقام منصوب روسیه در شهر «خرسون» اوکراین کشته شد.

به گزارش مشرق، بعد از کشته شدن دختر «الکساندر دوگین» از چهره‌های نزدیک به رئیس‌جمهور روسیه، خبرها حاکی از مرگ یک مقام منصوب مسکو در شهر خرسون اوکراین است.

منابع رسانه‌ای در غرب خبر دادند، انفجار خودروی بمبگذاری شده در شهر خرسون واقع در جنوب شرقی اوکراین، یک مقام منصوب مسکو در این شهر تحت کنترل روسیه کشته شد.

به گزارش رادیو اروپای آزاد، مقامی که در این انفجار کشته شد نامش «دیمترو ساولوچنکو» است. بعد از تسلط نیروهای روسیه بر خرسون، او به عنوان رئیس اداره خانواده، جوانان و ورزش منصوب شده بود.  

گفته می‌شود که در انفجار مذکور به دو خودرو آسیب رسید و شیشه‌های ساختمان‌های مجاور هم شکسته شد اما به غیر از مرگ ساولوچنکو، گزارشی درباره تلفات انسانی مخابره نشده است.

هیچ گروهی تاکنون مسئولیت انفجار خودرو و کشتن این مقام منصوب روسیه در خرسون را بر عهده نگرفته است. مقامات وزارت دفاع و اطلاعات نظامی اوکراین اعلام کردند که گروه‌های چریکی در خرسون فعالیت و حضور دارند.

انفجار مرگبار خودرو در خرسون در شرایطی انجام شده که طی هفته‌های اخیر خبرهایی درباره تلاش برای ترور مقامات منصوب روسیه در مناطق تحت کنترل در اوکراین به ویژه در شهرهای «ملیتوپول» و «انرهودار» منتشر شده است.

این اقدامات در شرایطی انجام شده که یکشنبه ۳۰ مرداد ماه دختر «الکساندر دوگین» از چهره‌های نزدیک به رئیس‌جمهور روسیه بر اثر انفجار خودرو در شهر مسکو جانش را از دست داد.

سرویس امنیت فدرال روسیه اعلام کرد که بر اساس تحقیقات انجام شده است، جنایت قتل «داریا دوگینا» توسط سرویس‌های ویژه اوکراین طرح ریزی و انجام شده است .

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۲
    9 2
    اوکراین به سیاست ترور رو آورده. اوکراین در آینده مرکز و پایگاه پرورش تروریست خواهد شد. افغانستان غرب
  • IR ۱۳:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۲
    7 7
    هدف تیر غیب سربازان گمنام حضرت مسیح (ع) قرار گرفت
  • IR ۱۶:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۲
    3 4
    کشتن یک دختر دانشمند فقط یک حمایت است ومطمئن هستم حالا روس‌ها بیشتر دقت میکنند . جنگی که یکطرفش انگلیس وآمریکاباشند حتما جنگ درستی است . اما روسیه عراق و افغانستان نیست خباثت آمریکاییها حدومرز ندارد . آنها بادم شیر بازی میکنند . البته بهتر بود روسیه کمی صبرمیکرد
  • IR ۲۳:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۲
    3 1
    خوب باید ایران به روسیه کمک پهبادی و موشکی و مستشاری کند در صورت شکست روسیه از تروریست های داعشی و چند ملیتی در اوکراین ایران نوبت بعدی است پیوستن جمهوری آذربایجان به ناتو و شروع جنگ از آنجا علیه ایران خواهد بود
  • IR ۲۳:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۲
    4 1
    ایران باید مانند بحران سوریه که با روسیه و چین ائتلاف وداعش و ناتو را در سوریه شکست داد در بحران خطرناک اوکراین نیز باید ایران و چین صراحتا از روسیه اعلام حمایت و پشتبانی نظامی و مالی کنند چرا که شکست روسیه جرقه بیداری و موج سواری دوباره داعش در سوریه و منطقه خواهدبود . و شکست روسیه دومینوی شکست ایران وچین را موج سواری برای ناتو و امریکا خواهدساخت . ایران باید داوطب های افغان و مدافین حرم و حزب الله سوریه را برای کمک به روسیه به شرق اوکراین گسیل کند
  • IR ۲۳:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۲
    2 1
    موضع ایران نابودی ناتو و بازوهای منطقه ای آن است چون ناتو خیلی وقت است جنگ خود را با ایران شروع کرده است پس ایران باید فروش پهبادهای شاهد و فطرس و اعزام نیرو را به روسیه به تعداد زیاد آغاز کند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس