کد خبر 1393716
تاریخ انتشار: ۱۰ تیر ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۳
پوتین

در حالی‌که پوتین معتقد است که کشورهای غربی از اوکراین تنها بعنوان ابزاری برای بازدارندگی این کشور استفاده می‌کند، کیسینجر پیش‌بینی کرد که درگیری‌های نظامی در اوکراین ممکن است طبق سه سناریو پایان یابد.

به گزارش مشرق، "ولادیمیر پوتین" رئیس جمهوری روسیه روز پنج‌شنبه در سخنرانی برای مقامات سرویس اطلاعات خارجی این کشور اعلام کرد که غرب جمعی خود را به دام انداخته و نتوانست تضعیف نفوذ خویش را پیش‌بینی کند. به عقیده وی، این اتفاق به این دلیل رخ داده که غرب قادر به تجزیه و تحلیل تحولات اوضاع در جهان نیست.

پوتین گفت: کشورهای غربی با خودخواهی کامل از میلیون‌ها اوکراینی به عنوان ابزاری مصرفی استفاده می‌کنند. اوکراین فقط در چارچوب بازی‌های سیاسی برای بازدارندگی روسیه مورد نیاز غرب است.

رئیس جمهوری روسیه افزود: «غرب به اصطلاح جمعی در اقدامات خود بر این واقعیت تکیه دارند که هیچ جایگزینی برای مدل جهانی‌گرایی لیبرال آنها وجود ندارد. در حالی که این مدل همان نسخه به روز شده استعمارنو است و نه چیز دیگری. یعنی جهان به سبک آمریکایی، جهانی با حاکمیت گروه کوچکی از کشورها  اداره شده و در آن حقوق دیگر کشورها به سادگی نقض می‌شود.»

وی به عنوان نمونه گویای این برخورد غربی‌ها، به سرنوشت کشورها و مردمان منطقه خاورمیانه و دیگر مناطق جهان اشاره کرده و یادآور شد که اکنون هم،  نوبت میلیونها مردم غیرنظامی در اوکراین رسیده است که سرنوشت آنها هیچ اهمیتی برای غرب ندارد و از آنها تنها بعنوان ابزاری برای بازدارندگی روسیه و به منظور جلوگیری از توسعه آن "با سرعت لازم و بر اساس ارزش‌های سنتی مورد نیاز خود" استفاده می‌شود.

ولادیمیر پوتین اعلام کرد که قصد دارد یکی از سخنرانی‌های عمومی آتی خود را به تجزیه و تحلیل تحولات اوضاع در جهان اختصاص دهد. وی ظهر دیروز نیز در مجمع بین المللی حقوقی سن‌پترزبورگ از آغاز روند شکل گیری یک نظام چندقطبی در جهان خبر داد و تاکید کرد که این روند غیرقابل برگشت است.

سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه نیز معتقد است که غرب عملا پرده آهنین در روابط خود با روسیه را پایین کشیده، ولی مقامات مسکو هر کاری که لازم باشد را برای کاهش وابستگی به غرب انجام خواهند داد.

 لاوروف همچنین  اجرای ابتکارعمل رئیس جمهور  پوتین در خصوص مشارکت بزرگ اورآسیایی را یکی از اولویت‌های سیاست خارجی روسیه نامید و بر توسعه روابط با متحدان کشورش در پاسخ به خط مشی مخرب غرب تاکید کرد.

در ادامه می‌توانید تحولات مربوط به روز صد و پنجاه و هشتم جنگ اوکراین را دنبال بفرمایید:

کیسینجر سه نتیجه احتمالی درگیری‌ها در اوکراین را پیش‌بینی کرد

هنری کیسینجر، وزیر امور خارجه اسبق آمریکا (۱۹۷۳-۱۹۷۷) و مشاور امنیت ملی این کشور (۱۹۶۹-۱۹۷۵) ابراز عقیده کرد که درگیری‌های نظامی در اوکراین ممکن است به سه طریق پایان یابد.

کیسینجر صبح امروز، جمعه، در مصاحبه با مجله انگلیسی "اسپکتاتور" (The Spectator) گفت: "اگر روسیه در جایی که هم اکنون قرار دارد متوقف شود، ۲۰ درصد خاک اوکراین و بخش اعظم منطقه دونباس، منطقه اصلی صنعتی و کشاورزی، و یک منطقه ساحلی در امتداد دریای سیاه را فتح خواهد کرد. بنابراین اگر در مواضع فعلی خود متوقف شود، این یک پیروزی برای روسیه خواهد بود. و نقش ناتو در این رابطه، همانطور که از قبل تصور می‌شد مهم نخواهد بود."

به عقیده وی، گزینه دوم، تلاش برای "بیرون راندن" روسیه از سرزمین‌هایی است که قبل از شروع جنگ، از جمله شبه جزیره کریمه، آن را ضمیمه خاک خود کرده است. کیسینجر گفت: در این صورت، اگر خصومت‌ها ادامه یابد، «این خطر برای غرب وجود دارد که خود را درگیر جنگ با روسیه کند».

سناریوی سوم به گفته این دیپلمات کهنه کار آمریکایی، بازگشت به وضعیت قبل از تاریخ ۲۴ فوریه (۵ اسفند ماه و آغاز حمله نظامی به اوکراین) است. به نظر کیسینجر، در این صورت، اوکراین "همچنان با تسلیحات نظامی پمپاژ شده و از نزدیک با ناتو مرتبط خواهد شد" یا حتی به عضویت این ائتلاف در خواهد آمد. وی در عین حال یادآور شد که این سناریو شامل توقف درگیری‌ها برای مدت معینی خواهد بود.

پوتین: آمریکا مقصر در بدتر شدن وضعیت کشورهای در حال توسعه است

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه روز پنج‌شنبه در دیدار با جوکو ویدودو، رئیس جمهوری اندونزی اعلام کرد که ایالات متحده چاپ دلار را افزایش داده و در حال خرید مواد غذایی است،  در حالی که کشورهای در حال توسعه در بدترین وضعیت اقتصادی خود قرار دارند.

پوتین یادآور شد که واشنگتن قبلاً بیش از آنچه که خریداری می‌کرد، مواد غذایی را به بازار جهانی عرضه می‌کرد. ولی اکنون "آنها پول چاپ کرده و محصولات غذایی بیشتری خریداری می‌کنند و کشورهای در حال توسعه را در گرسنگی نگه می‌دارند.

رئیس جمهوری روسیه همچنین سیاست های غلط کشورهای غربی را نتیجه مشکلاتی دانست که امروزه در بسیاری از کشورها از جمله تورم به وجود آمده است. پوتین توضیح داد: در نتیجه این اشتباهات آشکار در عرصه انرژی، قیمت گاز که یکی از محصولات اصلی در تولید کود است، به شدت افزایش یافته است. قیمت ها بالا رفته و بسیاری از شرکت‌ها به سادگی تعطیل شده‌اند زیرا تولید این محصولات غیراقتصادی شده است.

رئیس جمهوری اندونزی پیام زلنسکی را به پوتین داده است

جوکو ویدودو، رئیس جمهوری اندونزی شب گذشته پنجشنبه پس از مذاکرات خود با رئیس جمهوری روسیه در کاخ کرملین به خبرنگاران اعلام کرد که پیامی از سوی ولادیمیر زلنسکی، رهبر اوکراین به ولادیمیر پوتین رسانده است.

وی گفت: من پیام زلنسکی را به رئیس جمهور پوتین رساندم. ویدودو همچنین گفت که "تمایل خود برای برقراری گفت و گو بین رهبران دو کشور را نیز به هر دو طرف ابراز کرده است."

رئیس جمهوری اندونزی یادآور شد: "روند اوضاع در اوکراین همچنان بسیار پیچیده است، ولی باید به سمت یک راه حل مسالمت آمیز حرکت کرد و مذاکره برای دستسابی به صلح را آغاز کرد."

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه نیز جوکو ویدودو، همتای اندونزیایی خود را از دیدگاه روسیه درباره  وضعیت اوکراین مطلع کرد.

طبق اطلاعات دفتر مطبوعاتی کرملین، پوتین و ویدودو در این نشست وضعیت کنونی و چشم‌انداز همکاری‌های دوجانبه در زمینه‌های مختلف، موضوعات جاری در دستور کار بین‌المللی، وضعیت اقتصاد جهانی را بررسی کردند

ویدودو پیش از سفر به مسکو در یک دیدار کاری به کی‌یف سفر کرده بود و از ولادیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین پیشنهاد کرد تا پیام او را به پوتین برساند.

توافقات دونتسک و سوریه برای افتتاح متقابل سفارتخانه

دنیس پوشیلین، رئیس جمهوری منطقه دونتسک اعلام کرد: سرعت به رسمیت شناختن استقلال جمهوری مردمی دونتسک توسط دولت سوریه حاکی از درک مقامات دمشق از توان بالقوه منطقه دونباس برای تبدیل شدن به یک شریک تجاری است.

وی یادآور شد که سوریه و دونتسک دلایل زیادی برای تبدیل شدن به شرکای واقعی برای یکدیگر از لحاظ سیاسی و اقتصادی دارند. به گفته وی، هر دو طرف "چیزی برای ارائه دارند."

پوشیلین در خصوص توافق با مقامات دمشق برای بازگشایی متقابل سفارتخانه‌ها نیز صحبت کرد. وی تاکید کرد که به رسمیت شناختن دونتسک توسط سوریه یک موضوع حل شده است، با این حال، ثبت قانونی مسلماً روند کندی داشته و جزئیات فنی آن باقی مانده است.

سوریه روز چهارشنیه تصمیم گرفت که استقلال و حاکمیت دو جمهوری مردمی دونتسک و لوهانسک (مناطق خودخوانده در شرق اوکراین) را به رسمیت بشناسد.

وزارت خارجه اوکراین از قطع روابط دیپلماتیک با سوریه خبر داد

وزارت امور خارجه اوکراین روز پنجشنبه، از قطع کامل روابط دیپلماتیک این کشور با سوریه در واکنش به اقدام دمشق در به رسمیت شناختن دو منطقه خودخوانده دونتسک و لوهانسک  خبر داد. البته یادآوری شده که در عین حال، روابط کنسولی بین دو کشور حفظ خواهد شد.

وزارت امور خارجه اوکراین در بیانیه‌ای اعلام کرد: در واکنش به این اقدام غیردوستانه دمشق، اوکراین بر اساس ماده ۲کنوانسیون وین در خصوص روابط بین المللی، روابط دیپلماتیک خود را با دولت سوریه را، بدون قطع روابط کنسولی، اعلام می‌کند. علاوه بر این، کی‌یف روند اعمال تحریم تجاری علیه دمشق و اعمال تحریم‌هایی علیه تعدادی از اشخاص حقیقی و حقوقی سوری را آغاز کرد.

به گفته دیمیتری کوله‌با، وزیر امور خارجه اوکراین، این کشور "با نهایت شدت به هرگونه تلاش برای تضعیف حاکمیت و تمامیت ارضی اوکراین واکنش نشان داده و با قدرت بر حفظ منافع ملی خود "با استفاده از تمامی ابزارهای موجود" تاکید خواهد داشت.

احضار سفیر انگلیس در مسکو به وزارت خارجه روسیه به‌خاطر سخنان توهین‌آمیز

دبورا برونرت، سفیر انگستان در مسکو روز پنج‌شنبه به وزارت امور خارجه روسیه احضار شد و در آنجا به دلیل "اظهارات کینه توزانه مقامات لندن در قبال روسیه" مورد اعتراض قرار گرفت.

در بیانیه منتشره در این باره آمده است: اعتراض شدید مقامات مسکو در رابطه با اظهارات آشکارا توهین آمیز رهبران انگلیس در خصوص روسیه، رهبر آن، مقامات رسمی و همچنین مردم روسیه به سفیر این کشور ابلاغ شدد. یادداشت رسمی به سفیر ارائه شد مبنی بر اینکه لفاظی توهین آمیز نمایندگان دولت بریتانیا غیرقابل قبول است.

وزارت خارجه روسیه تاکید کرد که برای چنین اظهاراتی "در یک جامعه شایسته عذرخواهی مرسوم است."

علاوه بر این، غیرقابل قبول بودن روند انتشار اظهارات نادرست توسط مقامات انگلیسی، به ویژه در مورد ادعای "تهدیدات استفاده از سلاح هسته‌ای" توسط طرف روسی به خانم دبورا برونرت یادآوری شد.

روز گذشته، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین نیز یادآور شده بود که اظهارات بن والاس، وزیر دفاع انگلستان درباره ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه، بی ادبی آشکار است که چنین برخوردی بر کل دولت انگلیس سایه انداخته است. ماریا زاخارووا، سخنگوی رسمی وزارت خارجه روسیه نیز والاس را به تهمت و انتشار مطالب جعلی درباره روسیه متهم کرد.

بایدن از خودداری آمریکا از بیمه کردن کشتی‌های حامل نفت روسیه خبر داد

جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا شب گذشته در کنفرانس مطبوعاتی در پایان نشست سران ناتو در مادرید اعلام کرد که ایالات متحده و غرب به کشتی‌های روسی بیمه حمل و نقل نفت ارائه نخواهند کرد.  به گفته وی، بدین ترتیب، واشنگتن قصد دارد در انتقال نفت از روسیه به کشورهای دیگر دخالت کند.

بایدن توضیح داد: ما و شرکای غربی دیگر به کشتی‌های روسیه برای حمل نفت بیمه نخواهیم داد، بنابراین آنها در تحویل نفت به مشتریان با مشکلات بزرگی مواجه خواهند شد.

علاوه بر این، رئیس جمهوری آمریکا وعده داد که تولید نفت در روسیه را با تحریم فناوری‌های مربوطه پیچیده خواهد کرد.

نوواک: بازار نفت به دلیل محدودیت قیمت انرژی روسیه دچار بی‌ثباتی خواهد شد

الکساندر نوواک، معاون نخست وزیر در مسائل مربوط به انرژی شب گذشته در یک مصاحبه تلویزیونی پیش بینی کرد که تلاش "غرب جمعی" با انگیزه سیاسی برای ایجاد محدودیت در شکل گیری قیمت نفت صادراتی از روسیه منجر به بی‌ثباتی در بازار و افزایش قیمت‌ها خواهد شد.

وی گفت: «به نظر من، این تلاش دیگری برای مداخله در مکانیسم‌های بازار جهانی نفت است که تنها می‌تواند منجر به عدم تعادل بازار، کمبود منابع انرژی شود که به نوبه خود منجر به افزایش قیمت‌ها خواهد شد که در نهایت توسط مصرف‌کنندگان آن، و در وهله نخست خود کشورهای اروپایی و گروه ۷ پرداخت می‌شود.»

نوواک این موضوع را در واکنش به ابتکارعمل کشورهای گروه ۷ برای تعیین سقف قیمت برای نفت صادراتی روسیه مطرح کرد و افزود که این اقدام دیگری است که غرب علیه منافع خود انجام می‌دهد.

لاوروف: آمریکا برای تضعیف اتحادیه اروپا از اهرم تحریم روسیه استفاده می‌کند

سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه معتقد است که ایالات متحده از تحریم‌های ضدروسی خود آسیب دیده است، ولی کشورهای اروپایی از این تحریم‌ها آسیب بسیار بیشتری می‌بینند. بنابراین واشنگتن ممکن است از این طریق اتحادیه اروپا را به عنوان یک رقیب تضعیف کند.

لاوروف روز پنج‌شنبه در جریان سفرش به پایتخت بلاروس به خبرنگاران افزود: اگر تحریم‌های کشورهای اروپایی علیه روسیه و بلاروس و از سوی دیگر تحریم‌های آمریکا را با یکدیگر مقایسه کنید، ایالات متحده به طور کلی هزینه زیادی در این خصوص نمی‌پردازد و سعی می‌کند در این زمینه‌ها چندان فعال نباشد. وی به این نتیجه رسید که هدف از اعمال فشار تحریمی بر مسکو که به طور فعال توسط ایالات متحده لابی می‌شود، تضعیف نه تنها روسیه، بلکه همچنین کشورهای اروپایی است، چرا که  بدین ترتیب به اقتصاد آنها، بعنوان یک رقیب برای آمریکا، آسیب جدی وارد می شود.

روسیه در پاسخ به اقدامات غرب، روابط با متحدان خود را گسترش خواهد داد

سرگئی لاوروف اعلام کرد که پاسخ مناسب روسیه به خط مشی ویرانگر کشورهای غربی، گسترش بیشتر روابط با متحدانش، از جمله با بلاروس خواهد بود.

وزیر امور خارجه روسیه گفت: من  معتقدم که پاسخ مناسب به خط مشی مخرب غرب می‌تواند و باید گسترش همکاری با نزدیک‌ترین متحدان و همفکران ما، از جمله در چارچوب دولت متحد روسیه-بلاروس و هم در چارچوب سازمان پیمان امنیت جمعی، اتحادیه اقتصادی اورآسیا و جامعه کشورهای مستقل مشترک المنافع باشد.

لاوروف افزود که بلاروس و بسیاری از کشورهای دیگر از اقدامات غیردوستانه شرکای غربی آگاه هستند و به روابط متحدانه خود با آسیبی نخواهند رساند.

ماکرون حمله  اوکراین به خاک روسیه با استفاده از تسلیحات فرانسوی را غیرقابل قبول خواند

امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه، شب گذشته در یک کنفرانس مطبوعاتی پس از نشست ناتو در مادرید، اعلام کرد که تسلیحاتی که فرانسه در اختیار نیروهای مسلح اوکراین قرار داده، نباید برای حمله به خاک روسیه استفاده شوند. وی تاکید کرد که این شرطی مهم برای ارسال بیشتر تسلیحات به اوکراین است.

ماکرون گفت: ما به تامین تسلیحاتی و آموزش نظامی نیروهای اوکراینی در چارچوب عملیاتی موجود ادامه خواهیم داد، ولی آنها هرگز نباید به خاک فدراسیون روسیه حمله کنند، بلکه تنها به حفاظت از خاک اوکراین و حمایت از نظامیان این کشور کمک کنند.

پیش از این، رئیس جمهوری فرانسه  ابراز امیدواری کرد که درگیری نظامی در اوکراین قبل از پایان سال جاری پایان یابد.

کرملین: بررسی آینده اقتصاد جهانی در گروه ۲۰ بدون روسیه غیرممکن است

دیمیتری پسکوف، دبیر مطبوعاتی رئیس جمهوری روسیه در جمع خبرنگاران اعلام کرد که بحث و بررسی در چارچوب نشست سران گروه ۲۰در خصوص آنچه در آینده برای اقتصاد جهانی اتفاق خواهد افتاد، بدون مشارکت روسیه به سادگی غیرممکن است.

وی گفت: «به هر حال، گروه ۲۰ یک قالب اقتصادی است که تاکید اصلی اقداماتش در عرصه اقتصاد است و مسلماً بدون روسیه نمی توان در مورد دورنمای روابط اقتصادی صحبتی کرد، همانطور که گروه «هفت بزرگ» هم به تنهایی قادر به حل و فصل مشکلات جهانی در عرصه اقتصادی نیست.»

سخنگوی کرملین یادآور شد که رئیس جمهور ولادیمیر پوتین شخصا تصمیم خواهد گرفت که چه کسی بعنوان نماینده روسیه به اجلاس آتی گروه ۲۰ در ماه نوامبر سفر کند. وی افزود: «روسیه در فعالیت گروه ۲۰ شرکت خواهد کرد و ما تصمیمی را خواهیم گرفت که به بهترین وجه با منافع ما سازگار باشد.»

پسکوف همچنین اشاره کرد که روسیه به عنوان عضو گروه ۲۰ باقی خواهد ماند و دعوت برای نشست سران امسال در اندونزی را پذیرفت. با این حال، ترکیب هیئت نمایندگی روسیه پس از تحلیل دقیق شرایط انتخاب خواهد شد.

یونان به اوکراین برای صادرات غلات تحت نظارت سازمان ملل کمک خواهد کرد

کیریاکوس میتسوتاکیس، نخست وزیر یونان، شب گذشته در یک کنفرانس مطبوعاتی پس از نشست سران ناتو در مادرید، اعلام کرد که مقامات آتن به دلیل نگرانی عمیق از بحران غذایی قریب الوقوع در جهان، آماده کمک به اوکراین در صادرات گندم تحت نظارت سازمان ملل هستند.

وی افزود: یونان بار دیگر به هر گونه تلاشی که تحت نظارت سازمان ملل انجام می‌شود، کمک و حمایت می‌کند تا گندمی که اکنون در اوکراین و به ویژه در بندر اودسا گیر افتاده، از این کشور خارج شده و به کشورهای نیازمند به غلات برسد. به گفته وی، یونان با توجه به موقعیت جغرافیایی این کشور، این امکان را دارد که بزرگترین ناوگان تجاری جهان را کنترل کند.

سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه و آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد پیش از این در خصوص مسائل امنیت غذایی گفتگو کردند. لاوروف  بر تمایل مسکو برای کمک به کاهش خطر بحران غذایی در جهان تاکید کرد.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۱
    0 1
    آمریکا از اوکراین به عنوان گوشت قربونی استفاده می کند ـــ این بار یک گاو بولوند چشم آبی قربونی شد ـــ حالا گاوهای بولوند چشم آبی بعدی چشمشون به حساب اومده مثل بید دارند می لرزند و در نوبت به ترتیب و با نزاکت ایستاده اند و آماده شیردهی برای کدخدای گاوچران شده اند ــــ
  • IR ۱۰:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۱
    0 1
    آمریکا با جنگ رسانه ای هر چه بیشتر برطبل جنگ می کوبد تا سر و کله گاوهای بولوند چشم آبی بیشتری پیدا شود ـــــ آمریکا ؛ گاوهای بولوند چشم آبی شیرده پرورش می دهد ــــــ سرانجام با توطئه ودخالت های آشکار و نهان و کارگردانی آمریکا ؛ و بازی موفق مهره یهودی ــ رییس جمهور به ظاهر دلقک اوکراین ــ در یک جنگ زرگری تمام عیار(سیاست تحریک حداکثری)؛ پای روسیه در باتلاق جنگ اوکراین وارد شد. اکنون آمریکا به کمک رسانه هایش از روسیه غولی می سازد که هر لحظه تصمیم دارد کشورهای اروپایی را یک لقمه چپ کند. و بدین ترتیب ؛ آمریکای پس از ترامپ ؛ با انبوهی از مشکلات ؛ موفق گردید ، بحران های خود را صادر نماید. با افزایش سرسام آور قیمت نفت ؛ از یک سو ؛ اقتصاد چین را مهار می کند و از سوی دیگر؛ مهار دو جانبه ای در اروپا ایجاد نماید: 1ـــ روسیه را با تحریم اقتصادی و تهاجم رسانه ای و بحران های سیاسی ، بایکوت ورزشی و .... مهار زده و به سقوط بکشاند . و 2ـــ نژاد جدید گاوهای شیرده؛ این بار؛ بولوند چشم آبی اروپایی (آلمان ، فرانسه ؛ فنلاند ؛ سوئد ، هلند؛ نروژ ؛ لهستان و .....) را ــ همانند گاوهای شیرده خلیج فارس ــ سر کیسه کند و کارخانه های اسلحه سازی خود را رونق بخشد و سلاح های بنجل خود را به اروپایی ها بیندازد. از نتایج بدیهی این آتش افروزی آمریکایی : اروپای ساحل آرامش را طوفان زده نموده و در نتیجه 1- فرار سرمایه های اروپایی به آمریکا 2- فرار مغزهای اروپایی به آمریکا 3- فرار سایر نخبگان (هنری ؛ ورزشی و..... ) اروپایی به آمریکا می باشد. و برای قدردانی از بازی موفق دلقک اوکراینی ؛ در فریب روسیه ؛ به جای اسکار ؛ جایزه صلح نوبل به او داده می شود. زلنسکی: «من تبعه رژیم صهیونیستی هستم و شهروند اسرائیل! اما در اوکراین زندگی می‌کنم» به خاطر بیآوریم: آمریکایی ها ؛ به کابوی Cowboy معروفند. کابوی یعنی گاوچران یعنی: متخصص شناسایی ، به دام انداختن ؛ رام سازی و پرورش گاو وحشی . سر و کله گاوهای بولوند چشم آبی پیدا شد ـــــ گاوهای بولوند چشم آبی آماده شیر دهی می شوندــــ

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس