هاآرتص: بشار اسد می‌تواند پیروزی در میدان دیپلماسی را نیز را جشن بگیرد

یک روزنامه چاپ تل‌آویو با عصبانیت از احیای روابط دیپلماتیک دمشق با کشورهای منطقه از جمله ترکیه نوشت که بشار اسد رئیس‌جمهوری سوریه می تواند پیروزی در میدان دیپلماسی را نیز جشن بگیرد.

به گزارش مشرق، روزنامه صهیونیستی هاآرتص در گزارشی با عنوان «اسد می تواند پیروزی دیپلماتیک بر ترکیه را جشن بگیرد» نوشت: رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهوری ترکیه آخرین مقام در میان تعدادی از مقامات غرب آسیاست که بعد از ۱۱ سال، خصومت‌ورزی با بشار اسد رئیس‌جمهوری سوریه را کنار می‌گذارد.

این رسانه چاپ تل‌آویو به رویکرد خصمانه دولت ترکیه در قبال سوریه در ۱۱ سال گذشته و حمایت از عناصر مسلح برای سقوط دولت بشار اسد اشاره کرد و نوشت: گویا دشمنی هم تاریخ مصرف دارد. اردوغان هفته گذشته پس از بازگشت از سفر به اوکراین گفت: گفتگوی دیپلماتیک بین کشورها نمی‌تواند برای همیشه قطع بماند و ما دنبال شکست بشار اسد نیستیم.

هاآرتص، اظهارات اخیر مولود چاووش اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه، اندکی قبل از اظهارات اردوغان را یادآور شد و افزود: این مقام ترکیه ای با افشای دیدار خود با همتای سوری خود در کنفرانسی در بلگراد در اکتبر گذشته، افکار عمومی را شگفت زده کرد.

این رسانه صهیونیست، اظهارات اوغلو مبنی تلاش برای آشتی بین معارضان مسلح سوری و دولت این کشور را یکی دیگر از نشانه های ذوب شدن یخ دشمنی ترکیه با سوریه عنوان کرد.

هاآرتص به گزارش رسانه‌های ترکیه درباره دیدار احتمالی اردوغان و اسد در آینده اشاره کرد و افزود: همکاری بین دستگاه‌های اطلاعاتی ترکیه و سوریه شروع شده و دو طرف در حال مذاکرات پنهان برای از سرگیری روابط هستند.

این رسانه چاپ تل‌آویو، ترکیه را در مسائل مانند مبارزه با پ.ک.ک نیازمند دولت سوریه ارزیابی کرد و نوشت: بهبود روابط آنکارا با دمشق می تواند زمینه بازگشت حدود یک میلیون آواره سوری از ترکیه به سوریه را فراهم کند که این موضوع در شرایط تنگنای اقتصادی، برای اردوغان یک پیروزی محسوب می‌شود. ترکیه نه اولین و نه تنها کشوری خواهد بود که با فرض اینکه واقعاً این کار را انجام دهد، «رتبه شکنی» و آشتی با سوریه را خواهد داشت.

هاآرتص به بهبود روابط دیگر کشورهای آسیای غربی با سوریه اشاره کرد و نوشت: بحرین و امارات از حدود یک سال پیش روابط دیپلماتیک خود را با دمشق از سر گرفتند. مصر با بازگشت سوریه به اتحادیه عرب مخالف نیست و الجزایر که میزبان نشست این اتحادیه در نوامبر خواهد بود هم مخالفتی با این موضوع ندارد.

این رسانه صهیونیست با بیان اینکه بازگشت دمشق به اتحادیه عرب را تنها معطل تصمیم عربستان سعودی دانست، افزود: ریاض روابط با ترکیه و آمریکا را از سرگرفته و در حال مذاکره با ایران برای ازسرگیری روابط دیپلماتیک است و بعید است در این شرایط با بازگشت سوریه به اتحادیه عرب مخالفت کند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۷:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۱
    1 0
    قدرت
    • IR ۱۳:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۲
      0 0
      قدرات ایران ناشی از صبر و پیوستگی ،فراموش نکردن هدف ،فراموش نکردن دوستان ، مروت با دشمنان ، ایثار و فداکاری و ایمان به هدف ، قدرت امریکا ی تندرو و متلاطم و استراتژی نامشخص و پول پرست را به چالش کشیده است .===== ترکیه تندرو و دمدمی مزاج و بی هدف و پول پرست و نژادپرست که جای خود دارد
  • NL ۱۸:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۱
    1 0
    محور مقاومت همین آمریکا از آریایی ها را که حاکمان دنیای غرب هستند را به زیر کشیده این ترکبه مغولی که دیگه جوجه هستند
  • IR ۱۹:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۱
    1 0
    ترکیه ترسید و حمله اش به سوریه رو لغو کرد. این است قدرت ایران و محور مقاومت

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس