کد خبر 1411176
تاریخ انتشار: ۲ شهریور ۱۴۰۱ - ۰۵:۱۵
پهپاد

رگولاتوری چین در حوزه حمل و نقل هوایی با هدف تهیه یک نقشه راه به منظور توسعه کاربرد پهپاد در حوزه‌های مختلف، قوانین جدیدی را تدوین کرده است.

به گزارش مشرق، این قوانین مربوط به صنعت حمل و نقل مرتبط با استفاده از پهپادهای غیرنظامی است. نگارش قوانین جدید برای استفاده از پهپادهای غیرنظامی، استفاده از آنها برای حمل و نقل کالا در مسیرهای درون شهری و به شکل مداوم و طولانی مدت را تسهیل می‌کند.

قوانین یادشده که توسط اداره هواپیمایی کشوری چین پیشنهاد شده‌اند شامل هدف گذاری‌هایی برای سه مقطع زمانی در سال‌های ۲۰۲۵، ۲۰۳۰ و ۲۰۳۵ هستند و در آنها ظرفیت پهپادی مورد استفاده در حوزه غیرنظامی هم پیش بینی شده است.

شرکت‌های زیادی در چین قصد دارند برای ارائه خدمات حمل و نقل با پهپاد یا ربات‌های چهارچرخ خودران وارد عمل شوند، ولی نبود قوانین مشخص و احتمال برخورد این ابزار با انسان‌ها یا ساختمان‌ها و تبعات آن مشکلات زیادی را به وجود آورده است.

اداره هواپیمایی کشوری چین هدف از این اقدام را تقویت توان رقابتی چین در عرصه بین‌المللی در زمینه استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین و نیز بالا رفتن توانایی آن برای تدوین قوانین و استانداردهای بین‌المللی هوانوردی غیرنظامی و تبدیل شدن به یک قدرت برتر در حوزه هوانوردی غیرنظامی اعلام کرده است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۲
    0 1
    يا خدا باز اينا شروع کردن، بايد جلوشون گرفته بشه، اينا ديکتاتورن
    • IR ۱۰:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۳
      0 0
      غرب وحشی ک هرروزکشتارمیکنه حتی به مردم خودشم رحمی نداره.. نمونش تظاهرات درفرانسه تاحالاچندنفرنابیناشدن یاکشته؟؟!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس