کد خبر 1411037
تاریخ انتشار: ۱ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۰
گوشی اوپو

شرکت چینی اوپو اکنون در حال آماده‌سازی گوشی هوشمند اوپو فایند ایکس ۵ پرو پلاس برای عرضه به بازار است.

به گزارش مشرق، این گوشی هوشمند احتمالاً مجهز به صفحه‌نمایش ۶٫۷۸ اینچی AMOLED E۶ است. گوشی مذکور همچنین دارای تراشه‌ی اسنپ‌دراگون هشت نسل ۱ و تراشه‌ی اختصاصی MariSilicon X NPU خواهد بود. کمپانی اوپو به‌تازگی گوشی‌های فایند ایکس ۵ و فایند ایکس ۵ پرو را برای بازارهای جهانی و مدل دیگری موسوم به Find X۵ Pro Dimensity Edition را برای بازار چین رونمایی کرد. گیزموچاینا براساس اظهارات افشاگر چینی گزارش داد که اوپو احتمالاً روی نسخه‌ی پرو پلاس فایند ایکس ۵ کار می‌کند.

معرفی گوشی اوپو Find X۵ پرو پلاس +عکس

نمایشگر اوپو فایند ایکس ۵

طبق اظهارات افشاگر مذکور، گوشی هوشمند اوپو فایند ایکس ۵ پرو پلاس به صفحه‌نمایش ۶٫۷۸ اینچی AMOLED E۶ با لبه‌ی خمیده مجهز است.
این نمایشگر دارای وضوح +Quad HD، نرخ نوسازی (رفرش‌ریت) ۱۲۰ هرتز و پشتیبانی از تکنولوژی LTPO است. قدرت سخت‌افزاری این محصول را تراشه‌ی اسنپ‌دراگون ۸ نسل یک برعهده دارد. همچنین قدرت این محصول را تراشه‌ی اختصاصی MariSilicon X NPU همراه‌ با حداکثر ۱۶ گیگابایت رم LPDDR۵ و حداکثر ۵۱۲ گیگابایت حافظه‌ذخیره‌سازی UFS ۳.۱  به عهده دارد.

معرفی گوشی اوپو Find X۵ پرو پلاس +عکس

باتری اوپو فایند ایکس ۵ پرو پلاس

تأمین انرژی گوشی هوشمند اوپوفایند ایکس ۵ پرو پلاس احتمالاً با باتری‌ای با ظرفیت ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعت خواهد بود. باتری مذکور پشتیبانی از شارژ سریع ۱۵۰ واتی UltraVOOC و شارژ بی‌سیم AirVOOC  را به عهده خواهد داشت. گوشی مذکور احتمالاً به‌شکل پیش‌فرض از طریق سیستم‌عامل اندروید ۱۲ و ColorOS ۱۲.۱ اجرا می‌شود.

دوربین اوپو  Find X۵پرو پلاس

گوشی هوشمند اوپو  فایند ایکس ۵  پرو پلاس در پنل جلو از دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسل سونی IMX۷۰۹ استفاده می‌کند. همچنین این گوشی در پنل پشتی از دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسل IMX۷۸۹ سونی با لرزش‌گیر اپتیکال ۵ محوره بهره می‌برد.
در این محصول همچنین دوربین فوق عریض ۵۰ مگاپیکسل IMX۷۶۶ سونی و دوربین اولترا تله فوتو پریسکوپ OmniVision OV۶۴B دیده می‌شود. این دوربین‌ها با کیفیت ۶۴ مگاپیکسل با پشتیبانی از زوم ۵ برابر و لرزش‌گیر اپتیکال در این محصول تعبیه شده است.

معرفی گوشی اوپو Find X۵ پرو پلاس +عکس

محافظ گوریلا گلس ویکتوس

محافظ گوریلا گلس ویکتوس (Gorilla Glass Victus) در جلو و عقب از دیگر قابلیت‌های گوشی اوپو فایند ایکس ۵ پرو پلاس است. برخورداری از فریم آلیاژ آلومینیوم سری ۶، بلندگوهای استریو دوگانه، حسگر اثر انگشت زیر صفحه‌نمایش، NFC و حسگر مادون قرمز (IR blaster) از دیگر قابلیت‌های این گوشی است.
این گوشی دارای گواهی IP۶۸ است. هنوز تاریخ رونمایی گوشی هوشمند اوپو فایند ایکس ۵ پرو پلاس مشخص نشده است. افشاگر مذکور مدعی شد که این گوشی مجهز به ۱۲ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی است. براساس این گزارش، گوشی مذکور احتمالاً با قیمت ۶۹۹۹ یوان (۱۱۰۰ دلار) در دسترس کاربران و متقاضیان قرار خواهد گرفت.

بالاترین امتیاز برای اوپو فایند X۵ پرو

اوپو Find X۵ پرو پلاس در صورتی در حال آماده‌سازی است که گوشی هوشمند اوپو فایند ایکس ۵ پرو با تراشه دایمنسیتی ۹۰۰۰ مدیاتک بالاترین امتیاز را در بنچمارک گیک‌بنچ کسب کرد. در واقع گوشی مذکور با دریافت این امتیاز، بالاتر از اسنپ‌دراگون هشت نسل یک در بنچمارک گیک‌بنچ قرار گرفت که شگفتی بسیاری از ناظران و فعالان صنعت موبایل و تراشه را برانگیخته است.
عملکرد گوشی اوپو فایند ایکس ۵ در پلتفرم بنچمارک GeekBench ۵ به نمایش در آمده است. گوشی مذکور در این پلتفرم توانسته در آزمون‌های تک هسته‌ای امتیاز ۱۳۰۱ و در آزمون‌های چند هسته‌ای امتیاز ۴۲۵۲ را از آن خود کند.

منبع:گیزموچاینا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس