تحریم‌ها را به فرصت تبدیل کردیم/ نظام سلطه رو به سقوط است

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: ما معادله قدرت در منطقه را به نفع خودمان تغییر دادیم و تحریم‌ها را به فرصت تبدیل کردیم.

به گزارش مشرق، امیر محمدرضا آشتیانی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در سخنرانی پیش از خطبه‌های نمازجمعه تهران با بیان اینکه وزارت دفاع با خداباوری و خوداتکایی و اتکا به اصول و ارزش‌های دینی طرح جدیدی در ایجاد بازدارندگی و اقتدار دفاعی بکار گرفته‌اند، گفت: ما به الگوی مقاومت پایدار در مقابله با استکبار تبدیل شدیم و معادله قدرت در منطقه را به نفع خودمان تغییر دادیم و نظام سلطه و رژیم صهیونیستی بیش از پیش در معرض سقوط قرار دادیم.

وی افزود: امروز حیرت و نگرانی دشمنان از پیشرفت‌های شگرفت ایران در حوزه های صنعتی و دفاعی کاملا مشهود است. تحریم‌ها که چالش بزرگ محسوب می‌شد به فرصت تبدیل کردیم؛ به گونه ای که منجر به قطع وابستگی به خارج شد و در تولید داخل به همه نیازها پاسخ می دهیم و در صادرات بیشتر از برنامه حرکت کردیم. ما نقش موثری در تنظیم روابط و تصمیم گیری های راهبردی در سطوح منطقه‌ای داریم. جمهوری اسلامی در اوج قدرت و عزت در اذهان آزادیخواهان قرار دارد و اینها در سایه ایمان به خدا و تبعیت محض از رهبری است و مردم آگاه ما از این دستاوردها صیانت خواهند کرد.

امیر آشتیانی با بیان اینکه شرایط ذاتی و محیطی و امنیتی منطقه و رشد فزاینده فضای پیچیده‌ای برای اجرای ماموریت‌های خطیر ایجاد کرده است، اظهار داشت: امروز رویکرد توسعه درونزا و چند قابلیتی را تعریف کرده و با توجه به توسعه علم و فناوری نسبت به دستیابی به تجهیزات و سامانه‌های دفاعی، میتوانیم در کوتاه‌ترین زمان نیروهای مسلح کشور و جبهه مقاومت را به گونه موثر پشتیبانی کنیم و سهم به سزایی در تولید استحکام مولفه‌های قدرت ایفا کنیم.

وزیر دفاع با اشاره به ساخت انواع تجهیزات در حوزه های هوایی، دریایی و موشک های بالستیک و پهپادهای تهاجمی و شناورهای سطحی و زیرسطحی،  جنگ الکترونیک،  مهمات هوشمند و نقطه‌زن و جنگ شناختی، با استفاده از شرکت های دانش بینان و دانشگاه ها، گفت: در سال نخست دولت مردمی، تولید و تامین تجهیزات و محصولات نیروهای مسلح به میزان ۱۲۵ درصد رشد  داشت و ۲۵ درصد بیش از برنامه مصوب سالانه بود؛ رشد ۲۰ درصدی صادرات، رشد ۱۵ درصدی تحقیقات، اتمام بومی سازی ۴۱۹ اقلام از مواد و قطعات  و تجهیزات از زمان استقرار دولت سیزدهم که بصورت مستقیم و غیر مستقیم به کاهش آثار تحریم‌ها و ایجاد اشتغال و زمینه سازی برای توسعه پایدار و جلوگیری از خروج ارز و کمک به تولید ملی، نقش به سزایی داشته است.

وی همچنین به افزایش موشک های بالستیک سوخت مایع و افزایش تولید شناورهای تندرو و تسلیحات دریایی و سامانه‌های موشکی و مین رونده و ارتقای قابلیت و اشراف الکترونیک و بهره برداری از هواپیمای سبک سیمرغ، همکاری با حدود ۳ هزار و پانصد شرکت با حجم همکاری ۳۰ هزار میلیارد تومان اشاره کرد.  

امیر آشتیانی با اشاره به طراحی تدوین سند راهبردی شعار سال ۱۴۰۱ با هدف تبیین نظری شعار سال، تشکیل قرارگاه اقتصادی وزارت دفاع با هدف صیانت از دارایی‌های مولد و ساماندهی اصولی این حوزه و ارائه خدمات به بخش های غیر نظامی، گفت: خدمات متنوع و گسترده‌ای را به صنعت کشور و بخش های خصوصی با انتقال فناروی های دو منظوره انجام دادیم. ساخت واکسن فخرا و کمک به دولت در بحران های طبیعی و اطفای حریق هوایی و اطفای حریق در کشورهایی که درخواست رسمی داشتند، کمک به شبکه برق کشور و تامین آب در استان خوزستان و کمک به سیل زدگان بارش های اخیر، ایجاد و تغییر کاربری ۶ بخش بیمارستان شهید چمران برای ارائه خدمات به بیماران کرونایی در دوران همه گیری کرونا از دیگر اقدامات وزارت دفاع بود.  

وزیر دفاع به پاکسازی ۳۱۵ هکتار از اراضی آلوده به مین و کشف حدود ۷۱ هزار بمب عمل نکرده اشاره و گفت:  این اقدام منجر به بهره‌برداری از اراضی برای توسعه کشاورزی و بهبود امنیت در مناطق مرزی شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۴:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۸
    2 3
    پس حیفه که تحریم ها را برداریم، اگه همه موافقید با همین فرمون بریم. ولی اینکه بدون تحریم ها نمی توانیم پیشرفت کنیم، نشانه سو مدیربت است
    • IR ۱۹:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۸
      0 2
      میشه تحریف‌واقعیت نکنی؟
  • عتنم IR ۲۲:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۸
    1 0
    وزیر اقتصاد چی میگه حالا
  • IR ۲۲:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۸
    0 1
    اللهم عجل لولیک الفرج
  • محمد CA ۱۶:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
    1 0
    زپلشک

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس