کد خبر 1409838
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۵
مترو تهران چقدر در برابر زلزله و سیل مقاوم است؟/سرانجام قرارداد 630 واگن مترو

امروز بزرگ‌ترین پایانه زیرزمینی قطارهای شهری کشور در اکباتان تهران به بهره‌برداری می‌رسد؛ پایانه‌ای که کمک می‌کند تا سرفاصله قطارها در خط ۴مترو کاهش پیدا کند.

به گزارش مشرق، پس از افتتاح پایانه بزرگ ۷۰هزار مترمربعی اکباتان، به مرور نوبت به افتتاح ۱۲ایستگاه‌ جدید مترو می‌رسد تا در نیمه دوم سال، علاوه بر اتوبوس‌های نو و بازسازی‌شده، مترو هم در خدمت‌رسانی جان تازه‌ای بگیرد. مدیرعامل شرکت متروی تهران در مورد زمانبندی افتتاح این ایستگاه‌ها با تأکید بر اینکه این ۱۲‌ایستگاه در شرایط یکسانی قرار دارند و طبق برنامه‌ریزی‌ها به‌احتمال فراوان در ماه‌های پایانی سال به بهره‌برداری خواهند رسید، گفت: «بخشی از اعتبارات تکمیل این ۱۲‌ایستگاه از محل انتشار ۱۵۰۰‌میلیارد تومان اوراق مشارکت است که طی روزهای آتی منتشر خواهد شد.» مسعود درستی به تفاهم وام ۲۴۰۰میلیارد تومانی با بانک شهر اشاره کرد و ادامه داد: «ظرف چند روز آینده نخستین قسمت این پول به دستمان می‌رسد و بخشی از اعتبارات نیز از محل منابع نقد و غیرنقدی که در بودجه‌۱۴۰۱ دیده شده، تامین می‌شود.» البته اگر پیمانکاران بتوانند ساخت تجهیزات را به سرعت انجام دهند، امکان افتتاح ۱۲ایستگاه جدید در ۴خط فراهم می‌شود. در این میان ظرفیت بهره‌مندی از مجتمع ایستگاه‌ها با حضور بخش خصوصی برای تامین منابع مالی وجود دارد.

 در ادامه نگاهی کوتاه به ۱۲ایستگاه جدید مترو که درصورت تامین به‌موقع منابع مالی تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسند و سایر ایستگاه‌های در دست اقدام شبکه حمل‌ونقل همگانی زیرزمینی تهران انداخته‌ایم:

اتوبوس و مترو نفس تازه می‌کنند

منبع: همشهری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 4
  • محمدایوب IR ۰۸:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
    1 0
    مردم اگر با چشم باز به کلاهبرداران اصلاح طلب که چهار سال فقط اسم وفامیل بازی کردند و شهردار بازنشسته وقاتل دوچرخه سوار در شهرداری نبود رای نمیدادندالان این پروژه ها راه افتاده بود
  • IR ۰۹:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
    4 0
    قیمت هر چیز حاصلجمع قیمت اجزای آن است. قیمت یک واگن مترو 500 هزار دلار یعنی 15 میلیارد تومن است!!!!!!!! یه شیر پاک خورده ای پیدا بشه و بگه یه الکتروموتور زپرتی (چون نیروی محرکه هر واگن توسط همان واگن تامین می شود و نه توسط کشنده جلوی قطار_یعنی برخلاف قطارهای دیزلی) و یک بدنه فلزی مگه چی توش هست که قیمتش میشه 15 میلیارد تومن!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! یعنی فلز بکار رفته در یک واگن به اندازه فلز بکار رفته در 50 ماشین پراید و الکتروموتور بکار رفته در 1 واگن به اندازه 50 موتور پراید ارزش داره؟!! سریعترین راه ثروتمند و سوپر میلیاردر شدن فروش جنس به ارگان های دولته.
  • IR ۱۰:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
    6 2
    خوش بحال تهرانی ها...کیه که قدر بدونه؟؟ رای هم نمی دن ...انقلابی ها همه امکانات را به اونها میدن... حالا شهرستانی ها همیشه در همه صحنه ها حاضرن اما دریغ از ده درصد سرمایه گذاری خداکنه واسه شهرستانی های بیچاره هم دولت یک فکری بکنه
    • IR ۱۴:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
      0 1
      قدر چی رو بدونن؟انجام این کارا وظیفه شهرداریه.برای این کارا داره از مردم تهران پول میگیره(بگذریم از اینکه بخش اعظم اون پولا برای مردم خرج نمیشه).
    • محمدایوب IR ۱۶:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
      0 0
      10/39چشم ورو داشته باشید همین امروز آب شرب آبیک افتتاح شد سفرهای استانی رییس جمهور ودولت برای رسیدگی به استانها است که اصلاح طلبان حرام خوار خود را پاره پاره میکنند که فایده ندارد ونروند ومانند ماشین جوجه کشی قبلی روی صندلی بنشیند تا جوجه ها دربیاد ودر اطاق شیشه ای با ویدئو کنفرانس کشور را اداره کنند
    • IR ۱۶:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
      0 0
      مسئولین به تهرانی ها اهمیت زیادی میدن چون داخل پایتخت امنیت برقرار باشه و مسئولین بتونن راحت به کاراشون برسن تا شاهد ایرانی آباد باشیم به کوری چشم دشمنان....!
  • IR ۱۳:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
    0 0
    چه خبر از متروی کلانشهر اهواز!! مترویی که با گذشت بیش از ١٧ سال از شروع ساختش، نیمه کاره رها شد و بخشی از تونل زیر آب رفت و هیچ پیمانکاری حاضر به ادامه این پروژه نیست. فقط چهره شهر اهواز را زشت تر کردند.
  • GB ۱۹:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
    0 0
    باسلام. عزیز جان همچین کار بزرگی دیشب شروع نشده بوده که. یه خورده انصاف هم خوب چیزیه. بگذریم که اسراف منابع و انرژی بوده.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس