کد خبر 1411159
تاریخ انتشار: ۱ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۹
ورود نیروهای جدید انگلیسی به «المهره» در یمن

رسانه‌های یمنی اعلام کردند، گروهی جدید از نیروهای انگلیسی وارد فرودگاه «الغیضه» در «المهره» یمن شدند.

به گزارش مشرق، دسته دیگری از نظامیان انگلیسی طی ساعات اخیر وارد فرودگاه «الغیضه» در «المهره» در مرز با عُمان شدند.

بر اساس گزارش «وکاله الصحافه الیمنیه»، نیروهای انگلیسی به همراه نیروهای آمریکایی از ابتدای سال ۲۰۱۸ فرودگاه الغیضه را به عنوان پایگاه نظامی در دریای مکران (شرق یمن) استفاده می‌کنند.

منابع آگاه تأکید کردند، ادامه ورود نیروهای خارجی به المهره در راستای طمع‌ورزی به مناطق نفتی و گازی به دور از درگیری‌ با نیروهای وابسته به صنعاست. این نیروهای خارجی در نقض آشکار حاکمیت یمن و تمام توافقنامه‌های بین‌المللی، مأموریت‌های جاسوسی و خصمانه زیادی در یمن انجام می‌دهند.

در ماه جاری میلادی (آگوست) دو گروه از نیروهای آمریکایی از فرودگاه «الریان» در حضرموت وارد فرودگاه الغیضه شدند. فرودگاه الریان از سال ۲۰۱۶ به یک پایگاه آمریکایی تبدیل شده است.

ائتلاف سعودی در ماه ژوئیه گذشته تجهیزات نظامی بیشتری وارد المهره شدند و همزمان خبرهایی نیز درباره باز شدن چاه‌هایی نفتی در شمال الغیضه که نزدیک به دو دهه بسته بودند، منتشر شد.

در همین ارتباط، «عبدالعزیز بن حبتور» نخست‌وزیر دولت نجات ملی یمن چندی پیش گفت که سفر سفیر آمریکا به استان‌های المهره و حضرموت در چارچوب تلاش واشنگتن برای تسلط بر چاه‌های نفت و بنادر یمن است.

 بن حبتور در دیدار با استانداران حضرموت و المهره تصریح کرد، باید با توطئه‌های «اشغالگر» در استان‌ها و مناطق اشغالی مقابله کرد.

وی در ادامه مقاومت مردمی در این دو استان و مقابله آنها با «اشغالگر سعودی» و پروژه‌های آن در راستای نقض حاکمیت یمن را ستود و گفت، سفر سفیر آمریکا به المهره و حضرموت برای تسلط بر چاه‌های نفت و بنادر در نوار جنوبی یمن و بخشی از ساحل غربی است.

بن حبتور گفت: این اقدام تأکید بر ایستادن مستقیم آمریکا در پشت تجاوز در چارچوب پروژه‌اش برای تسلط بر ثروت یمن و بهره‌برداری از موقعیت ژئوپلیتیکی در خدمت به منافع واشنگتن است.

چندی پیش یک وب‌سایت یمنی از سفر سفیر آمریکا در یمن به حضرموت و مقدمه‌چینی آمریکا برای ایجاد یک پایگاه نظامی در نزدیکی فرودگاه «الریان» مشرف به دریای مکران خبر داد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • سید فروزان CH ۱۷:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۱
    1 0
    چهار تا موشک بزنند به مناطق نفتی ، وقتی منفعتی برای مردم ندارد منهدم شوند بهتر است ، در سوریه همینطور هر کجا دزدان و غارتگران هستند را باید موشک باران کرد حرکتی که حزب الله اعلام کرد به رژبم اشغالگر در صورت تصرف منطقه گازی
  • IR ۰۸:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۲
    0 0
    چرا سپاه هم نیرو پیاده نمی کنه دریمن؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس