کد خبر 1410295
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۳
واکنش سرمربی تیم ملی بسکتبال به درگیری با حامد حدادی/ حذف نمی‌شود

سرمربی تیم ملی بسکتبال ضمن تایید درگیری با حامد حدادی و تاکید بر اینکه مشکل ایجاد شده برطرف شده است، در مورد دیدار پیش رو با ژاپن و شرایط ملی پوشان برای این رقابت توضیح داد.

به گزارش مشرق، تیم ملی بسکتبال در چارچوب پنجره چهارم انتخابی جام جهانی پنجشنبه پیش رو در ورزشگاه آزادی به مصاف ژاپن می رود. این دیدار در شرایطی برگزار می شود که ملی پوشان ایران یک ماه پیش در جریان کاپ آسیا و طی دیداری مقتدرانه مقابل ژاپن موفق به شکست این تیم شدند اما گرچه آنها نتیجه دو دیدار تدارکاتی هفته گذشته که در ژاپن برگزار شد را واگذار کردند.

با این اوصاف سرمربی تیم ملی بسکتبال تاکید دارد که نتیجه دیدارهای تدارکاتی اخیر نباید ملاکی برای پیش بینی دیدار مهم پیش رو برابر ژاپن باشد. البته وی در عین حال تاکید دارد که نتیجه و عملکرد ملی پوشان در کاپ آسیا هم نباید ملاکی برای پیش بینی دیدار انتخابی جام جهانی به حساب بیاید.

سعید ارمغانی در گفتگویی ضمن تشریح شرایط تیم ملی برای آغاز دیدارهایش در پنچره چهارم انتخابی جام جهانی، تاکید کرد ترکیب ژاپن نسبت به کاپ آسیا قویتر شده اما مهترین فاکتور برای رقابت با ای تیم و کسب نتیجه از آن داشتن اعتماد به نفس است.

وی همچنین در مورد درگیری با حامد حدادی که تمرینات دو روز پیش تیم ملی بسکتبال را تحت الشعاع قرار داد توضیح داد و تاکید کرد که این بازیکن در فهرست ۱۲ نفره تیم برای رقابت با ژاپن حضور دارد.

سعید ارمغانی با بیان اینکه ملی پوشان از نظر آمادگی جسمانی در شرایطی خوبی به سر می برند، خاطرنشان کرد: دیدارهای تدارکاتی که با ژاپن داشتیم برای مان خیلی خوب بود. البته که با ترکیب کامل به ژاپن سفر نکرده بودیم چراکه ارزیابی بازیکنان جواب تیم ایران نوین و بررسی وضعیت آنها هدف اصلی مان بود که خوشبختانه نتایج خوبی هم به همراه داشت.

واکنش سرمربی تیم ملی بسکتبال به درگیری با حامد حدادی/ حذف نمی‌شود

وی با تاکید بر اینکه ملی پوشان بسکتبال بعد از بازگشت از ژاپن تمرینات شان را به طور مشخص و ویژه برای دیدار انتخابی جام جهانی دنبال کردند، خاطرنشان کرد: ژاپنی ها نقاط قوت و ضعفی دارند که بر اساس آن برنامه های تمرینی را دنبال می کنیم. دو بازی تدارکاتی برابر ایران نوین پیش بینی کردیم که اولی را برگزار کردیم و دیدار دوم هم امشب برگزار می شود.

سرمربی تیم ملی بسکتبال با یادآوری بردی که شاگردانش در کاپ آسیا برابر ژاپن به دست آوردند، تصریح کرد: تکرار آن برد کار ساده ای نیست. در کل رقابتی ملی پوشان ایران در کاپ آسیا برابر ژاپن داشت کاملا استثنایی بود. امیدوار هستیم که آن عملکرد با همه ویژگی هایش در تهران تکرار شود اما یقین داریم که کار راحتی نیست به خصوص با تغییراتی که در ترکیب ژاپن ایجاد شده است.

وی در این زمینه به دو دیدار تدارکاتی با ژاپن اشاره کرد و یادآور شد: ژاپن در دیدارهای تدارکاتی هفته گذشته نسبت به کاپ آسیا کاملا قویتر بود. ۳-۲ بازیکن در ترکیب ژاپن قرار گرفته بودند که در کاپ آسیا نبودند. حضور همین بازیکنان عملکرد ژاپنی ها را خیلی بهتر کرده بود. از ترکیب ۱۵ نفره ای که ژاپن برای دیدارهای تدارکاتی معرفی کرده بودف ۱۲ نفر به تهران سفر می کنند. یقین دارم که کارمان در انتخابی جام جهانی نسبت به کاپ آسیا سخت تر است.

ارمغانی در مورد شکست برابر ژاپن در دیدارهای تدارکاتی برگزار شده و اینکه این نتایج چقدر می تواند ملاک پیش بینی نتیجه دیدار مهم پیش رو باشد، گفت: دو دیدار تدارکاتی برابر ژاپن در شرایط خاصی برگزار شد. اول اینکه ژاپنی ها علاوه بر تغییری که در ترکیب شان ایجاد کرده بودند، در خانه خودشان بازی می کردند. مهمتر اینکه ما ترکیب کامل ملی پوشان را در اختیار نداشتیم. همان طور که گفتم هدف مان بیشتر به کارگیری بازیکنان جوانتر بود و در واقع نصف ترکیب تیم اعزامی از تیم ملی بود.

سرمربی تیم ملی بسکتبال تاکید کرد: درمجموع برای دیدار روز پنجشنبه نه نتیجه کاپ آسیا را ملاک قرار می دهیم و نه دیدارهای تدارکاتی برگزار شده؛ اگر طی یک هفته با یک تیم دو دیدار برگزار شود قطعا و حتما شرایط و کیفیت دو دیدار کاملا متفاوت از یکدیگر است چه برسد دیدارهایی که در شرایط و وضعیت مختلف برگزار شده است. مسئله مهم برای انتخابی جام جهانی این است که بازیکنان تمرکز لازم را داشته باشند و اینکه با اعتماد به نفس کامل وارد میدان رقابت بشوند. باید به کارمان اعتماد داشته باشیم.

واکنش سرمربی تیم ملی بسکتبال به درگیری با حامد حدادی/ حذف نمی‌شود

درگیری با حامد حدادی که دو روز پیش در جریان اردوی تیم ملی بسکتبال ایجاد شد موضوع دیگری بود که سعید ارمغانی در مورد آن توضیح داد. وی در این زمینه گفت: بعد از اینکه به عنوان سرمربی تیم ملی انتخاب شدم در اولین جلسه ای که با بازیکنان داشتم به آنها گفتم که ما یک خانواده هستیم. در هر خانواده ای هم ممکن است میان اعضای آن، پدر با پسر، مادر با دختر، خواهر با برادر و ... اختلاف نظر و مشکلی ایجاد شود. اینها مسائل طبیعی است اما مهم این است که برطرف شود نه اینکه از همان مسئله برای تخریب استفاده کنیم.

وی ادامه داد: در رابطه با حامد حدادی هم مشکل کوچکی ایجاد شد که برطرف شد. حامد مانند همیشه به عنوان کاپیتان و اسطوره در ترکیب تیم است و تمریناتش را دنبال می کند تا بهترین عملکرد ممکن را در تیم ملی داشته باشد. در این رابطه فقط در این حد می خواهم صحبت کنم چون واقعا مشکل خاصی نیست.

«البته ظاهرا مشکل آنقدر جدی بود که باعث کنار گذاشتن حدادی از ترکیب دیدار تدارکاتی برابر ایران نوین شد و اینکه آیا احتمال دارد به خاطر این موضوع او در ترکیب دیدار با ژاپن نباشد؟»، ارمغانی در پاسخ به این پرسش گفت: برای دیدار با ایران نوین، حامد کنار گذاشته نشد فقط به خاطر دلایلی شرکت نکرد. اصلا صحبت کنار گذاشتن این بازیکن نیست. برای دیدار با ژاپن هم ترکیب کامل بازیکنان را خواهیم داشت.

سرمربی تیم ملی بسکتبال در پایان با بیان اینکه بعد از دیدار تدارکاتی امشب برابر ایران نوین ترکیب ۱۲ نفره برای دیدار با ژاپن مشخص می شود، گفت: البته سایر بازیکنان کماکان در اردو خواهند بود چون بعد از دیدار با ژاپن باید برای رقابت با استرالیا آماده شویم و احتمالا ترکیب تیم را برای آن بازی تغییر دهیم.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس