فرمان آبی‌ها در دست مطهری؛ «ارسلان» می‌تواند استقلال را محکوم و محروم کند

استقلال و «ارسلان مطهری» به‌رغم کشمکش‌های زیاد در چند روز اخیر، برای فسخ به توافق نرسیدند و این درحالی است که براساس آیین‌نامه در صورت شکایت بازیکن شاکی آبی‌ها، خطر محرومیت در کمین استقلال است.

به گزارش مشرق، جذب بازیکن در روزهایی که استقلال سرمربی نداشت، این تیم را با چالش بزرگی روبه‌رو کرد؛ چالشی که به داستان دراماتیک ارسلان مطهری منجر شده است.

زمانی که مدیران استقلال مشغول بستن تیم بودند، هرگز فکر نمی‌کردند روزی ممکن است مهدی قایدی به ایران برگردد و سیاوش یزدانی کارت معافیت بگیرد! این تحولات باعث شد تا آنها که فهرست تیمشان را کامل کرده بودند با دردسر عجیبی به نام پر شدن فهرست تیم بزرگسالان مواجه شوند.

محمد حسینی یکی دیگر از بازیکنانی بود که با نظر «ریکاردو ساپینتو» از فهرست استقلال کنار رفت و پس از برگزاری چند جلسه با مدیران استقلال و رسیدن به توافق، راهی تراکتور شد.

اما مطهری که از رفتار مدیران استقلال شاکی بود حاضر به توافق نشد تا جنجال بزرگی و دور از انتظاری میان این بازیکن و استقلال شکل بگیرد.

«محمدرضا کسرایی» مسئول کمیته نقل و انتقالات سازمان لیگ دیشب اعلام کرد که استقلال در آخرین ساعات یکشنبه سی‌اُم تیرماه قرارداد این مهاجم را به طور یک‌طرفه فسخ کرده تا یک جای خالی در لیست خود داشته باشد، اما «مشخص نیست سازمان لیگ با این درخواست موافقت کند یا خیر.»

با این حال در پرونده استقلال و ارسلان مطهری گفته می‌شود که براساس آیین‌نامه، چیزی به نام فسخ یکطرفه وجود ندارد و از آنجا که این بازیکن با باشگاه استقلال قرارداد رسمی امضا کرده و کارت بازی‌اش صادر شده و در فصل جدید برای این تیم به میدان رفته است.

به گفته یکی از وکلای حقوقی فوتبال، به استناد آیین‌نامه نقل و انتقالات، باشگاه‌ها مجازند ۳۰روز قبل از خاتمه مدت قرارداد بازیکنان، نام بازیکن موردنظر خود را در فهرست مازاد قرار دهند؛ حال آنکه بنا به اعلام کسرایی، استقلال در آخرین ساعات یکشنبه شب نسبت به این کار اقدام کرده و در نتیجه در صورت شکایت مطهری، امکان مجازات استقلال و حتی بسته شدن پنجره این تیم وجود دارد.

در ذیل ماده ۲ آیین‌نامه فدراسیون فوتبال درباره بازیکنان مازاد سه ضمیمه ذکر شده است:

 الف- باشگاه‌ها مکلفند که تا ۳۰ روز قبل از خاتمه مهلت نقل و انتقالات، لیست بازیکنان دارای قرارداد اما مازاد خود را به طور رسمی و مکتوب به بازیکنان مازاد و همچنین به واحد نقل و انتقالات سازمان لیگ اعلام کنند در غیر اینصورت و در صورتیکه که باشگاهی علیرغم عدم اعلام نام بازیکن در لیست مازاد، نام وی را در لیست بازیکنان جهت ثبت نام به سازمان لیگ ذکر نکند ملزم به پرداخت حقوق و مزایای مندرج در قرارداد به بازیکن تا زمان عقد قرارداد با باشگاه جدید یا خاتمه مدت قرارداد هرکدام که زودتر فرا برسد، خواهد شد. باشگاه مذکور همچنین علاوه بر پرداخت وجوه مذکور به پرداخت غرامت به میزان بیست درصد کل حقوق و مزایای قراردادی محکوم خواهد شد.

ب- بازیکنی که نام وی در لیست مازاد اعلام نشده و در لیست اعلامی به سازمان لیگ جهت ثبت نام نیز ارایه نگردیده است، بعد از خاتمه دوره نقل و انتقاالت می تواند ضمن فسخ قرارداد، مبادرت به انعقاد قرارداد با هر باشگاه دیگری بنماید.

ج- بازیکنی که نام وی در لیست بازیکنان مازاد اعلام گردیده و بطور رسمی و مکتوب از این موضوع مطلع شده اما موفق به عقد قرارداد با باشگاه دیگری نگردیده است، تا زمان عقد قرارداد با باشگاه جدید یا خاتمه مدت قرارداد هرکدام که زودتر فرا برسد، صرفاً مستحق حقوق و مزایای مندرج در قرارداد است اما غرامتی به وی تعلق نمی گیرد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 11
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • سعید رضایی تنظیم کننده IR ۲۰:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۱
    11 2
    گیتارو با خودت ببر
  • سعید رضایی تنظیم کننده IR ۲۰:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۱
    5 0
    خودم دیدم گیتارتو برداشتی و رفتی لب جاجرود و با اون نشسته بودی لب رود
  • IR ۲۱:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۱
    5 7
    با سلام کسانی که مطهری بازیکن موثر سال گذشته را مازاد اعلام میکنند وبازیکن مخربی مثل ازبک را نگه میدارند قطعا یا نابلد هستند یا عمدی درکاردارند.مطهری از بازیکنان موثر درقهرمانی استقلال بود.
  • سعید رضایی 28 تنظیم کننده مشهد IR ۲۱:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۱
    4 5
    سیبیل گزاشته بود بهش میومد این سه تار زن
  • رضا IR ۲۱:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۱
    4 4
    بدرود گیتاریست با تعصب استقلال شده شعبه دوم پاس تهران ، تعصب کیلویی چند؟
  • بشار عبدالواحد IR ۲۱:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۱
    4 1
    گیتار
  • IR ۲۲:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۱
    10 8
    کجا میخاد بره میلیونها استقلالی کیفشان با ساز گیتارش بعد از گل به بیرانوند کوک میشه او باید بماند
  • حامد IR ۲۲:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۱
    7 7
    بابای لنگ باید تو استقلال بمونه
  • موسوی IR ۲۳:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۱
    3 7
    مگه رفتن به صورت قرضی به تیم دیگه چه اشکالی داشت که ارسلان بهش برخورد؟ کمی فکر هم خوبه
  • IR ۰۵:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۲
    0 0
    عیبی نداره! کمی از بیت المال رو هم بچاپونن تو حلق این تا راضی بشه!
  • جواد IR ۰۸:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۲
    0 0
    خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس