کد خبر 1411347
تاریخ انتشار: ۲ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۸
خودرو نمایه

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به نهایی شدن آیین‌نامه واردات خودرو گفت: چند قید در این آیین‌نامه لحاظ شده است؛ یکی اینکه وقتی خودرویی وارد می‌شود باید خدمات بعد از فروش داشته باشد.

به گزارش مشرق، سید رضا فاطمی‌امین درباره اینکه آیا ورود خودرو به بازار بورس مشکل ایجاد نمی‌کند، گفت: سه ساز و کار برای بحث خودرو وجود دارد که یکی قرعه کشی است؛ یک سری خودرو هم خارج ازقرعه کشی عرضه می‌شود چون تولیدشان بالا رفته است.

وی افزود: یک سازو کار دیگر خودرو، بورس کالا است که قیمت پایه دارد و وارد بازار رقابت می‌شود که در این رقابت، قیمت واقعی، کاملا شفاف و مشخص است.

وزیر صمت درباره چرایی انباشت برخی تجهیزات در گمرک گفت: برخی افراد تجهیزاتی را بدون ثبت سفارش، وارد می‌کنند و این کالا در گمرک وجود ندارد و در بندر است. بدلیل اینکه ثبت سفارش انجام نشده در بندر می‌ماند و به گمرک ربطی ندارد.

وی ادامه داد: انباشتی که قبل از گمرک می‌بینیم مربوط به تاجری است که مالش را انبار کرده و ممکن است ببرد، لذا واردات حساب نمی‌شود.

فاطمی امین همچنین درباره اینکه چرا قرعه کشی خودرو که قرار بود ۱۴۰۱ برداشته شود هنوز برقرار است، اظهارداشت: گفته بودم در سال ۱۴۰۱ قرعه کشی حذف می‌شود اما اینطور برداشت شد که از آغاز سال قرعه‌کشی حذف می‌شود و این برداشت صحیح نیست. قرار بر این است که قرعه کشی خودرو در طول سال به تدریج حذف شود که درحال انجام است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت درباره آیین نامه واردات خودرو، تصریح کرد: آیین‌نامه واردات خودرو نهایی شد و به جای خوبی رسید.

وی افزود: چند قید در این آیین‌نامه لحاظ شده است؛ یکی اینکه وقتی خودرویی وارد می‌شود باید خدمات بعد از فروش داشته باشد؛ همچنین وقتی خودرویی وارد می‌شود باید انتقال فناوری صورت بگیرد.

فاطمی امین تأکید کرد: هر کس این شرایط را ایجاد کند می‌تواند خودرو وارد کند و این منحصر به خودروسازان نیست.

وی با بیان اینکه قرار نیست خودروهای لوکس وارد شود، ادامه داد: واردات خودروهای دست دوم هم طبق قانون ممنوع است.

وزیر صمت درباره اینکه آیا مشخص است که واردات خودروها از چه کشورهایی انجام می‌شود، گفت: بازرگانان مشخص می‌کنند که خودرو از چه کشوری وارد شود و قیدی در این خصوص وجود ندارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۱:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۲
    6 0
    یعنی با این شروط خودتون خندتون نمی گیره، این همه شل کن سفت کن کدوم کشوری که به ما ماشین بفروشه و فن آوری اون رو هم به ما بده
  • IR ۱۱:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۲
    4 0
    این همان شرطهای گذشته است جناب وزیر ،شما به خوبی میدانی که خودرو یک وسیله خدماتی است و نه سرمایه ای ،اگر خودرو با کیفیت وارد شود حتی دست دوم یا کارکرده یا مدل گذشته ،حداقل تا پنج سال به غیر از آب و روغن نیاز به تعمیر ندارد .پس تعمیرکاران عادی هم میتوانند از پس خدمات پس از فروش آن برآیند.در ضمن اگر عمر مصرف پنج سال رعایت شود .گردش تولید داخل هم با اطمینان ،به سرمایه گذاری و تیراژ بالا میرود
  • ali IR ۱۱:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۲
    4 1
    خدا لعنتت کنه... ماشین 150 تومنی شده بود 800 تومن. الان این اومده همون 800 هم شده 1100 :/
  • IR ۱۲:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۲
    3 0
    نوشابه اضافی نمیخوای؟
  • رضا IR ۱۴:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۲
    4 0
    این شروط رو احتمالا میرسلیم مینوسه
  • محمدایوب IR ۱۵:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۲
    1 0
    قبلا خودروهای روس درایران بود خیلی خوب و قیمت پایین چرا وارد نمیکنن چون پورسانت کمه
  • IR ۱۶:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۲
    2 0
    نمیخوان واردات انجام بدهند مدام قانون های بیخود اضافه میکنند!!
  • حسین IR ۰۲:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۳
    0 0
    بگو با این قانون دیگه نمیخواهیم خودرو وارد کنیم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس