کد خبر 1410164
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۰:۱۹
آخرین جزئیات فرایند رتبه‌بندی معلمان

وزیر آموزش و پرورش به تشریح جزئیات فرایند رتبه‌بندی معلمان پرداخت.

به گزارش مشرق، یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش در برنامه صف اول شبکه خبر درباره رتبه‌بندی معلمان، اظهار کرد: بحث رتبه‌بندی در شرایطی که دولت سیزدهم تحویل گرفته شد، به دلیل تنگناهای مالی امکانش نبود و امروز هم اعلام کردم که اگر ما بودیم به دلیل این تنگناهای مالی شاید لایحه را باز می‌گرداندیم اما چون شعار رئیس‌جمهور بود و همت ایشان هم بر این بود و در واقع آموزش و پرورش را در اولویت قرار داده بود، این کار را انجام داد و نشان داد که دولت از آموزش و پرورش حمایت جدی دارد.

وی ادامه داد: هدف از رتبه‌بندی در لایحه، قانون و آیین‌نامه، ارتقای کیفیت تعلیم و تربیت است که در ماده یک آنها آمده است؛ دومین نکته ارتقای صلاحیت معلمی و رقابت در نظام تعلیم و تربیت بوده و اصلاح نظام پرداخت نیز به طور طبیعی به دنبال آن هست.

نوری افزود: مطمئن هستیم که جامعه فرهنگیان و دانشگاه‌های فرهنگیان دست به دست هم خواهند داد تا این سه هدف حتما محقق شود و مهم‌ترین کاری است که در رتبه‌بندی فرد اتفاق می‌افتد.

وی با بیان اینکه ضریب همبستگی سواد معلمان نسبت به خیلی دستگاه‌ها بالاتر بوده است، اضافه کرد: معلمان در بحث‌های اجتماعی بیشتر از سایر افراد به عنوان کنشگر فعال هستند و مقبولیت آنها هم در تحقیقات اسفند ۱۴۰۰، بالاتر است.

* از همکارانم عذرخواهی می‌کنم

وزیر آموزش و پرورش به فرایند رتبه‌بندی در سامانه رتبه‌بندی معلمان اشاره کرد و گفت: پس از اینکه معلمان مدارک را بارگذاری کردند، ارزیابان حرفه‌ای، نمرات آنها را خواهند داد و برای هیأت‌های ممیزی می‌رود؛ هیأت‌های ممیزی تعیین می‌کنند که رتبه فرد چیست و از آموزشیار معلم، مربی معلم، استادیار معلم، استاد معلم از ۴۵ درصد تا ۹۰ درصد سه‌گانه حق شغل، شاغل و فوق‌العاده شغل را خواهند گرفت.

وی با بیان اینکه اگر معلمان اعتراضی داشته باشند در سامانه‌ امکان درج اعتراض وجود دارد، گفت: اینجا جا دارد که از همکارانم عذرخواهی کنم؛ یک زمانی رئیس مرکز آمار و فناوری وزارت آموزش و پرورش بودم و آن زمان سامانه‌های خوبی داشتیم و بعدها آمدند که این سامانه‌ها را بهتر کنند؛ آن سامانه‌ها را برداشتند و نتوانستند سامانه‌های بهتری را جایگزین کنند.

نوری اضافه کرد: اطلاعات سامانه‌های فعلی به‌گونه‌ای نیست که به سایر سامانه‌ها متصل شود زیرا خلأهای زیادی دارد و مجبور شدیم اعلام کنیم تا کل اطلاعات را همکاران مان وارد کنند تا برای همیشه داشته باشیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • سروش IR ۰۴:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۳۰
    0 0
    دولت و ....... باید خودشون زنده زنده دفن کنند بخاطر فرهنگیان زحمت کشی که سالها خفت و خواری کشیدن واسه پرورش نسل های طلایی که الان موشک هوا میفرستن اتم میشکافند بالاترین عملهای پیشرفته پزشکی در جهان در کشور خودمون انجام میدهندو هزاران خدمات دیگر به ملتهای ایران و جهان ارایه میدن,با این طرح رتبه بندی و تبصره و ماده هایی که واسه یک دبیر با حداقل ۲۵سال سابقه کار گذاشتن و علنا به شعور همه خانواده فرهنگیان توهین کردند و میکنند و همه جا تشت رسوایی سردادن که ماهیانه یک میلیون بهشون پرداخت میکنند. خجالت هم خوب چیزی هست که شماها خیلی خیلی باید بکشید
  • قاصدک IR ۱۱:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۳۰
    0 1
    آقای وزیر ای کاش می فرمودید چرا قانون رتبه بندی تفسیر به رای و نظر شد؟! مگر قرار نبود که همه معلمان دارای ردیف استخدامی شامل رتبه بندی شوند؟ استثنا شدن معلمان طرح مهرآفرین ( دارای ۱۰ سال سابقه تدریس در آموزش و پرورش ) و معلمان قرآنی و جدا سازی آنها در کدام بند مصوبه‌ دولت و مجلس آمده است ؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس