کد خبر 1410485
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۷
اعضای هیئت‌رئیسه تفحص از دریاچه ارومیه انتخاب شدند

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس از انتخاب اعضای هیئت‌رئیسه تفحص از دریاچه ارومیه خبر داد.

به گزارش مشرق، ذبیح‌الله اعظمی ساردویی عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به جزئیاتی از جلسه امروز یکشنبه (30 مرداد) این کمیسیون گفت: در این جلسه اعضای هیات رئیسه تحقیق و تفحص از دریاچه ارومیه مشخص شدند.

وی افزود: در این جلسه، جلال محمودزاده نماینده مردم مهاباد به عنوان نایب رئیس اول و جعفر راستی نماینده مردم شبستر به عنوان نایب رئیس دوم انتخاب شدند.

این عضو کمیسیون کشاورزی مجلس تأکید کرد: سمیه رفیعی نماینده‌ مردم تهران و روح‌الله حضرت‌پور نماینده مردم ارومیه نیز به ترتیب به عنوان نواب اول و دوم انتخاب شدند.

اعظمی اضافه کرد: وحید جلال‌زاده نماینده مردم ارومیه نیز به عنوان سخنگوی هیئت تحقیق و تفحص از دریاچه ارومیه انتخاب شد.

وی با اشاره به حضور رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور افزود: قوانین دست و پاگیری وجود دارد که برای صدور اسناد کشاورزی مانع تراشی می‌کند؛ طبق قانون، اراضی بالای 4.5 هکتار زراعی است و 3.5 هکتار جزو باغات محسوب می‌شوند و برای زمین های کوچک تر از این مقدار امکان صدور سند وجود ندارد که این مسئله یکی از مشکلاتی است که وجود دارد.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس با بیان اینکه اگر کشاورزی، باغی کمتر از 3.5 هکتار داشته باشد، برایش سندی صادر نمی‌شود، گفت: از مجموع 18 میلیون هکتار اراضی کشاورزی حدود یک میلیون هکتار سند دارند، این مسئله یکی از مشکلات کشاورزهاست که باعث می شود سند قولنامه‌ای، دستی و محلی در اختیار کشاورزان باشد، که این موضوع علاوه بر ایجاد مشکل برای کشاورزان سبب تشدید زمین‌خواری و کوه‌خواری شده است.

ساردویی تصریح کرد:‌ چنانچه سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور و امور اراضی با هم مذاکراتی داشته باشند، می‌تواند در حل و فصل این مسائل موثر باشد.

وی افزود: در ادامه جلسه امروز کمیسیون کشاورزی، رئیس دانشگاه آزاد در جلسه کمیسیون حاضر شد و در مورد چالش‌های بخش کشاورزی، تربیت دانشجو و مهندسی مهارت‌محور و نیز انجام طرح های پژوهشی و تحقیقاتی با توجه به حضور دانشجویان تحصیلات تکمیلی در دانشگاه آزاد بحث و بررسی و قرار شد از پایان امسال، حداقل 50 درصد پایان نامه‌ها در دانشگاه آزاد اسلامی برای حل و فصل مسائل کشاورزی صورت گیرد.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس تشریح کرد: پیشنهاد شد دانشجویانی که در بخش کشاورزی پذیرفته می‌شوند، پس از  گذراندن دوره های علوم پایه کار عملی و اجرایی را آغاز کنند.

وی افزود: یکی از پیشنهادات دیگر این بود که کارشناسان کشاورزی مثل گروه‌های پزشکی و پیراپزشکی همراه با دریافت حقوق طرح بگذرانند، البته قرار شد جلسه ای مشترک با حضور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، معاونت پژوهشی وزارت علوم و معاون فناوری ریاست جمهوری در مورد مسائل و مشکلاتی که کشور با آن مواجه است تشکیل شده، مشکلات را بحث و بررسی کرده و راهکار مشترکی پیدا کنند تا  کشاورزی را از این وضعیت خارج کنند.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس خاطرنشان کرد: در این جلسه کمیسیون مصوبه‌ای نداشتیم و صرفا قرار شد جلسه ای با حضور اعضای کمیسیون کشاورزی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور سازمان منابع طبیعی و جنگلداری و سازمان امور اراضی و کمیسیون فرهنگی (در مورد بحث ارث) تشکیل شود و در مورد این موضوع راهکاری پیدا کنند و اگر خلأ قانونی وجو د دارد در دستورکار مجلس قرار گیرد و به صحن علنی ارجاع شود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۸:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۳۱
    0 0
    وقت و پول مردم رو هدر ندين، شما مسئولين اينکاره نيستين، ناکارآمدين

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس