کد خبر 1409470
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۹
واکنش تل آویو به موضع گیری برجامی «بورل»

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز پنجشنبه در سخنانی گفت که پس از حمله روسیه به اوکراین با لحظه خطرناکی در قاره اروپا مواجه هستیم.

به گزارش مشرق، «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز پنجشنبه گفت که پس از حمله روسیه به اوکراین با لحظه خطرناکی در قاره اروپا مواجه هستیم.

وی در ادامه سخنانش به تنش میان صربستان و کوزوو نیز اشاره کرد و گفت سران صربستان و کوزوو در جریان نشست بروکسل به توافقی نرسیدند اما موافقت کردند که گفت‌وگوها را طی روزهای آتی ادامه دهند.

صربستان، کوزوو  را که بعد از بحران بالکان از یوگسلاوی جدا شد یکی از استانهای خودمختار خود می‌داند اما کوزوو خود را یک جمهوری مستقل تلقی می‌کند.

تنشهای اخیر پس از آن آغاز شد که مقامات کوزوو به مالکان وسایل نقلیه با پلاک صربستان دستور دادند هنگام ورود به کوزوو آنها را به پلاک موقت تغییر دهند. به دنبال این مسئله، صدها صرب تبار تظاهرات را آغاز و تردد در گذرگاه های مرزی را مسدود کردند.

۹۰ درصد جمعیت ۱.۸ میلیون نفری کوزوو آلبانیایی تبار بوده و پنج درصد آنها صرب تبار هستند.

حدود ۵۰۰۰۰ نفر از آنها در شمال کوزوو در نزدیکی مرز با صربستان زندگی می کنند و مابقی آنها که تعدادشان به ۴۰۰۰۰ نفر میرسد ساکن جنوب رودخانه ایبار بوده و از شماره پلاکهای صادر شده توسط دولت کوزوو استفاده می کنند.

به دنبل تنش بین صربستان با کوزوو ناتو در بیانیه‌ای اعلام کرد آمادگی دارد اگر اوضاع در کوزوو رو به وخامت بگذارد، دست به مداخله بزند. وزارت خارجه روسیه نیز به این تنش   واکنش نشان داد و  «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه از آمریکا و اتحادیه اروپا خواست از اقدامات تحریک آمیز علیه صرب‌ها خودداری کنند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۳:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۷
    4 0
    چقدر خوب، وقتی داروهای بیماران پروانه ای رو تحریم میکنین، ان شاءالله وضعتون بد تر بشه و به خفت و خواری بیفتین!!!
  • شسم IR ۰۵:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۸
    0 0
    غلط نكنم ايران هم اونجا دست داره ! حالا ببينيد كى گفتم !
  • محمد IR ۰۹:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۸
    0 0
    بالاخره یک روزی ما باید انتقام شهدا را از صربها بگیریم
  • IR ۱۱:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۸
    0 0
    بلاخره این همه گناه وظلم وزور که بی پاسخ نمیمونه این همه فحشا وهمجنسگرائی کشتن مردم خاورمیانه بلاخره یه جا یخه تون رو میگیره کاردنیا بی حساب وکتاب نیست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس