تمام مدارس از اول مهر حضوری است/ مدارس در مسیر زوار اربعین آماده پذیرایی هستند

وزیر آموزش و پرورش گفت: تمام مدارس کشور از اول مهر به صورت حضوری است و این موضوع قطعی است.

به گزارش مشرق، یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش در اختتامیه سی و ششمین اجلاس مدیران و رؤسای آموزش و پرورش سراسر کشور اظهار کرد: ۳ چالش داریم. اولین مورد این است که ضعف در نظام حکمرانی داریم. مثلا مدرسه غیردولتی ایجاد کردیم وزیر را راه نمی‌دهند یا در مدرسه دولتی، مدیر با هماهنگی اولیا، کارشناس ارزیابی عملکرد وزارتخانه را راه ندادند البته این موارد برای گذشته است.

وی ادامه داد: چالش جهت‌گیری‌های عدالت‌ستیز در آموزش و پرورش داریم. مثلا سربازمعلم به مناطق دوردست فرستادیم. کاستن مدارس شبانه‌روزی، حذف تغذیه از جمله آنهاست و مورد بعدی افت کیفیت خدمات آموزشی و پرورشی است.

نوری خطاب به مدیران آموزش و پرورش گفت:  ثبت نام دانش آموزان را در مدارس تمام کنید. دوره ما تا ۳۱ تیرماه تمام می‌شد. تاکنون ثبت‌نام ۱۴ میلیون دانش‌آموز انجام شده است. اعلام کردم همه ثبت‌نام‌های اول ابتدایی را مشروط قطعی کنید.  

وی اضافه کرد: فردا جلسه نهایی کسری نیروی استان‌ها را داریم و تا کلاس بندی انجام ندهید، نیرو به استان‌ها تعلق نمی‌گیرد.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: آموزش حضوری و از اول مهر است و قطعی است. اگر قرار باشد تعطیلی باشد، مدرسه آخرین جا خواهد داد. این را من نمی‌گویم مطالعات بین المللی می‌گوید؛ نکته دیگر این است که دُز یادآور دانش‌آموزان بالای ۱۲ سال و فرهنگیان را تزریق کنند.

وی خطاب به مدیران آموزش و پرورش گفت: اگر تغییر مدیران دارید انجام دهید. همچنین نماز را جدی بگیرید و نمازخانه‌ها را برای اول مهر آماده کنید. به ارتباط مدرسه و مسجد توجه کنید و دانش‌آموزان، نماز را در مسجد نزدیک مدرسه بخوانند.

نوری به موضوع حجاب و عفاف اشاره کرد و گفت: مصوبه حجاب و عفاف بر اساس آیین‌نامه اجرایی مدارس رعایت شود. در برخی موارد رعایت نمی شود. همچنین ارتباط با خانواده‌ها تشریفاتی شده است.

وی تصریح کرد: مواظب القائات منفی نسبت به آموزش و پرورش باشید و هر روز یک خبر خوب داشته باشید.

وی درباره رتبه‌بندی هم گفت: احراز صلاحیت در رتبه بندی جدی است و به گونه ای نباشد که بگویند همینطور داده شد. عجله نکنید. رتبه هر کس را به خودش داده شود. بی‌عدالتی در حق حتی یک نفر نداشته باشیم.

نوری گفت: بیش از ۵۵۰۰ چشمه توالت در مدارس روستایی نداریم که باید ایجاد شود. ان‌شاءالله امسال برای مدارس بالای ۱۰ دانش‌آموز تمام می‌شود.

وی به وضعیت دارالقرآن ها اشاره کرد و افزود: دارالقرآنی که کار نکند به سازمان دارالقرآن‌ها می‌دهیم تا آنها استفاده کنند. دارالقرآن‌ها را با مشارکت گروه‌های قرآنی فعال کنیم.

وزیر آموزش و پرورش گفت: سرودهای دانش‌آموزی را روی میز بیاورید. بچه ها نیاز به ابراز وجود دارند.

وی درباره اربعین نیز گفت: در ایام اربعین، همه مدارس در مسیر زوار، آماده پذیرش زائران اربعین باشند. رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور به مدارس ۵ شهری که مرزی هستند وسایل خنک کننده را بدهد.

وی تصریح کرد: ۵۰ درصد فعالیت‌های آموزشی باید خارج از مدرسه باشد و اردوگاه‌های دانش‌آموزی را فعال کنیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۷:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۱
    0 1
    خداراشكر!به عنوان يك معلم خوشحالم!تدربس مجازي براي شخص من عذاب اور بود!من زنده ام به نفس دانش اموزان

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس