مسکو: بمباران‌های اوکراین آسیب‌هایی را به نیروگاه هسته‌ای زاپاروژیا وارد کرده است

نماینده روسیه در شورای امنیت سازمان ملل هشدار داد که در پی بمباران‌های اوکراین، آسیب‌هایی به نیروگاه هسته‌ای زاپاروژیا وارد شده است.

به گزارش مشرق، نماینده روسیه در شورای امنیت سازمان ملل شامگاه سه‌شنبه گفت که نیروهای اوکراینی همچنان به بمباران اطراف نیروگاه هسته‌ای زاپاروژیا ادامه می‌دهند و این اقدام می‌تواند پیامدهای فاجعه آمیزی به همراه داشته باشد.

وی که در جلسه شورای امنیت صحبت می‌کرد گفت که در پی بمباران‌ نیروهای اوکراینی، آسیب‌هایی به بخش‌هایی از این نیروگاه وارد شده است.

این مقام روسی گفت که نیروهای اوکراینی برای بمباران نیروگاه هسته‌ای زاپاروژیا از تسلیحات غربی استفاده می‌کنند.

وی با اشاره به این موضوع که روسیه از این نیروگاه برای اهداف نظامی استفاده نمی‌کند گفت کشورهای غربی حملات اوکراین به این نیروگاه را محکوم نکرده و از اوکراینی‌های نیز نمی‌خواهند که این حملات را متوقف کنند.

نماینده روسیه در شورای امنیت سازمان ملل اضافه کرد: «کسانی که از کی‌یف حمایت می‌کنند نگران امنیت و آینده ملت اوکراین نیستند».

وی از تلاش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برای ارسال هئیتی به نیروگاه هسته‌ای زاپاروژیا قدردانی کرده اما گفت تا کانون هیچگونه محکومیتی علیه حملات اوکراینی‌ها به نیروگاه زاپاروژیا توسط دبیر کل سازمان ملل شنیده نشده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۹:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۲
    0 0
    یه سوال نیروگاه اتمی رو نمیشه هیچ وقت خاموش کرد باید تا ابد روشن بمونه ؟!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس