فولاد

درخواست تحقیق و تفحص از شرکت فولاد مبارکه اصفهان در مهرماه ۹۹، مطابق با ماده ۲۱۲ قانون آیین‌نامه داخلی با امضای ۱۸ نفر از نمایندگان ارائه شده و در آذرماه ۹۹ به تصویب کمیسیون صنایع و معادن مجلس رسید.

به گزارش مشرق، در ۲۴ دی‌ماه ۹۹ نمایندگان مجلس با اکثریت آرا با این طرح موافقت کردند. مجتمع عظیم فولاد مبارکه به‌عنوان بزرگ‌ترین مجتمع تولید فولاد در کشور و موتور محرکه دست‌کم ۳ هزار کارخانه و شرکت در کشور است. این شرکت به‌طور مستقیم و غیرمستقیم برای ۳۵۰ هزار نفر شغل ایجاد کرده است.

درآمد عملیاتی گروه در سال گذشته حدود ۱۸۴ هزار میلیارد تومان(معادل ۱۴ درصد بودجه کشور) بوده است. این شرکت از سال ۱۳۹۷ با مشکلات بسیاری مواجه شده که علت اصلی آن در سوءمدیریت، به‌کارگیری مدیران بازنشسته و تبانی پشت پرده و فسادهای احتمالی در انعقاد قراردادها و نادیده گرفتن منافع مجتمع و سهامداران بورسی آن است که تخلفات متعددی را در این مجتمع صنعتی رقم زده است. گزارش حاضر بخشی از نتایج گزارش ۳۰۰ صفحه‌ای تحقیق و تفحص از این گروه اقتصادی است. طبق گزارش تحقیق و تفحص، رقم تخلفات ۹۱ هزار و ۸۷۳ میلیارد تومان است. 

تخلف ۵۷هزار میلیارد تومانی در تولید و فروش

یکی از بخش‌های مهم تخلفات فولادمبارکه، بخش مربوط به تولید و فروش محصولات است. ارزش ریالی تخلفات در این حوزه ۵۷ هزار و ۷۶۹ میلیارد تومان برآورد شده است. بخش عمده تخلفات این حوزه مربوط به تفاوت حاصل از تفاوت مابین قیمت فروش فولاد مبارکه اصفهان با بازار است. در این بخش نزدیک به ۵۴هزار میلیارد تومان تخلف برآورد شده است. ایجاد رانت نزدیک به سه‌هزار میلیارد تومانی از دیگر بخش‌های تخلفات این حوزه است. 

در این بخش به خلاصه‌ای از فرآیندهای منجر به اخلال در نظام اقتصادی در فروش محصولات اشاره می‌شود. برخی از این تخلفات عبارتند از: 

۱- عدم رعایت بند (۴) دستورالعمل پذیرش مشتری و روش قیمت‌گذاری و تعیین نرخ خدمات و انبارداری مراکز خدماتی فولادمبارکه مبنی بر تعیین سهمیه براساس سامانه بهین‌یاب 

۲- عدم‌رعایت بند (۴) دستورالعمل پذیرش مشتری و روش قیمت‌گذاری مبنی بر عدم تعیین میزان سهمیه مشتری و عدم کنترل خرید از طریق بورس کالا، توسط واحد فروش مراکز خدماتی

۳- عدم رعایت بند (۵-۳) دستورالعمل پذیرش مشتری و روش قیمت‌گذاری مبنی بر اینکه حداکثر میزان مجاز فروش محصول به مشتریان مراکز خدماتی (۱۱۰) تن محصول گرم و (۵۰) تن محصول سرد تعیین شده است. 

۴- عدم رعایت بند (۴) دستورالعمل پذیرش مشتری و روش قیمت‌گذاری مبنی براینکه مراکز خدماتی با رعایت اصول، ملزم به تامین نیاز تولیدکنندگان نهایی و صنایع مصرف‌کننده ورق فولادی هستند. 

 ۵- عدم‌رعایت سهمیه‌بندی محصولات فولاد مبارکه به واحدهای تولیدی و همچنین تخصیص محصولات به شرکت‌های بازرگانی و دلالان

۶- روند افزایشی تحویل اسلب از سال ۱۳۹۶ به شرکت‌های بازرگانی و عدم عرضه در بورس کالا

۷- اختصاص محصولات کیفیت ویژه به شرکت‌های بازرگانی با مراکز خدماتی خاص و بیشترین تفاوت قیمت با بازار و ایجاد حداکثر سود برای خریداران  

۸- عدم وجود مکانیسم کنترل مناسب از سوی شرکت فولاد مبارکه، عدم برآورد دقیق مقدار محصول موردنیاز هر یک از مشتریان و فروش مازاد بر نیاز واقعی و ایجاد فضای دلالی 

۹- توسعه فضای دلالی و تبدیل کردن کارخانه‌های تولیدی به حق‌العمل کار طی سنوات اخیر 

۱۰- فروش محصولات شرکت ورق خودرو با قیمت پایین‌تر و بدون ملاحظه منافع فولاد مبارکه

۱۱- فروش محصولات فولادی به شرکت‌های ایران‌خودرو و سایپا مازاد بر نیاز و عدم تناسب با تولید خودرو

تقدیم رانت به سایپا و ایران‌خودرو

در بخشی از گزارش تحقیق و تفحص آمده است یکی از تخلفات فولاد مبارکه، فروش محصولات فولادی به شرکت‌های ایران‌خودرو و سایپا مازاد بر نیاز و عدم تناسب با تولید خودرو آن هم با قیمت پایین‌تر است که به‌موجب صورت‌های مالی حسابرسی‌شده شرکت‌های ایران‌خودرو و سایپا به علت مازاد بر نیاز ورق خریداری‌شده، این محصول مازاد را در بازار فروخته‌اند و تحت‌عنوان سود و زیان فروش مواد اولیه شناسایی شده است که بیانگر عدم‌کنترل دقیق میزان نیاز ایران‌خودرو و سایپا با میزان تولید خودرو توسط وزارت صمت یا عدم تطبیق فولاد مبارکه با سهمیه تعیین‌شده در سامانه بهین‌یاب است. همچنین شرکت‌های فوق بدون توجه به میزان ورق موردنیاز متناسب با خودروی تولیدی اقدام به خرید محصولات فولادی از شرکت فولاد مبارکه کرده‌اند.

تخلف ۲۶ هزار میلیارد تومانی در قراردادها

طبق گزارش تحقیق‌وتفحص از فولاد مبارکه، بررسی‌های صورت‌گرفته از نحوه انعقاد قرارداد و انتخاب اشخاص طرف قرارداد حاکی است عمده قراردادها از طریق اخذ استعلام یا ترک تشریفات منعقد شده است، به‌عنوان نمونه از سال ۱۳۹۷ تا مهرماه ۱۴۰۰ مجموعا ۱۵ هزار و ۵۵۰  فقره سفارش خرید در شرکت فولاد صورت پذیرفته که ۷۳ درصد از لحاظ قیمت به‌صورت ترک تشریفات انجام شده است.

عمده موارد نقص مشاهده در نحوه انعقاد قرارداد به شرح ادامه است: ۱- عدم رعایت قیمت مصوب وزارت صمت درخصوص قیمت مواد اولیه خریداری‌شده از شرکت‌های تولیدکننده، ۲- عدم رعایت الزامات قانونی مناقصه درخصوص انتخاب تامین‌کنندگان، ۳- بعضا اعضای هیات مدیره شرکت به‌عنوان تصمیم‌گیر در انتخاب برنده مناقصه، استعلام و... عضو هیات‌مدیره شرکت‌های شرکت‌کننده در مناقصه و استعلام بها بوده که به‌عنوان برنده نیز انتخاب‌ شده‌اند این امر امکان عدم شفافیت و عدم رقابتی بودن مناقصه را افزایش می‌دهد، ۴- بخش عمده‌ای از قراردادها به‌صورت مذاکره و براساس پیشنهاد واحد درخواست‌کننده بدون حصول شرایط رقابتی و صرفا با تصویب کمیسیون معاملات منعقد شده که این امر موجب رانت و عدم شفافیت در کشف قیمت می‌گردد. ۵- تعدادی از قراردادها به پیشنهاد واحد درخواست‌کننده و با تصویب کمیسیون معاملات، بدون کشف قیمت رقابتی، تمدید شده است و ۷- مغایر با تبصره ۲ ماده ۱۰ آیین‌نامه معاملات شرکت، تعدادی از معاملات به اجزای کوچک‌تر تبدیل و اصطلاحا شکسته شده است. 

رقم تخلفات این بخش درمجموع ۲۶ هزار و ۶۴۱ میلیارد تومان برآورد شده که حدود پنج‌هزار و ۷۰ میلیارد تومان آن مربوط به قراردادهای ریالی و مابقی مربوط به قراردادهای ارزی (عمدتا یورو) است، ازجمله ارقام درشت این بخش، تخلف ۲۲۲ میلیون یورویی خرید الکترود و عدم رعایت نرخ مصوب  است.  ۴۰۰ میلیون دلار مربوط به انعقاد قرارداد با شرکت چینی فاقد صلاحیت و عدم اجرای تعهدات ورود خسارت به‌دلیل عدم انعقاد قرارداد به‌صورت کامل است. نزدیک به ۳۱ میلیون دلار مربوط به انعقاد قرارداد گاززدایی و پرداخت مازاد غیرواقعی و ورود خسارت به‌دلیل انعقاد قرارداد به نرخ بالاتر است.

از تخلف ۷ هزارمیلیاردی تا پروژه‌کردن بورس!

یکی از بخش‌های مهم تخلفات فولادمبارکه؛ در حوزه مالی، اقتصادی و سرمایه‌گذاری است. مجموع تخلفات این بخش رقمی حدود هفت‌هزار و ۲۸۴ میلیارد تومان است. حدود ۳.۹هزار میلیارد تومان از تخلفات این حوزه مربوط به عدم‌ تعیین‌تکلیف و وصول وجوه حاصل از فروش صادراتی شرکت فولادمبارکه نزد یکی از شرکت‌های تراستی است. سرمایه‌گذاری‌های غیرضرور در بخش‌های غیرتولیدی، جذب و به‌کارگیری افراد غیرمتخصص، خرید و فروش سهام برای شرکت فلز تدارک توسط شرکت‌های کارگزاری و سرمایه‌گذاری غیرضرور در خرید زمین از شرکت سرمایه‌گذاری توکا تنها بخشی از تخلفات این حوزه است. در بخشی از گزارش تحقیق و تفحص به مورد عجیبی اشاره شده است. در این بخش به عملکرد پرابهام و ایجاد انتفاع شخصی جهت برخی افراد در شرکت توسعه توکا اشاره شده و آمده است: «اختلال در بازار سرمایه از طریق پروژه‌کردن و خرید و فروش سهام شرکت‌های کروی، فسرب، توکا ریل، آسیا سیر ارس، توکارنگ و...، به‌منظور کسب سودهای غیرمتعارف از طریق دستکاری قیمت سهام، به این صورت که هاشمی، مدیرعامل این شرکت، سهام شرکت‌های مذکور را برای برخی اشخاص خاص (به‌عنوان مثال مدیر حراست و معاون مالی و مدیر حوزه مدیرعامل فولاد مبارکه و چندین نفر دیگر از مدیران و منصوبان آنها) به قصد کسب سود، با استفاده از اعتبارات شرکت خرید و فروش کرده است.»

قرارداد خرید و فروش سهام کروی که زیان سنگین ۴۰میلیارد تومانی را به شرکت توسعه توکا در سال ۱۳۹۹ وارد آورده است. در این بخش هم هرچند مدیرعامل شرکت با قصد پروژه کردن سهام سعی داشته سودهای غیرمتعارفی کسب کند، ولی نتوانسته موفق عمل کند و درحال حاضر با مشکل مواجه شده است. عقد قرارداد با شرکت توکاریل جهت بازارگردانی سهام شرکت آسیا سیر ارس به مبلغ یک‌میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان و پرداخت این وجه به یک شخص جهت انجام عملیات بازارگردانی، خارج از رویه‌ها و دستورالعمل‌های سازمان بورس است. 

پرداخت حقوق ماهیانه ۶۰ میلیونی برای مشاوران خیالی 

یکی از بخش‌های تخلفات فولادمبارکه، تخلفات مربوط به ارتباطات و نیروی انسانی است. به‌کارگیری مدیران غیرمرتبط و عدم توجه به نظام شایستگی لازم برای مشاغل، اولویت ملاحظات سیاسی و ترجیح ارتباطات شخصی، پرداخت‌های غیرمتعارف، دور زدن فرآیندهای قانونی استخدام و... ازجمله موارد سوءمدیریت در این حوزه است. طبق گزارش تحقیق و تفحص، مدیرعامل فولادمبارکه (حمیدرضا عظیمیان) مبتنی‌بر اظهارنظر صریح دستگاه‌های مسئول نظارتی بازنشسته بوده و اعاده به‌کار وی پس از انتصاب و فاقد وجه قانونی بوده است. همچنین بنابر اظهارنظر سازمان بازرسی کل کشور، دیوان محاسبات وکمیسیون اصل ۹۰ و همچنین مبتنی‌بر سیاست‌های وزارت صمت، به‌کارگیری بازنشستگان در فولادمبارکه غیرقانونی و مخالف سیاست‌های اعلامی دولت بوده است.

از طرف دیگر عظیمیان فاقد تخصص در صنعت فولاد بوده و بنابر نظر کارشناسان متخصص این صنعت و با توجه به سابقه سه‌ساله مدیریت در این بنگاه بزرگ ملی، وی فاقد صلاحیت تخصصی برای اداره این شرکت بوده است. نکته قابل‌تامل اینکه، وی به‌همراه خود بیش از ۳۰ نفر افراد فاقد صلاحیت را به فولادمبارکه می‌آورد. با توجه به بررسی‌های به‌عمل‌آمده، با ۲۰ نفر از افراد قراردادهایی تحت‌عنوان مشاوره توسط شرکت فنی‌ومهندسی جی (۹۹درصد سهام آن متعلق به فولادمبارکه است)، منعقد شده که برای اکثر مشاوران ثبت کارکردی صورت نمی‌پذیرد و با توجه به اینکه محل سکونت تعدادی از آنها در استان دیگری به جز اصفهان است، عملا خدمات قابل‌توجه و موثری از سوی آنان ارائه نمی‌شود. این افراد ماهانه بیش از ۶۰ میلیون تومان حقوق دریافت کرده‌اند. 

 استخدام سفارشی ۲۰۰ بازنشسته در فولاد مبارکه 

طبق بررسی‌های صورت‌گرفته بیش از ۲۰۰ نفر از بازنشستگان طی این مدت در فولادمبارکه به‌کار گرفته شده‌اند. سپردن اغلب کرسی‌های هیات‌مدیره شرکت‌های تابعه و سرمایه‌پذیر به افراد معرفی‌شده از طرف مسئولان دولتی و برخی نمایندگان مجلس، رویه جاری مدیرعامل وقت فولادمبارکه بوده است.

حقوق ۷۷ میلیونی مدیر روابط‌عمومی 

براساس گزارش تحقیق و تفحص، مدیر روابط‌عمومی شرکت که از تاریخ ۲۰ بهمن ۹۹ در این شرکت منصوب شده، مبلغ قراردادش برای یک سال ۵۸۰ میلیون تومان (ماهی بیش از ۴۸ میلیون تومان) بوده که البته وی برای ۶ ماه و ۱۰ روز حدود ۴۶۸ میلیون تومان (بابت حقوق، مزایا، ماموریت و پاداش) دریافتی داشته است. به‌عبارتی وی به ازای هر ماه، حدود ۷۶ میلیون تومان حقوق دریافت کرده است. مورد قابل‌تامل این‌که وی درحالی متولد سال ۱۳۶۳ است که در مدارک استخدامی تاریخ تولید وی سال ۱۳۴۸ ذکر شده است.

 ۳ میلیارد تومان حقوق دریافتی مدیرعامل!

۱۴مهر ۱۳۹۷ با استعفای بهرام سبحانی از مدیرعاملی شرکت فولادمبارکه، حمیدرضا عظیمیان به‌عنوان مدیرعامل جدید این شرکت انتخاب شد. طبق گزارش تحقیق و تفحص، مجموع پرداختی‌های صورت‌گرفته به مدیرعامل تا پایان شهریور۱۴۰۰، جمعا مبلغ سه میلیارد و ۵۹ میلیون تومان بوده است. علاوه‌بر آن، مبلغ ۲۱۶ میلیون تومان بابت ماموریت خارجی بوده است. از کل مبالغ مذکور حدود ۸۳۱ میلیون تومان آن پاداش بوده است. علاوه‌بر آن، مبلغ ۳۱ میلیون و ۶۰۰ هزارتومان نیز به‌عنوان سکه بهار آزادی دریافت کرده است. شایان ذکر است، پس از حضور گروه ویژه از سازمان بازرسی‌کل کشور و تاکید آنها بر غیرقانونی بودن بخشی از دریافتی‌ها، حدود ۶۵۰ میلیون تومان از مبالغ دریافتی برگشت داده شده است.

براساس گزارش تحقیق و تفحص، حقوق ماهانه عظیمیان طبق مصوبه هیات‌مدیره در سال‌های ۹۷، ۹۸ و ۹۹ باید به ترتیب ۱۸.۹، ۲۳.۶ و ۳۰ میلیون تومان می‌بود اما محاسبات نشان می‌دهد دریافتی حقوق و دستمزد وی ماهانه حدود ۸۵ میلیون تومان بوده است. 

اما در سطح مدیران نیز دریافتی‌ها بسیار قابل‌تامل است، به‌عنوان نمونه حقوق ومزایای معاونان شرکت فولاد هرمزگان در ۶ماهه ابتدای سال ۱۴۰۰ به‌طور متوسط ماهیانه بالغ‌بر ۱۰۰ میلیون تومان بوده است. در نمونه‌ای دیگر مدیرعامل فولاد سنگان طی سال ۱۳۹۹ جمعا مبلغ ۸۷۳ میلیون تومان (ماهانه نزدیک به ۷۳ میلیون تومان) و در ۶ماهه ابتدایی سال ۱۴۰۰ درمجموع ۶۵۲ میلیون تومان (ماهانه نزدیک به ۱۰۹ میلیون تومان) بوده است. 

 ماجرای یک وانت گز اصفهان

یکی از بخش‌های قابل‌تامل در تخلفات فولادمبارکه، پرداخت غیرقانونی به اعضای غیرموظف هیات‌مدیره است. ازجمله این افراد، اسرافیل احمدیه است. وی رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان بوده است. قرارداد اولیه ایشان از تاریخ اول دی‌ماه ۹۸ تا ۲۹ اسفند ۹۹ تحت‌عنوان مشاوره به فولاد و با مبلغ ۲۲۵ میلیون تومان با شرکت فنی‌ومهندسی فولادمبارکه منعقد شده و درحالی‌که قرارداد به پایان نرسیده (چهار ماه بعد) قرارداد دیگری منعقد شد که شروع آن از تاریخ اول اردیبهشت ۹۹ تا پایان اسفند ۹۹ برای مدت ۱۱ماه با مبلغ ۳۸۸ میلیون تومان بوده که ۱۱ ماه آن با قرارداد قبلی همپوشانی دارد. وی از تاریخ اول فروردین ۱۴۰۰ تا شهریور ۱۴۰۰ نیز قراردادی با مبلغ ۲۶۰ میلیون تومان منعقد کرده است. به‌عبارتی اسرافیل احمدیه از دی‌ماه ۹۸ تا شهریور ۱۴۰۰ درمجموع ۸۷۳ میلیون تومان قرارداد با این شرکت امضا کرده است. درخصوص کارکرد وی در گزارش تحقیق و تفحص آمده است: «هیچ‌گونه کارکردی برای ایشان ثبت نشده و کارکرد نام‌برده توسط شرکت فولادمبارکه (حوزه منابع انسانی) تایید می‌شود.

اسرافیل احمدیه در زمانی که رئیس سازمان «صمت» استان اصفهان بوده، در پاسخ به برخی اتهامات می‌گوید: «واللّه مواظب تمام اعمال و افکار خود هستم.» جست‌وجوها درمورد وی، ما را به یک داستان قابل‌تامل می‌رساند. وی طی مصاحبه‌ای، در پاسخ به اینکه «ماجرای ۸ میلیون تومان گزی که به وزارتخانه فرستادید و حراست از ورود آن جلوگیری کرد، چه بود؟ می‌گوید: «این را رد نمی‌کنم. هرساله این موضوع بوده و با پول خود سازمان گز می‌خریم. درحقیقت بحث این بوده که برای همکاران آنجا گز می‌بردند تا در سبد کالای آنها قرار دهند.»

پول‌هایی برای انحراف روند تحقیق و تفحص

در بخشی از گزارش درخصوص موانع و محدودیت‌های تحقیق و تفحص به نکات قابل تاملی اشاره شده است. در این بخش آمده است: «برخلاف مقررات ماده ۲۱۵ قانون آیین‌نامه داخلی مجلس، متاسفانه از زمان شکل‌گیری مقدمات تحقیق و تفحص از فولاد مبارکه تا زمان عزل مدیرعامل سابق، موانع و محدودیت‌هایی از سوی فولاد مبارکه اصفهان و دستگاه‌های ذی‌نفع، ایجاد شد که معضلاتی را در راه اجرای بهینه و به هنگام فرآیندها باعث می‌شد. برخی از این موانع و محدودیت‌ها به قرار ذیل است: ۱- تأخیر در ارائه اطلاعات، ۲- ارائه اطلاعات ناقص، ۳- ارائه اطلاعات مخدوش، ۴- امحای اطلاعات، ۵- جلوگیری از ورود تیم‌ها، ۶- ممانعت از دسترسی به بانک‌های اطلاعاتی، ۷- ممانعت از دسترسی به اسناد، ۸- تهدید پرسنل شرکت، ۹- ممانعت از برقراری ارتباط مستقیم با کارشناسان و مدیران و ۱۰- مانع تراشی‌های رسانه‌ای. 

در بخشی از گزارش تحقیق و تفحص به هزینه‌های کمپین رسانه‌ای علیه طرح تحقیق و تفحص اشاره شده است. در این گزارش آمده: «شرکت از محل تنخواه مبالغی تحت عنوان ری‌توئیت و جریان‌سازی رسانه‌ای درخصوص تحقیق و تفحص از فولاد مبارکه هزینه نموده است. برای نمونه مبلغ ۲۷ میلیون تومان طی سه فقره فاکتور جهت بازنشر خبر در کانال‌های خبری که عمدتا وابسته به اشخاص حقیقی با گرایش خاص سیاسی هستند، مبلغ ۵۰ میلیون تومان جهت کاریکاتور و بازنشر خبر در خبرگزاری‌ها، مبلغ ۱۴۰ میلیون تومان جهت چاپ خبر در قالب پروژه «پوشش دستاوردهای فولاد مبارکه و موضوع تحقیق و تفحص از فولاد مبارکه و مخالفت آن با اهداف اشتغالزایی» و مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان جهت پروژه «پاسخگویی به شبهات و بیان دستاوردهای فولاد مبارکه و ‌انگیزه تحقیق و تفحص از فولاد مبارکه» هزینه شده است. گفته می‌شود جریان‌سازی انجام گرفته علیه فرآیند تحقیق و تفحص و برخی نمایندگان شاخص امضا کننده، پیش از تصویب آن صورت گرفته است. 

 

از خرید کت‌وشلوار، خودرو تا ادکلن برای مدیران دولتی

شرکت فولاد مبارکه در راستای وظایف مربوط به مسئولیت اجتماعی خود، مبالغی به اشخاص حقیقی و حقوقی دولتی و غیردولتی تحت عنوان کمک و مبالغی را نیز به‌عنوان هدیه به اشخاص حقیقی پرداخت و هزینه کرده است. جمع مبالغ پرداخت شده مهرماه ۹۷ تا تیرماه ۱۴۰۰ بالغ بر ۱۷۰ میلیارد تومان بوده درحالی‌که جمع مبالغ پرداخت شده در سال ۹۶ تحت همین عنوان مبلغ حدود ۵.۸ میلیارد تومان است که در مقایسه با سال ۹۶ در یک بازه زمانی ۶۰۰ درصد رشد داشته است. همچنین با بررسی محل هزینه این مبالغ در دوره زمانی سال‌های ۹۷ تا ۱۴۰۰، اهداف جانبی و شخصی که در راستای منافع شرکت نبوده مشخص شده است. در ادامه تعدادی از این دست پرداخت‌ها شرح داده می‌شود. نزدیک به ۹۹ میلیارد تومان پرداخت به اشخاص حقیقی وحقوقی که ماهیت موسسه ندارند، ۳۵ میلیارد تومان برای کمک به اجرای پروژه‌های شهرستان مبارکه، ۱۴ میلیارد تومان پرداخت هزینه‌ها و کمک و خودرو و احداث ساختمان برای یک دستگاه دولتی، ۱۸ میلیارد تومان پرداخت‌های کرونایی غیرمرتبط، ۲.۱میلیارد تومان کارت هدیه به مدیران دستگاه‌های اجرایی، ۳.۲ میلیارد تومان برای در اختیار قراردادن خودرو به دفتر رئیس‌جمهور وقت و... .  

 

ردپای سیاسیون در تخلفات 

براساس گزارش تحقیق و تفحص، شرکت فولادمبارکه در مواردی اقدام به عقد قرارداد با اشخاص یا مجموعه‌های وابسته به ذی‌نفوذان سیاسی و اجتماعی کرده است که به‌عنوان نمونه می‌توان همسر واعظی رئیس دفتر رئیس‌جمهور وقت، عباس آخوندی وزیر اسبق راه‌وشهرسازی، قدرت‌الله نوروزی شهردار سابق اصفهان و... را نام برد. این موارد با دستور صریح مدیرعامل وقت و بعضا به‌دلیل برقراری ارتباطات سیاسی و استفاده از این ارتباطات درجهت منافع فردی انجام شده است. صادرات در شرکت فولادمبارکه دارای روش اجرایی مشخصی در تعیین مشتری و میزان و قیمت محصول فروخته‌شده به وی است.

شرکت آتلانتیک کمدیتی تریدینگ شرکت بازرگانی منتسب به محسن نهاوندیان و مدیرعاملی حیدری ثبت در کشور مالزی، در سال ۱۳۹۴ تقاضا برای دریافت کد مشتری و خرید محصولات از شرکت فولاد مبارکه را می‌نماید. لازم به ذکر است این شرکت دارای نمایندگی در داخل کشور به‌نام شرکت آرین فولاد غرب است. شرکت آرین فولاد غرب شرکت تجاری است و با وجود اینکه در سامانه بهین‌یاب ثبت‌نام نکرده در سال‌های ۱۳۹۷ تا ۱۳۹۹ از طریق بورس کالا، مچینگ و خرید محصولات انباری، مقداری محصول تختال از شرکت فولادمبارکه خریداری کرده است.

همچنین شرکت آتلانتیک کمدیتی تریدینگ بدون ارائه قیمت پیشنهادی در تیر، مهر و آذرماه ۱۳۹۸ کلاف گرم و اسفندماه ۱۳۹۷  و دی ماه ۱۳۹۸ تختال دریافت کرده است. رسانه‌های جریان اصلاح‌طلب و صداوسیما نیز از بزرگ‌ترین دریافت‌کنندگان آگهی‌های تبلیغاتی فولاد مبارکه ذکر شده‌اند. رسانه تحت‌حمایت یکی از شخصیت‌های سیاسی و عضو کارگزاران سازندگی نیز ارقامی برای چاپ نشریه از فولاد مبارکه دریافت کرده که در گزارش تحقیق و  تفحص از آن به‌عنوان ابهام یاد شده است.

عجایب فساد ۹۲ هزار میلیاردی یقه‌سفیدها در فولاد مبارکه/ تقدیم رانت به سایپا و ایران‌خودرو

منبع: روزنامه فرهیختگان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 186
  • در انتظار بررسی: 8
  • غیر قابل انتشار: 63
  • IR ۱۱:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
    فساد تو مملکت ما جمع شدنی نيست
    • IR ۱۲:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
      اگر جمع شدنی نبود این گزارش سانسور می شد نه اینکه عمومی منتشر بشه
    • IR ۱۲:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
      97 4
      درسته که ممکنه که برجام امضا بشود و پول به مملکت بیاد، ولی با این حجم از فساد این پول هیچ رونقی در زندگی ما مردم عادی 96 درصدی ایجاد نخواهد کرد. بلکه صرف فساد 4 درصدی ها خواهد شد.
    • IR ۱۲:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
      46 1
      بشکه ای که آقای لیلاز مثال زد اینجا کاملا مشههوده. همون بشکه ای که ته نداره
    • IR ۱۳:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
      35 5
      اگه واقعا نمیتونن مملکت رو جمع کنن جمعش کنن ببرن خوب کانادا که هنوز نمرده
    • IR ۱۳:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
      26 7
      خود برجامیان پشت فساد بودن نعل وارونه نزن
    • DE ۱۷:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
      18 30
      فساد تو مملکت ما جمع شدنی نيست// کی میگه فساد تو مملکت ما جمع شدنی نیست ؟ سالهاست کل فساد در مملکت جمع شده البته زیر پرچم اصلاحطلبان و حزب اشرافی . ما باید کلی از اصلاح طمعکاران و حزب اشرافی تشکر کنیم که حداقل تونستند کل فساد در کشور را یکجا جمع کنند .
    • IR ۱۸:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
      53 0
      اخه خوردن هم حدی داره اینا سیر نمیشن از سفره انقلاب مشرق لطفا منتشر کن
    • علی IR ۱۸:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
      37 4
      فساد بی داد می کند........
    • IR ۱۸:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
      41 4
      کدام کارخانه دار و فروشنده ایرانی مفسد نبوده؟ وقتی یک بسته بیسکویت 200 گرمی با زور و فشار قیمتش را بالای 10هزار تومان میرسانند و میفروشند شما باید در هرکارخانه ای را در ایران ببندید یا مدیران این کارخانه ها را جریمه سنگین و توبیخ کنید...چون بنظر میاید کل اینکارخانه دارها هرچیزی را با مردم به نرخ دلار و یورو و... حساب میکنند و خود را ثروتمندتر کرده اند...ثروت نامشروع حرام است! تولیدات داخل ایران از صفر تا صد اینها چه ربطی به دلار و یورو دارد ؟ اگر ربط دارد که مردم باید خود را برای قیمتهای 800برابر بیشتر از اینها اماده کنند چون بنظر میاید مسئولین دولت ایران زندگی مردم ایران را به دلار و سورو و ارزهای خارجی گره زده اند ازکم سوادی یا خواب بودن و ماندن مسئولین سوئ استفاده میکنند!!!
    • علی IR ۱۸:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
      26 2
      این ها نمونه ای از کاسبان تحریم اند...... کاسبان تحریم از هر جنایی هستند و در ساختار قدرت رخنه کرده اند.....
    • IR ۱۸:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
      43 0
      بنازم به قوه قضاییه پارسال یک بدبخت رو گرفتن بادوم زمینی از سوپری دزدیده بود 6 ماه حبس دادن بهش . جهانگیری و برادر روحانی و...
    • IR ۲۰:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
      5 0
      بماند که احکام پارسال واسه بخشی از جرمه
    • سادات IR ۲۰:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
      17 0
      این قبیل افراد بخوردن پول ملت عادت کردن ،اگر دزدی‌ها رو انجام ندن میمیرن
    • IR ۲۳:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
      11 0
      مبالغ دریافتی ماهانه رو که میدیدم همه جام رگ به رگ میشد...آخه ۱۰۰ذمیلیون ماهانه؟ الان پول کدوم تلاشو گرفته؟ سطح سوادش؟؟!!!!!
    • علی IR ۲۳:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
      18 0
      موافقم چون همه دخیلند
    • محمد نور کجوری IR ۰۳:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۳۰
      2 0
      صد در صد قابل برچیدن است . بشر ط انکه قضات احکام حداکثری را درخواست کنند . ما دیدیم که دستان گوسفند دزد را قطع کردند و لی هنوز ندیدیم که کارخانه دزد و بانک دزد را اینچنین مجازات کنند .
    • ناشناس IR ۱۰:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۳۰
      4 0
      وقتی جلوی تجارت رابگیرند و اقتصاد را انحصاری کنند و رقابتی در کار نباشد . راه برای لفت و لیس یک مشت بیعرضه مفتخور باز میشود . مافیا اصلا یعنی همین !!!
    • IR ۰۱:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۱
      0 2
      إ همون مثلث همیشگی: همونایی که این دزدیهای وقیحانه رو انجام میدن، همونا میگن فساد تو مملکت ما جمع شدنی نیست، همونا میگن تا با آمریکا و اروپا نبندیم مشکلاتمون حل نمیشه. ای لجن تو حلقوم هرچی غربزده کثافته
    • IR ۱۰:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۳
      1 0
      خصولتی ها و شترمرغ ــ همه خصولتی ها (شرکت های دولتی) را باید تحقیق و تفحص کنید ـــ شرکت های خصولتی مانند شترمرغ هستند. می گی بپر میگه من شترم . می گی بار ببر میگه من مرغم. به این شرکتها می گی چرا حقوق نجومی و پاداش نجومی میدی میگه من خصوصیم هر قدر بخوام حقوق و پاداش می دهم و هر کی را هم بخواهم استخدام می کنم.. وقت هم می گی مالیات بده ؛ و هزینه مواد اولیه و انرژی را به قیمت جهانی بده ؛ میگه وا صنعتا ؛ صنعت از دست رفت و دولت باید اینها را مفت به من بده. من دولتیم. تفاوت هزینه مواد اولیه مفت و محصول را هم بعنوان تخم دو زرده خودش حساب می کنه . ــ برخی شرکت های خصولتی حیاط خلوت برخی شده اند ــ و هر کی را هم بخواهد ـــ الان که همه در به در دنبال کار می گردندـ استخدام می کند با حقوق ها ی آنچنانی ـ فساد سیستمی در برخی خصولتی ها یافت میشه.
    • IR ۱۶:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۳
      0 0
      وقتی جهانگیری رفت بقیه هم میرن
  • احسان معتمدی IR ۱۲:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
    56 0
    در همه جا اینطوری است تمامی ادارات کارخانه های دولتی همه در رانت و پارتی بازی و دزدی غرق شده اند نیاز به زورو هست تا با شمشیرش شکمشان را پاره کند این دزدها چون اعتقاد به معاد و پیامبر و امام زمان ندارند
    • IR ۱۴:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
      1 58
      میشه دست از سیاه نمایی برداری
    • IR ۱۷:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
      37 1
      مردک سیاه نمایی چیه ؟ اینو همه مردم میدونن . هرجا میریم داریم می‌بینیم.
    • IR ۰۲:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۳۱
      6 0
      مرد حسابی سیاه نمایی چیه؟؟نود هزار ملیارد نیاز به سیاه نمایی داره؟؟
    • مردم IR ۱۱:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۳
      2 0
      اگر دو دست هر کس که در اختلاس و رشوه دست دارد را قطع کنند دیگر کسی اختلاس نمیکند . ولی قوه قضاییه برای میلیاردها دلار جهار یا پنج سال زندانی vip میبندد که آن هم با مرخصی های متعدد پر میشود.
    • محسن IR ۱۲:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۸
      1 0
      پس چرا انقلاب کردید? به جای اینکه یه سری دیگه بخورند شما بخورید
  • IR ۱۲:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
    46 0
    کاش از کارخانه های آلومینوم ایرالکو و المهدی هم تفحصی انجام میشد برق از سرتان میپرد
    • IR ۱۸:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
      21 0
      چهره رئیس فولاد مبارکه (عظیمیان) رو بزارید
  • IR ۱۲:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
    20 0
    محصولات این کارخانه فقط و فقط متعلق به چند دلار سر شناس تهران بود ولی بورس کالا هم در کنار دلالان بی نصیب نبود برسی کنید پی به حقیقت خواهید بود
  • یا رهبر IR ۱۲:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
    22 0
    با سلام متاسفانه در بنیاد تعاون زندانیان کشور که ریس ممجمع معاون محترم قوه قضاییه است از بازنشستگان بعنوان معاون ومدیر استفاده می کنند واکثرا مدیر کل های سازمان زندانها که بازنشسته شده اند جحت الاسلام اقای اژه ای به داد ما جوانان برسید
    • رضا IR ۱۰:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۳۱
      0 0
      یا الله خودت ریشه ظلم و ستم را از این مملکت و از کل دنیا بکن
  • IR ۱۲:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
    39 1
    بیچاره مردم بدبخت مردم.....
    • IR ۱۲:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
      20 15
      خود مردم مقصر هستن که سال ۹۶ رای کنسرتی دادن
    • GB ۱۳:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
      9 10
      یک جوری میگی انگار دولت از فضا آمده اند ، همین مردم هستند مهندس که در دولت هستند و صدها هزار نفر هستند .
    • IR ۱۷:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
      15 0
      حالا بفرمایید راجب هین پرونده چند نفر از مدیران دستگیر شدند ؟ یا همه فرار کردند کانادا ؟
  • IR ۱۲:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
    28 7
    از قدیم گفته اند سنگی که نمیتوان بلند کرد باید بوسید و کنار گذاشت حالا که نمی توان رانت و اختلاس و دزدی را در بین مسؤلان ریشه کن کرد پیشنهاد میشود رانت و اختلاس قانونی شود تا علاوه بر اینکه از مصادیق جرایم خارج شوند بلکه همه بتوانند از این پدیده شوم اما شیرین بهره مند شوند
  • حسین IR ۱۲:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
    34 1
    متاسفانه بانک ها شرکت نفت و پتروشیمی و بیشتر نهادهای دولتی غرق در فساد چپاول اموال ملت هستند یعنی قانون گذارها عرضه ندارند قانونی وضع کنند که جلو این فسادها بگیرند شاید دست خودشان هم در این فسادها شریک هست ...
    • رضا IR ۱۶:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۳۱
      1 0
      بانکها به خاطر نوع مقررات ابلاغی ارتباط بین المللی و ساختارشون، بسیار شفاف تر مدیریت می شوند.
  • انقلابی منطقی IR ۱۲:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
    30 1
    فقط می توان گفت بیچاره ملت زجرکشیده!!! افسوس و صدافسوس
    • IR ۱۴:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
      9 10
      بیچاره مردمانی که بین مردمان کنسرتی و کوفی تبار گیر افتادن
  • GB ۱۲:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
    26 1
    تا وقتی تیغ قانون تیز نباشد و سیستم اداری به طور سنتی اداره شود همین آش و همین کاسه هست
  • davar IR ۱۳:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
    6 1
    اراده ملی این مفسدین را به زباله دان تاریخ کشور میریزد و با انتشار این گزارش بنظر میرسه متصدیان امور متوجه این مکوضوع شده اند که فساد بنیان بر افکن هر نظامی هست و خوشبختانه مجلس به وظیفه خودش عمل کرده وحالا بید منتظر قوه قضاییه بود تانسبت به برگرداندن حقوق از دست رفته سهامداران که بخشی دولت و سهام عدالت و مردم هست اقدام شایسته نماید و نسبت به مصئدره اموال داخلی و خارجی اشخاصی که در این فساد دست داشته ابند اقدام نماید نه اینکه پرونده را در بوروکراسی دادگستری به حیطه فراموشی بسپارد تا مردم به این باور برسند که مجازات و مصادره اموال مفسدین امری شدنی است و اگر در جای دیگر ی فسادی در حال انجام است مفسدین به عاقبت عمل خود متذکر شوند
    • IR ۱۴:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
      1 7
      پس باید با رای کنسرتیها و رای بی رایها هم برخورد کرد
    • رضا IR ۰۹:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۳۰
      0 0
      باشه بشی تا برخورد کنن عین دفعات قبل
  • ایرانی IR ۱۳:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
    26 0
    حداقل حکم اینها اعدام است اگر غیر ازاین بود معلوم میشود یه عده دنبال سهم خود هستند
    • حامد پلاس IR ۱۰:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۳۰
      3 0
      برای ریشه کنی فساد باید زمینه ش نباشه تا فسادی رخ نده، نکنه همه رو میخوای اعدام کنی؟؟؟ مگه کار درست میشه؟؟ تویی که ادعای مبرا بودن از فساد رو داری حتما زمینه ای برای فساد نداری و گرنه اول باید خودت رو اعدام میکردن، التماس تفکر...
    • IR ۱۱:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۳۰
      0 0
      اعدام؟
    • مهدی IR ۲۳:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۲
      0 0
      اره اعدام ... البته زهی خیال باطل
  • IR ۱۳:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
    9 3
    جالبه اصلاح طلبان حامی برجام مشغول برچسب زنی به منتقدین بودن و اونا رو کاسب تحریم جا لقب می دادن حالا فضاحت این فساد بزرگشان روسیاهشان کرد
  • IR ۱۳:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
    5 5
    برعکس همینکه خود مجلس انقلابی فساد رو افشا کرده یعنی بساط فساد داره جمع میشه
    • IR ۰۲:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۳۰
      0 0
      امیدوارم به یه برخورد سخت منجر بشه و در مرحله افشا نمونه
  • FR ۱۴:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
    7 4
    ِیکی از دلایی که اقای رئیس ملت رای دادن بخاطر جمع شدن فساد بود
  • بابک IR ۱۴:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
    7 0
    اینشالا خیر نبینن
  • بنیامین IR ۱۴:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
    8 4
    فساد یقه بنفش ها
  • IR ۱۴:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
    12 1
    خدایا چی بر سر ملت اومده اخه از خدا بی خبرها چقدر دزدی چقدر اختلاس چقدر رشوه کوفتتون بشه اقای رییسی و اقای اژه ای با این همه فساد بی تدبیری لقمه حرام چی کار کنند خدایا خودت به داد برسه نه به خاطر ما بخاطر خون پاک شهیدان خودت این انقلاب رو حفظ کن
    • IR ۱۴:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
      5 8
      اسم ملت آوردی اینو بگم که آیا رای کنسرتیهای سال ۹۶ و سال‌های قبل از فضا آمده بودن؟ البته با همه اقشار نیستم
    • محمد IR ۱۹:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۳۰
      5 0
      ول کن بابا توام هر کامنتیو میخونم این رای کنسرتی توام هست . باشه تو خوبی .
  • IR ۱۴:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
    24 0
    اینم ماست مالی میکنن فردا چهار تا دله دزد خیابونی رو علم میکنن
    • IR ۱۴:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
      0 14
      کافر همه را به کیش خود پندارد
  • IR ۱۴:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
    10 0
    هر دم از این باغ بری می رسد تازه تر از تازه تری می رسد باید بپذیریم فساد بصورت ساختاری و سیستمی در اقتصاد کشور لانه کرده و چاره ای جز یک انقلاب اقتصادی تمام عیار نیست. قانون و قانونگرایی دردی را دوا نمی کند و به انحاء مختلف و شگردهای گوناگون قانون دورزده می شود.تنها راه حل تشکیل یک وزارتخانه جهادی با عنوان وزارت مبارزه با فساد،ظلم و تبیعیض در ساختار کنونی کشور است وزارتخانه مذکور به یک نهاد انقلابی و جهادی واگذارشود و دارای حکم ویژه و مستقل برای مبارزه بی امان و قاطع با فساد باشد.در واقع در حکم بازوی اجرایی قوه قضاییه قرارگیرد.توصیه های اخلاقی و قوانین روزمره نه تنها دردی را دوا نمی کنند بلکه حتی برخی از قوانین عامل تولید فساد و بستر روابط ناصحیح شده است.مفسدین اقتصادی به خوبی تمام روزنه ها را شناسایی و خبره این کار شده اند.بیش از ۳۰ سال است که فرصتهای بی نظیری برای اصلاح اقتصاد کشور از دست رفته است و باعث سلب اعتماد عمومی شده وقت آن است که چشم هایمان را بشوییم و جور دیگری به مسائل نگاه کنیم.
    • IR ۱۴:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
      0 4
      بماند که از بالا تا پایین حکومت توسط افکار مردم انتخاب می‌شوند
  • شیردل FR ۱۴:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
    11 0
    چرا همش در جا نزنیم !خدا ریشه ی این خائنین بی وطن رو نابود کنه کی سیر میشین گور تون رو گم کنین .اینقدر خون این ملت رو میمکین سیر نمیشین همه ی شون رو اعدام کنین اگرم از اون دنیا میترسین من اجرا میکنم گناهشم به گردن من حداقل چند تا دزد کم میشه حالا معلوم شد چرا با ارازل و اوباش رافت اسلامی رو اجرا میکنن اقایون از اینده ی خودشان میترسن که اگر گیر افتادن رافت اسلامی شامل حالشون بشه امان از رافت اسلامی که هر چی میکشیم از این گزینه ی من در اوردیه!
  • IR ۱۴:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
    5 0
    بیچاره مردم
  • IR ۱۴:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
    21 1
    شمشیر عدالت در ایران بد جوری زنگ زده است
    • IR ۱۴:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
      1 31
      اگه زنگ زه بود که برخورد نمیشد ای خوارجی
    • IR ۱۵:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
      11 0
      مگه برخورد شد. مجلس یه گزارشی داده تو طول چند سال ماست مالی میکنن
  • JP ۱۵:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
    9 6
    همه ادارات و شرکتها و وزارت خانه ها و سازمانها همینجوری بی در و پیکره. فقط بخاطر خون شهدا و رهبری امام خامنه ای و نجابت و دینداری مردم هست که ایران باقی مونده.
  • غلامرضا IR ۱۵:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
    3 0
    سلام واژه یقه طفید ها آدرس علط است بهتر است بجای این وازه ها بگوئید مهندسهای نرم افزار ها و دلالان نیمه عرب و چینی که با پولهای پزشکان خون اشام (زیر میزی) وکمک برخی نمایندگان هر کاری دلشان میخواهد در کشور ایران عزیز میکنند و هر گز نخواهند گذاشت قانون اجرا شود
  • سید فروزان CH ۱۵:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
    17 0
    یک میلیون شهید و جانباز دادیم ۸سال دفاع مقدس ، چهل سال تحریم را بدوش قریب به پنج هزار شهید و جانباز مدافع حرم دانشمندان و متخصصان عزیزمان ترور سرداران عزیزتر از جانمان فدایی مملکت برای اینکه مملکت بیفتد دست یک طیف فاسد دزد غارتگر یک بیمار جراحی شده در بیمارستان را بخاطر پنج میلیون تومان گروگان نگه میدارند و پول دارو و دوای را قادر به تامین نباشد آنوقت پول ادکلن و کت و شلوار آقایان را هم از جیب این ملت ، یا اخوند زاده و فلان و فلان که آنقدر دارند که حسابش از دست خودشان هم در رفته این انصاف است ؟این عدالت است ؟این حفظ حرمت شهیدان است؟
  • سید فروزان CH ۱۶:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
    7 0
    از سواحل اسپانیا تا محله های گران قیمت و شیک کانادا و امریکا ، از مالزی تا تا انتالیاو دوبی فراوان هستند ویلاها و آپارتمان‌های شیک و کران قبمت متعلق به یقه سفیدهایی که خانواده در انجاها و خودشان بک پا در ایران و بک پا در خارج ، ایران که هستند چنان یقه خود را محکم میبندند که امکان سکته بخاطر نرسیدن خون به مغز را دارند و جا نمازشان همیشه باز ،تسبیح کران قیمتشان و عقیق انگشتشان جان چند بیمار را می‌تواند نجات حضرت اقا گفتنشان هم جای خود در انطرف جوانان و پاسداران و نظامیان منلکت هر روز شهید تقدیم منلکت تا امنیت برقرار با حداقل حقوق هر چقدر هم رهبری و آقای رییسی میکویند و میدوند ، حریف این خائنان و دزدان و فاسدین نمیشوند
    • IR ۰۹:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۳۰
      1 1
      تو باغ نیستی یا خودت و میزنی به کوچه چپ؟
  • محمد IR ۱۶:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
    0 0
    فولاد مبارکه امروز تو کدال اعلام کرده نمایندگان مجلس به رسمیت نمیشناسیم
  • IR ۱۷:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
    8 0
    وای کز پس امروز بود فردایی اولین و سریعترین تاثیر مال حرام در نسل است آنقدر سریع مثل بریده شدن انگشت با چاقو و بلافاصله خون آمدن بعد از این دنیای فانی حسابرسی هست اگر در این دنیا توانستید از حساب فرار کنید وامصیبتا.
  • IR ۱۷:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
    3 0
    ان شاا.. یک سری به قسمت ضایعات هم زده اید ؟ انجا را چک کنید متوجه بریز به پاش خواهید شد نرخ فروش و نحوه حمل ان نیز خود یک گنج زیر خاکی است
  • NL ۱۷:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
    10 0
    افراد لایق خانه نشین و افراد فاسد مسولیت در فولاد دارند. متاسفیم. همه این مفسدان باید اعدام شوند.
  • IR ۱۸:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
    3 0
    مبارکه در سایت بورس اطلاعیه داده و کلا رد کرده این اتهامات را. و جا نمازش را آب کشیده.
  • محمد رضا دشتی IR ۱۸:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
    1 0
    در زمان کدام دولت اتفاق افتاده آیا محاکمه خواهند شد یا مدال و جایزه هم خواهند گرفت چرا چرا این همه فساد واقعا مخ آدم سوت می کشه این پولها کجا خرج میشه
  • IR ۱۸:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
    18 0
    خدا نگذره ازتون حرام خواران که اسم باقی مسولان رو هم بد می کنید. پر کنید شکم هایتان را از آتش دوزخ
  • کیا GB ۱۸:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
    2 0
    مافیا بر روی تمام تشکیلات سودآور کشور: صادرات مواد خامِ با ارزش و واردات اقلام سودآور غیر ضرور (قاچاق قانونی) معادن، کارخانجات، خودرو و شرکت های بزرگ همانند اژدهایی عظیم چنبره زده و از طریق رانت اطلاعاتی در دولت و دستگاه ها اجازه ورود غیرخودی را نمی دهد و کشور را به قهقرا میبرد. از دولت محترم فعلی تقاضا داریم تمام نیروی خود را در جهت اخراج این مفسدین از دستگاه های بالا بکار بندد و لازم نیست هیچ کار دیگری در کشور انجام دهد که انجام این مهم به تنهایی و خودبخود کشور را شکوفا میکند.
    • DE ۱۹:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۳۰
      0 0
      عزیز برادر ورودی و خروجی کشور دست مافیای صنعت و اقتصاد است. تمام‌نمایندگیهای شرکت های قدر خارجی دست برو بچ اصلاح طلبهاست اکثر مدیران بازنشسنه فولاد اومدند با خانواده مقیم یا پناهنده خارج شدند و نسل جدیدشون را هم داخل هم خارج گذاشتند سر کارها. اینها پولهای میلیاردی تبلیغات انتخابات اشرافیون و اصلاحطلبها را میدهند و از قضا همین مردمی که ۳۴ سال به اصلاحطمعکاران رای دادند و براشون یقه جر دادند همه در این معصیت و گناه شریک هستند
  • IR ۱۹:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
    2 0
    فولاد فساد نفت فساد خودرو فساد پتروشیمی فساد فساد سیستمی نداریم اما سیستم فسادزایی داریم، خوشمون بیاد یا نه... باید ساختارهای نظارتی و قضایی و دولتی اصلاح بشه کاهش اختیارات دولت ، افزایش قدرت قضایی و نظارت دقیق و برخط و ... برخورد با مسیولان رده بالای متخلف یا تارک فعل ...
  • jaber IR ۱۹:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
    1 0
    فولاد شادگان هم تفحص کنید رکورد میزنه چندی پیش فیش حقوقی مدیر منابع انسانی منتشر شد 75ملیون تومان ناقابل بعد چه آیتم هایی برای خود اختصاص داده است. باید شفاف سازی شود
  • A IR ۲۰:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
    3 3
    بیچاره ملتی که سالهاست چشم انتظار روزهای خوش هست و افسوس که نخواهد دید. بعضی ها حتی در حال عبادت کردن و ذکر خدا گفتن هم برای چپاول ملت نقشه می‌کشند. آنها خود را مستحق چپاول میدانند.
  • ایرانی IR ۲۰:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
    0 0
    واقعا متاسفم . چرا خدایا چرا ؟؟ چرا فساد در این مملکت اینقدر زیاده ؟
  • ناشناس IR ۲۱:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
    1 0
    خدایی چندتا صفر داره؟؟😕😕
  • ایرانی IR ۲۱:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
    4 0
    قوه قضاییه و دولت قدرت هیچگونه برخوردی با این دزدان ندارد مگر یادتان رفته عباس اخوندی و حسین فریدون چقدر بردنو و خوردند و به ریش ملت خندیدند چه اتفاقی افتاد کدامشان مجازات شدن حالا عظیمیان و زن واعظی و ...... مثل بقیه
  • بویراحمد IR ۲۲:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
    4 0
    درود بر شماهایی که این تخلفات را کشف کردینفقط حالا مسئولان قضایی با پس گرفتن و برخورد شدید با عاملان آن می تونن مردم را امیدوار کنن
  • ناشناس KR ۲۲:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
    11 0
    اگر سازمان بازرسی کل کشور در طی سال‌های گذشته به وظایف خود عمل می‌کرد شاهد این حجم از فساد اداری نمیبودیم
  • سعید IR ۲۲:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
    0 0
    وقتی ثروت در یک مملکت زیاده حساب از دست در میره فقط چرا به دست مردم نمی‌رسه امیدوارم مثل حقوقها نگن قانون اشکال داره برداشت قانونی بوده
  • رضا IR ۲۲:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
    2 0
    مقامات دولت سابق که تو این قضیه دست داشتن باید بدون مماشات و به صورت علنی محاکمه بشن
  • IR ۲۳:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
    0 0
    وقتی به نماینده شورای شهری راُی میدهیم که از نزدیکانمان است، وقتی به نماینده مجلسی راُی میدهیم که در ستاد انتخاباتی شام بدهد، وقتی به رئیس جمهوری راُی میدهیم که غربزده است، نتیجه همین میشود! چرا نماینده ها باید سالها سکوت کنند و در آخرِ ماجرا با ارائه یک گزارش، از خود رفع مسئولیت کنند؟ چرا نماینده وظیفه نظارتی خود را از همان حلقه اول فساد انجام نداده، نماینده برای یک ریال از بیت المال باید جار بزند و از مفسد نام ببرد تا همگان مجبور به موضع گیری شوند. چرا نماینده از شفافیت هراس دارد؟ و چرا شورای نگهبان که افراد ضعیف و مشکل دار را از انتخابات کنار میگذارد، مردم مخالفت میکنند؟ باید قبول کنیم که خودِ مردم هم مقصر هستند در انتخاب افراد صالح. حول محور ولایت فقیه اگر بمانیم این مشکلات پیش نمی آید.
    • احمد IR ۰۹:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۳۰
      0 0
      این حرفها رو نزن
  • احمد IR ۲۳:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
    1 0
    آقای اژه ای بسم الله
  • علی IR ۲۳:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
    1 1
    با این اوصاف گمونم تو دایره المعارف فساد کلمه یا اصطلاحی باقی نمونده باشه که این عزیزان جهادی از برکاتش مستفیذ نشده باشند خدا را شکر مو به مو درسشون را خوب و تمیز و درست پس دادن دست مریزاد
  • سهراب IR ۲۳:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
    2 0
    این کار مجلس به یادگار خواهد ماند واقعا دست مریزاد ولی مردم می خواهند نمایندگان مخالف را هم بدانند تا حداقل این کار بزرگ مجلس به نام آنها هم تمام نشود
  • IR ۰۰:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۳۰
    0 0
    حالا همه این حرفارو گفتی خب بسلامتی مبارکه مثلا مامیخایم چکارکنیم سرپیازیم یاته پیاز توجیب ملت چی میره ؟
  • ارش IR ۰۰:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۳۰
    0 0
    خدا وکیلی باید همه اینارو با رنو بچشون اعدام کنند
  • IR ۰۰:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۳۰
    0 0
    اینو نمیتونن ماست مالی کنن
    • احسان IR ۰۲:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۳۱
      0 0
      کش ندید قضیه را.حالا اتفاق مهمی نیفتاده الکی رسانه ای میکنن
  • جانم فدای مردم عزیزم IR ۰۰:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۳۰
    3 0
    خیلی جالبه از فولاد مبارکه۹۲هزار میلیارد تومان دزدی شده اونوقت یه نفر از سر ناچاری با جونش معامله میکنه میاد استخدام نیروهای مسلح میشه از خونه خانواده وشهرو زندگی وجوانیش میزنه میره لب مرز برای ماهیانه اندکی حقوق ششصد بار حفاظت واطلاعات وتحقیقات وفلان وفلان میان کوچکترین موردی داشته باشه رد میشه.ولی برام جالبه بدونم آقای وزارت اطلاعات کجا بودی اینهمه پول بی زبون و حق مردم بدبخت پایمال شد؟؟؟ یکم وجدان یکم شرافت اف بر کسی که قصد مقابله با این حرام ها راندارد
  • احمد IR ۰۰:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۳۰
    0 0
    میزنند به حساب ملت میاد رو تورم پاسخ هم که علی برکت الله میگویند مدیران قبلی بودند
  • IR ۰۰:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۳۰
    0 1
    به نظر من، اگر دیکتاتوری باشه، درست میشود. اختلاسگران و.... از رأفت اسلامی سو استفاده می کنند.
  • محمد علیپور IR ۰۱:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۳۰
    0 0
    سلام وقتی که رئیس مالی واداری یک شرکت باسختی کار بازنشسته بشه یارئیس صندوی مالی یک شرکتی فاکتورمحموله باری را دو بار صادر بکنه چه انتظاری دارید که فساد برچیده بشه
  • IR ۰۱:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۳۰
    1 0
    استخدام فولاد مبارکه اصفهان هم فرمالیته شده.متاسفانه نه نمره ای از آزمون ارائه میدن و نه درصدی میگن.فقط یک آزمون فرمالیته انجام میدن و بعد بستگان و خویشاوندان خودشون رو استخدام می‌کنند.یعنی فساد افسار گسیخته تو فولاد مبارکه موج میزنه
  • سید فروزان CH ۰۱:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۳۰
    0 0
    چه فرقی است بین یک منافق و معاند با بک مفسد اقتصادی ؟ هر دو کارشان ضربه زدن به کشور ،مردم و نظام یکی خون میریزد و یکی خون خوار خون ریز ضربه میزند ، خون آشام نابود یکی با سرمایه دشمن فعالیت ،یکی سرمایه را به کشور دشمن منتقل تنها تفاوت نوع محازات است ،تروریست خون ریز اشد مجازات ،تروریست خون آشام هتل زندان پنج ستاره اوین با تمامی امکانات ،
  • ناشناس IR ۰۱:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۳۰
    0 0
    آدم نمیدونه میشه اسم انسان رو روی چنین افرادی گذاشت ،من با حدود ۲۰ سال تحصیلات و سختی و دوری از خانواده و ... ،الان حق مصوبه خودم رو میخوام بگیرم ،از اونایی که ندارند خجالت میکشم ،اونوقت امثال این زالوها جه راحت خون و سرمایه مردم رو می مکند.
  • IR ۰۱:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۳۰
    0 0
    تا برخورد سفت و سخت نبینم به این تفحص چشمم آب نمیخوره
  • علی IR ۰۱:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۳۰
    1 0
    این روزها حقوق و مزایای یک کارمند فولاد مبارکه کمتر از ۱۸ میلیون نیست . چند سال پیش که حقوق های بالای کارمندان فولاد مبارکه نسبت به صنایع همجوار و خصوصا صنایع دفاع سر و صدای زیادی در متطقه اصفهان ایجاد کرد و حتی به مجلس کشیده شد اما ناگهان بصورت عجیبی سر و صداها خوابید! وقتی مجموع درآمدیک کارمند فولاد مبارکه با حقوق چند معلم برابری میکند مسلما مدیران ان چند برابر کارمندان خودشان حقوق میگیرند. یک مورد دیگر قراردادهای عجیب و غربب بازیکنان فوتبال فولاد است که لازم است مجلس به این مورد ورود کند .
  • وحید نادر شاگرد اتوبوس IR ۰۲:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۳۰
    0 0
    در اولین تحقیق و تفحص جمهوری اسلامی بطور تصادفی و کاملا صلواتی حضور داشتم و اتفاقا مطالب خوبی هم به پست حقیر میخورد تا اینکه دستور امد فقط گزارشهای حسابرسی سنوات قبل بررسی و ملاک کار قرار گیرد و هفته بعد به حقییر گفتن چون میخواهیم سازماندهی بهتری برای تحقیق و تفحص بدهیم لذا منتظر باش بعد سازماندهی از شما دعوت خواهیم کرد و تا به امروز آن دعوت بعمل نیامده است
  • عدالت IR ۰۲:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۳۰
    0 0
    از هفت تپه تا قند شازند و از آذر آب تا فولاد مبارکه و حتی سرخت گیرهای خیابان که با توافقات پشت پرده و الزام خرید و نصب باعث مشکلات برای مردم شده است نشان دهنده فساد سیستماتیک در این کشور است. خنده گریه آور اینکه ما منتظر امام زمان هم هستیم
  • سروش IR ۰۴:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۳۰
    0 0
    فساد در کشور یک امر عادی هست بیخودی بعضی ها سینه چاک نکنن
  • حسين DE ۰۵:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۳۰
    0 0
    حالا همه غارتگران يا كتمان ميكنند و يا از خود سلب مسئوليت نموده و ديگرى را مقصر ميدانند ، يك ترفند كهنه و قديمى،بيت المال به تاراج رفت و هيچكس مقصر نيست ، پيدا كنيد پرتقال فروش……….
  • IR ۰۷:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۳۰
    0 0
    برخورد با فساد فراموش نشود
  • IR ۰۷:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۳۰
    1 0
    عجبببببببببببببب مدیریت جهانگیری!!!!!!!!
  • IR ۰۸:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۳۰
    1 0
    5سال تودولت روحانی میخواستندعباس آخوندی مفسدرواستیضاح کنند زورشون نرسید
  • ایرانی IR ۰۸:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۳۰
    1 0
    این همه دزدیهای نجومی از بیت المال
  • ایرانی IR ۰۸:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۳۰
    0 0
    با این همه دزدیهای نجومی از بیت المال و با این همه بیخیالی مسولین در برخورد با فساد مسولین رده بالا که متاسفانه رو به گسترش هست نظام زیر سوال میرود این نظام متاسفانه به هر طریقی گرانی افسار گسیخته دادن حد اقل دستمزد گیر دادن به حجاب کم آبی و آلودگی هوا و موارد بسیار دیگر فقط زورشان به مردم عادی 99٪ میرسد . پس اگر حساب کتابی باشد روز قیامتی باشد مسولین یکم به خودشان بیایند
  • ایرانی IR ۰۸:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۳۰
    0 0
    روز قیامتی هست مسولین یکم به خودشان بیایند
  • IR ۰۹:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۳۰
    2 0
    مگه چیز عجبیه؟ دولت ، دولت روحانی بوده آخه
  • . IR ۰۹:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۳۰
    1 1
    هر دم از این باغ بری میرسد. تاریخ بعدها رو خواهد کرد که در دولت روحانی چه اتفاقاتی افتاده
  • كريم IR ۱۰:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۳۰
    0 2
    يادت بخير روحاني كه تا بودي هر روز چند نفر دزد و اختلاسگر را مي گرفتند و محاكمه مي كردند امّا هنوز هم از تفاله هاي دولت قبلي مانده اند افرادي كه شايد دارند با حيله گري به عمليات فوق عمل مي كنند. كارنامه هشت سال دزدي و اختلاس هنوز هم دارد مطرح مي شود. عجب دولتي بود.
  • طاهر DK ۱۱:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۳۰
    1 0
    همه آنها را باید اعدام کنند تا برا بقیه درس شود اگر کنند!!!!!!!
  • IR ۱۱:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۳۰
    1 0
    ای خدا تو این مملکت چه خبره
  • IR ۱۱:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۳۰
    0 0
    خدایا کی میشه ایران از دست غارتگران داخلی که جیبهایشان هیچ گاه پر نمیشه خلاص بشه فکر کن این پولها صرف حل مشکلات کشور تو زمینه بی ابی میشد یا حقوق بازنشستگانی که انقدر بیچاره ها زندگیشون سخت میگذره یا کودکان کار
  • برزو IR ۱۲:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۳۰
    0 0
    مال حرام.... خدایا پناه بر تو از مال حرام
  • شهروند IR ۱۳:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۳۰
    0 0
    عجایب اصلی میدونید چیه ؟ برخورد ضعیفی که به احتمال زیاد با بانیان و مسببان این فساد دولتی خواهد شد ....
  • محمدی IR ۱۴:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۳۰
    1 0
    سلام علیکم در فولاد خوزستان یک پرونده بزرگ فساد از سال 99 در قوه قضاییه وجود دارد
  • NL ۱۴:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۳۰
    0 0
    بنظر من شغلی به اسم بازرسی رو باید توی کشور کلا جم‌کنن
  • IR ۱۴:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۳۰
    1 0
    خیلی جاها معلوم نیست..
  • . IR ۱۵:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۳۰
    0 0
    چقدر ...
  • رها IR ۱۶:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۳۰
    0 0
    سلام وقتی در سیستمی فساد سیستماتیک شود یعنی هر کسی وارد این سیستم شود خود به خود سیستم به مدار فساد اونو سوق میده
  • تو مخی LU ۱۶:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۳۰
    0 0
    یادش به شر که اون اوایل که راجع به دزدی 3000میلیاری صحبت میشد همه کف کرده بودن که مثلا چقدر میشه و فلان وبهمان،العان فقط رقم این اعداد رو میشنویم واقعا با هیچ کدوم از مقیاس‌ها مون جور در نمیاد
  • حسن IR ۱۷:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۳۰
    1 0
    خدالعنتشون کنه
  • ناشناس IR ۱۹:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۳۰
    0 0
    واقعا باید تاسف خورد بابت فسادی که شرکت‌های دولتی رو فراگرفته. امروز یه عده مدیران دولتی هستند که اموال شرکت‌ها رو به تباهی می کشند و فردا تو شرکت دیگه ادامه کار می دن‌.
  • مرتضی IR ۱۹:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۳۰
    0 0
    دیگه دزدی علنی شده ..وقتی تو خیابانهامون با خیال راحت مردم را با قمه میزنند و تو رپز روشن مالشون را میبرند دیگه انتظاری از شرکتها نمیشه داشت
  • محمد دوستی IR ۱۹:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۳۰
    0 0
    بچاپ بچاپه چرا هیچی گیر ما نمیاد
  • IR ۲۰:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۳۰
    0 0
    اینم نتیجه تفحص
  • علی IR ۲۰:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۳۰
    0 0
    وقتی فساد تا این حد در کشور افزایش پیدا کرده ،مردم دیگه به چه چیز امیدوار باشند چرا با این لعنتی های مفسد که فساد و تبانی آنها با شرکت های مافیایی ایران خودرو و سایپا محرز شده،رو مجازات نمی کنند
  • رک گو IR ۲۰:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۳۰
    1 0
    ایرانیا کلا دزدن. شما که دارید نطق میکنید هم وقتی کاره ای بشید.دزد میشید.همه هم میگن.همه خوردن من نخورم.
  • بیاد حاج قاسم IR ۲۰:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۳۰
    0 0
    چطور تونستید این همه پول مردم حیف میل کنید جنایتکارای دزد مارو بیچاره کردین
  • کاربرجدید IR ۲۱:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۳۰
    0 0
    ممکت بهتر از این نمیشه
  • بی خانمان IR ۲۱:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۳۰
    0 0
    هزاران نفر مثل من خانه و ماشین و سرمایه را در بورس گذاشتند تا این اشخاص بخورند و غارت کنندو کاری بکنند که چنگیز خان نکرد
  • IR ۲۱:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۳۰
    0 1
    وقتی فولاد تولید داخل به ملت به قیمت جهانی فروخته شد و مسئولین در برابر این همه گرانی دم نزدند وقتی با سند سازی فولاد تولیدی بیش از نیاز به شرکت های خودرو سازی با قیمت تعیین شده فروخته و آنها هم مازاد بر نیاز خریداری شده را دوباره با قیمت بالاتر به بازار داخل فروختند هزینه سکوت مسئولین ذیربط در برابر فسادهای صورت گرفته و عدم برخورد با مفسدین از محل همین سودهای بادآورده به شکلی پرداخت شده و در حق ملت جفای بزرگی شده است.برخورد قاطع قوه قضائیه اول با ریشه های فساد و سپس صدالبته با مفسدین در هر مقام و جایگاهی که باشند اعتماد را به ملت بازخواهد گرداند.
  • ناشناس IR ۲۲:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۳۰
    0 0
    واقعاً مشخصه اینجا قانون فقط و فقط برای افراد ضعیف و بدبخت و بیچاره هاست
  • فرهاد IR ۲۳:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۳۰
    0 0
    مغول ها هم اینقدر چپاول نکردند
  • IR ۲۳:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۳۰
    0 0
    لعنت به تمام مفسدان و حامیان این افراد پلید شما که دین ندارید و حیوانی درنده هستید که به جان بیت المال افتاده اید
  • محمد IR ۲۳:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۳۰
    1 0
    عجب دزد بازاریه، فقط مردم عادی دارند با فلاکت زندگی میکنند
  • معلم IR ۲۳:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۳۰
    0 0
    سرجدتون چندتا از این پدرسوخته های عوضی رل اعدام کنید
  • مستاجر IR ۲۳:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۳۰
    2 0
    چقدر مستاجر تو این کشور هست سهم هرکدام از این سرقت چقدره؟
  • IR ۲۳:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۳۰
    1 0
    ما هم صد تومان وام میخواییم واسه خرید ی پراید دست دوم اخرشم بهمون ندادن انقدر بهونه اوردن فقط به ادم بدبخت گیر میدن
  • IR ۰۰:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۳۱
    1 0
    پای کدام مسئولین دراین پرونده به وسط کشیده میشه
  • IR ۰۱:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۳۱
    1 0
    کل درآمد مملکت را عده ای میخورند و خرج مملکت رو ما کارگرا میدیم ۲۵ سال روزی ۱۶ ساعت بدونه یکروز تعطیلی در حسرت یک روز ناهار یاشام صبحانه کنار خانواده کار میکنم ولی نمی تونم یک متر زمین بخرم هنوزم مستاجر هستم
  • IR ۰۱:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۳۱
    1 0
    کسانی را که پرده از این فساد برداشتند رو تشویق کنن
  • IR ۰۲:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۳۱
    1 0
    باید خون گریه کنیم
  • مهرداد IR ۰۸:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۳۱
    1 0
    برید این دزدی ها و اختلاس ها رو جمع کنید.
  • ناشناس IR ۰۸:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۳۱
    1 0
    همه جا همین وضعه
  • IR ۰۸:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۳۱
    0 0
    من موندم اسم اینها را چه قومی می توان گذاشت...
  • IR ۰۸:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۳۱
    1 0
    من موندم اسم اینها را چه قومی می توان گذاشت...
  • IR ۰۸:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۳۱
    0 0
    پنااه بر خدا
  • IR ۰۸:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۳۱
    1 0
    مال حرام باعث دشمنی با اهلبیت میشه
  • IR ۰۸:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۳۱
    0 0
    روز قیامت چه جوابی دارن بدن
  • کیا IR ۰۹:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۳۱
    1 0
    فساد و دزدی و رشوه و حرامخواری
  • عدالت IR ۱۰:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۳۱
    0 0
    جهت ريشه كني اختلاس كه همان دزدي است كسي كه به بيت المال دست درازي كرد اعدام اعدام اعدام اعدام اعدام اعدام اعدام اعدام اعدام اعدام اعدام كرد
  • ۳۴,۰۰۰۰,۰۰۰۰,۰۰۰ IR ۱۰:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۳۱
    0 0
    اگه رقم دزدیده شده تقسیم بر جمعیت ایران بشه نفری یک میلیون و 80 هزار تومان می افته 😱😰😤🥵🤕🤒🥴🥵اف به این همه بی عدالتی ...
  • محمد IR ۱۱:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۳۱
    0 0
    این مبلغ اختلاس شده رو برای هشتاد و پنج میلیون ایرانی به عنوان یارانه واریز کنند . یک چیزی در حدود یک میلیون و هشتاد هزار و خورده پول می شه .
  • IR ۱۱:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۳۱
    3 0
    به خدا قسم من که دارم به سختی کار می کنم و جونم درمیاد تا لقمه نانی حلال برای زن و بچه ام ببرم در محشر کبری از یک ریال هم نخواهم گذشت . بالاخره خدایی بالاسرمان هست . هرچند این مفسدان یقه سفید به آن اعتقادی ندارند .
  • IR ۱۱:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۳۱
    1 0
    یکی از سهامداران آن شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی یعنی شستا هست
  • IR ۱۲:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۳۱
    0 0
    با سلام يقه سفيد ها چه كار مي كنند مملكت را
  • اهور IR ۱۳:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۳۱
    1 0
    خدا برکت بده
  • IR ۱۳:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۳۱
    1 0
    😔😔😔اونوقت ما باید تو حسرت خیلی چیزا بمونیم
  • تتت IR ۱۴:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۳۱
    2 0
    همه اینها باید اعدام شوند فقط اعدام
  • موسوی IR ۲۰:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۳۱
    1 0
    مطمعنا بالای ۵۰۰ هزار میلیارد بوده و اینها تنها تونستن ۹۲ هزار میلیارد را ثابت کنند
  • خودم IR ۰۸:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۱
    1 0
    همه اینها درست ولی چه جوری یک لپ تاپ و ساعت هوشمند و .. رو به یک و نیم میلیون تومن خریده ، کادو داده؟؟
  • میثم DE ۱۱:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۱
    1 0
    شما مردم ایران چقدر سخت میگیرد ۸۰۰۰ میزاشتن روش جمع کل میشد ۱۰۰هزار تا خدا بده برکت رقمی نیست بنده خداها گناه دارن
  • امیر IR ۲۰:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۲
    1 0
    باید اعدام بشن ، ولی مثل بابک زنجانی دستم بهشون نمیزنن
  • علی ولی خداست .عبا دالله IR ۱۱:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۳
    0 1
    این تحقیق و تفحس از ناحیه جناح راست انجام شده بود برای زدن به جناح مقابل
    • علی IR ۱۴:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۷
      0 0
      خخخ تو دیگه کی هستی مگه جناح مقابلی هم وجود داره؟ اصلاح طلب ها از بین رفتن خدا کنه اصول گرا ها هم توی مجلس رای نیارن رای نباید قومیتی باشه باید به با استعداد ها داد
  • IR ۰۲:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۴
    0 0
    صدا و سیما
  • US ۱۰:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۸
    0 0
    ماشالا
  • رضا IR ۱۳:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۹
    0 0
    من خودم اولا این دولتو قبول داشتم ولی الان دیگه قبول ندارم
  • حسن IR ۱۳:۳۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
    0 0
    ازحکومت ایران قیام تخلف دیدهنمیشود
  • محمد IR ۱۷:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۱
    0 0
    اگر با متخلف برخورد می شد الان قیمت فولاد این نبود
  • IR ۱۱:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۲
    0 0
    یکی از اعضای هیت مدیره زمان اختلاس فولاد الان مدیر بانک صادرات هست که حتما تو بانک هم گندش درمیاد
  • نامب ۱۰:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۹
    0 0
    تا وقتی اختلاسگر واقوامی که باهاش شریکن دارن جولان میدم وحق مردم را می‌خورم کشور آباد نمیشه
  • علی IR ۰۹:۵۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۹
    0 0
    دولت حسن روحانی نسخه جدید حکومت اموی بود...پر از انحراف و فساد و منم منم ...والا شهر مبارکه و اطرافش شهروندان دو نوعند...فولادی ها و قشر مستضعف

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس