کد خبر 1410614
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۳
آماده‌باش رژیم صهیونیستی در مرز با لبنان

کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی از آماده‌باش این رژیم در مرز با لبنان خبر داد و درباره زمان امضای توافق ترسیم مرزی گمانه‌زنی کرد.

به گزارش مشرق، کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی مدعی شد، این رژیم از بیم آنکه حزب‌الله قبل از امضای توافق ترسیم مرزی دست به عملیاتی بزند، در مرز لبنان و فلسطین اشغالی در آماده‌باش مستمر خواهد بود.

این کانال صهیونیستی در ادامه پیش‌بینی کرد که اوایل سپتامبر (تقریبا یک هفته دیگر) توافق ترسیم مرزی میان لبنان و رژیم صهیونیستی امضا شود.

در ادامه این گزارش آمده است، توافقنامه ترسیم مرزی امتیازدهی رژیم اسرائیل از بخشی در داخل دریا در مقابل امتیازدهی لبنان از منطقه نزدیکتر به ساحل را تضمین خواهد کرد.

از سوی دیگر، دیشب (یکشنبه شب) رژیم صهیونیستی همزمان با پرواز پهپادی جاسوسی بر فراز مزارع شبعا و تپه‌های کفرشوبا، اقدام به شلیک منور در اطراف پایگاه نظامی «رادار» در مقابل شبعا کرد.

شنبه هفته جاری یک منبع لبنانی به «اسپوتنیک» گفت، توافق ترسیم مرزی بسیار نزدیک است و در ماه سپتامبر این پرونده حل و فصل خواهد شد.

کانال چهار تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز دیروز (یکشنبه) ادعا کرد، این رژیم از طریق میانجی‌ها پیشنهادی جدید به لبنان به منظور حل بحران ترسیم مرزهای دریایی مورد منازعه میان دو طرف ارائه کرده است.

در این گزارش آمده، با این حال رژیم صهیونیستی به میانجی‌ها تاکید کرده که از مسأله دکل حفاری که اخیرا در میدانی نفتی-گازی کاریش نصب کرده، کوتاه نخواهد امد.

منطقه دریایی مورد منازعه میان لبنان و رژیم صهیونیستی ۸۶۰ کیلومتر مربع و سرشار از نفت و گاز است. در حال حاضر مذاکرات غیرمستقیم میان این دو به میانجی‌گری «عاموس هوچشتاین» فرستاده ویژه آمریکا و نیز نظارت سازمان ملل در حال برگزاری است.

«سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله در سخنرانی اخیر خود (۲۸ مرداد) گفت: اگر میانجی آمریکایی بیاید و آنچه که دولت لبنان مطالبه کرده اعطا کند در آن صورت ما نیز به سمت آرام‌سازی می‌رویم اما اگر مطالبات دولت را پاسخ ندهد، ما نیز به سمت تشدید (مقابله با رژیم صهیونیستی) پیش می‌رویم؛ چشم‌ها باید به میدان کاریش و مرزهای لبنان و میانجی آمریکایی باشد که تاکنون نیز وقت تلف کرده و زمان نیز تنگ است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس