واگذاری عجیب ۲۲۰ هکتار از اراضی ملی پیرامون سد نهب/خسارت چند میلیاردی به ‌بیت‌المال ‌

رئیس کل دادگستری استان قزوین گفت: با وجود اینکه مجلس قصد خیر از ایجاد کمیسیون رفع تداخلات داشته، اما این کمیسیون در حال حاضر نتیجه عکس داده و مشکل احراز مالکیت اراضی کشاورزی و منابع طبیعی را بیشتر کرد

به گزارش مشرق، حجت‌الاسلام و المسلمین نورالله قدرتی در جلسه اعضای کارگروه سند تحول قضایی که شامگاه امروز در سالن جلسات شهید سلیمانی اداره کل دادکستری قزوین برگزار شد، اظهار داشت: با وجود اینکه مجلس قصد خیر از ایجاد کمیسیون رفع تداخلات داشته، اما این کمیسیون در حال حاضر نتیجه عکس داده و مشکل احراز مالکیت اراضی کشاورزی و منابع طبیعی را بیشتر کرده است.

وی با بیان اینکه فلسفه وجودی کمیسیون رفع تداخلات اشکال دارد، افزود: وقتی به دعاوی مالکیت اراضی بین دولت و مردم ورود می‌کنیم، به هر حال زمین یا ملی و جزو املاک دولتی است و یا مستثنیات و جزو اراضی اشخاص است و به همین خاطر تعیین تکلیف برای مالکیت اراضی در کمیسیون یادشده بی‌معنی است.

حجت‌الاسلام قدرتی با یادآوری اینکه این کمیسیون از ۲ سال پیش با مصوبه مجلس به وجود آمد، ادامه داد: در حالی که برخی دعاوی مردم علیه دستگاه‌های دولتی مانند منابع طبیعی از طریق قوه قضائیه رسیدگی شد و دعاوی آنها رد شد، اما متاسفانه کمیسیون رفع تداخلات در یک کار عجیب و غریب موضوع را دوباره بررسی کرده و اراضی بیت‌المال را به اشخاص می‌دهد.

وی یادآور شد: به همین خاطر می‌بینیم ده‌ها هکتار زمین ملی به اشخاص واگذار شده و آنها هم اقدام به ساخت‌وسازهای بی‌رویه می‌کنند. به همین خاطر ایجاد کمیسیون رفع تداخلات خیلی عجیب است و در حالی که قانونگذار باید با قانون مشکل را حل کند، متاسفانه با قانون ایجاد کمیسیون رفع تداخلات بر مشکلات حوزه تثبیت مالکیت دولت و اشخاص افزوده است.

واگذاری عجیب ۲۲۰ هکتار از اراضی ملی پیرامون سد نهب

رئیس کل دادگستری با اشاره به اختلافات ارضی برای بهره‌برداری از سد نهب افزود: تصمیم‌گیری کمیسیون رفع تداخلات در این حوزه منجر به از دست رفتن ۲۲۰ هکتار از اراضی بیت‌المال شده که امروز با توحه به افتتاح سد نهب ۲۲۰ میلیارد تومان قیمت پیدا کرده؛ اما با اعتراض اشخاص و در قالب رفع تداخلات این ۲۲۰ هکتار اراضی ملی را به اشخاص منتقل می‌کنند و به بیت‌المال خسارت چندین میلیاردی می‌زنند.

قدرتی ادامه داد: کل دزدی‌های مکشوفه قزوین در ۲۰ سال اخیر به ۲۲۰ میلیارد تومان نمی‌رسد و معلوم نیست که کمیسیون رفع تداخلات با چه مجوزی اراضی ۲۲۰ هکتاری را از چنگ دولت خارج کرده و به بیت‌المال خسارت وارد کرده است.

انتقاد از رفتار متکبرانه مدیران دانشگاه علوم پزشکی با مردم

نماینده بهزیستی در کارگروه سند تحول قضائی استان قزوین هم در ادامه این جلسه با اشاره به تشکیل کارگروه‌های هفت‌گانه برای اجرای سند تحول گفت: با توجه به اهمیت حوزه بهداشت و درمان در حوزه احقاق حقوق عامه باید دانشگاه علوم پزشکی هم به عنوان عضو کارگروه سند تحول انتخاب شود تا مشکلات این حوزه را هم با اقتدار دستگاه قضا سروسامان دهیم.

علی بابایی با انتقاد جدی از رفتار متکبرانه پزشکان و مدیران دانشگاه علوم پزشکی با مردم تصریح کرد: متاسفانه مدیران دانشگاه علوم پزشکی و پزشکان همکار با دانشگاه با دید از بالا به پایین با مردم برخورد می‌کنند و امیدوارم با عضویت دانشگاه علوم پزشکی قزوین در این کارگروه بتوانیم مشکلات رفتاری مدیران این اداره را از طریق گوشزد و تعامل مرتفع کنیم.

وی اضافه کرد: توسعه احترام به حقوق عامه یکی از مطالبه‌های جدی مردم از مسئولان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی‌درمانی قزوین است که باید با اصلاح نگاه این مدیران به موضوع حقوق عامه و اهمیت ارتباط با ارباب رجوع در راستای اصلاح ارتباط مردمی مدیران این دانشگاه قدم برداریم.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس