ادعای شبکه صهیونیستی: اسرائیل پیشنهاد جدیدی به لبنان ارائه کرده است

یک شبکه صهیونیستی مدعی شد، این رژیم در خصوص مذاکرات ترسیم مرزی پیشنهاد تازه‌ای به لبنان ارائه کرده است.

به گزارش مشرق، کانال چهار تلویزیون رژیم صهیونیستی ادعا کرد، این رژیم از طریق میانجی‌ها پیشنهادی جدید به لبنان به منظور حل بحران ترسیم مرزهای دریایی مورد منازعه میان دو طرف ارائه کرده است.

در این گزارش آمده، با این حال رژیم صهیونیستی به میانجی‌ها تاکید کرده که از مسأله دکل حفاری که اخیرا در میدانی نفتی-گازی کاریش نصب کرده، کوتاه نخواهد امد.

منطقه دریایی مورد منازعه میان لبنان و رژیم صهیونیستی ۸۶۰ کیلومتر مربع و سرشار از نفت و گاز است. در حال حاضر مذاکرات غیرمستقیم میان این دو به میانجی‌گری «عاموس هوچشتاین» فرستاده ویژه آمریکا و نیز نظارت سازمان ملل در حال برگزاری است.

در ادامه گزارش مذکور آمده، لبنان منتظر بازگشت هوچشتاین به بیروت است تا پاسخ تل‌آویو در خصوص ترسیم مرزی بر اساس خط «۲۳» و میدان «قانا» را دریافت کند. علیرغم اخباری که درباره فضای مثبت مذاکرات منتشر شده، رسیدن به توافق به پاسخ رژیم اسرائیل بستگی دارد.

در این میان سازمان رادیو و تلویزیون رژیم صهیونیستی با انتشار ویدئویی مدعی شد، افراد وابسته به حزب‌الله تعدادی کانتینر در مرزهای لبنان با فلسطین اشغالی قرار داده‌اند. همچنین آنها اقدام به تهدید نظامیان صهیونیست در مرزهای شمالی کرده و راهپیمایی موتوری با در دست داشتن پرچم حزب‌الله به راه انداخته‌اند.

در همین ارتباط، شنبه شب (دیشب) یک منبع رسمی لبنان گفت که ما واقعا به دستیابی به توافقی بر سر ترسیم مرزهای دریایی با رژیم صهیونیستی نزدیک شده‌ایم.

خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از این منبع بدون اشاره به نام او نوشت: «باخبر شده‌ایم که پاسخی که عاموس هوچشتاین میانجی آمریکایی از جانب رژیم صهیونیستی حامل آن است، پاسخی مثبت به پیشنهاد لبنان است و او بزودی به بیروت می‌آید».

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس