مقامات بحرین ۱۵ زندانی سیاسی را به مکان نامعلومی منتقل کردند

مقامات نظام « آل خلیفه » در ادامه سیاست های فشار و تروریسم سازمان یافته علیه فعالان سیاسی و عقیدتی این کشور ۱۵ زندانی سیاسی بحرینی را از زندان مرکزی « جو » به مکان نامشخص منتقل کردند که از سرنوشت آنه

به گزارش مشرق از پایگاه اطلاع‌رسانی الهدی عراق، إبتسام الصائ از فعالان حقوق بشر بحرین در این باره اظهار داشت که مدیریت زندان «جو» طی چند روز گذشته ۱۵ زندانی سیاسی را در شرایط بسیار بد به مقصدی نامعلوم منتقل کرده است. 

وی از «حسین عیاد»، «حسین فاضل»، «محمد عبدالنبی الخور»، «محمد عبدالجلیل»، «سید محمد التوبلانی»، «سلمان اسماعیل»، «حسن احمد وحید»، «حسین المومن»، «یاسر المومن»، «حسین الشیخ»، » حسین مهنا»، «عقیل عبدالرسول»، «احمد جاسم القبیطی»، «عمار عبدالغنی» و «صدیق المخوضر» به عنوان زندانیان سیاسی نام برد که از زندان مرکزی بحرین به مکان نامعلوم منتقل شده اند. 

الصائغ افزود: طبق اطلاعات دریافتی از دوستان آن‌ها در زندان «جو»، ماموران لباس شخصی نظام «آل خلیفه»بر این آدم ربایی خودسرانه نظارت داشتند و در تاریخ ۹ آگوست در حالی که خود را از اداره تحقیقات معرفی کردند به صورت گروهی پنج بار به زندان یورش بردند و هر بار تعدادی از زندانیان را منتقل کردند. گروه اول شامل هفت زندانی بودند. سپس در ۱۰ آگوست سه زندانی و در عصر همانروز ۲ زندانی و  بعدا" سه زندانی را منتقل کردند که از آن‌ها خبری نیست.  

خانواده‌های این زندانیان خواستار مشخص شدن وضعیت آن‌ها و عدم آزار و شکنجه آن‌ها از سوی ماموران آل خلیفه شدند. 

پیشتر نماینده سابق پارلمان بحرین گفته بود که بیش از سه هزار و ۵۰۰ مخالف نظام آل خلیفه در زندان‌های این رژیم زیر سخت‌ترین شکنجه‌ها قرار دارند.  

«جلال فیروز» گفته بود که شکنجه‌ها، یورش‌های شبانه و دستگیری مردم، نقض حقوق بشر و سلب تابعیت شهروندان اصیل بحرینی ادامه دارد.  

وی با بیان اینکه در بحرین حتی با یک توئیت یک نفر بازداشت می‌شود و به زندان می‌رود اضافه کرد: خفقان تا جایی است که شیعیان بحرین که اکثریت جمعیت این کشور را تشکیل می‌دهند از انجام شعائر مذهبی خود محروم هستند.  

بحرین از ۱۴ فوریه سال ۲۰۱۱ میلادی شاهد انقلاب مردمی علیه رژیم آل خلیفه است. مردم خواهان آزادی، برقراری عدالت و رفع تبعیض و روی کار آمدن نظامی منتخب در کشورشان هستند.  

ناآرامی‌های بحرین تاکنون ده‌ها کشته و هزاران زخمی برجای گذاشته و رژیم آل خلیفه همچنین صدها بحرینی را نیز سلب تابعیت کرده است.  

گروه‌های مدافع حقوق بشر بارها رژیم آل خلیفه را به خاطر سرکوب مخالفان محکوم کرده و خواستار اصلاحات در نظام سیاسی این کشور شده‌اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس