کد خبر 1432232
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۸
پرواز پهپادهای ناشناس در مرز صربستان با کوزوو

همزمان با اعلام آماده باش ارتش صربستان، این کشور از پرواز شماری پهپاد ناشناس بر فراز مرزصربستان با کوزوو خبر داد.

به گزارش مشرق، به دنبال آماده باش ارتش صربستان، این کشور  از پرواز چند فروند پهپاد ناشناس بر فراز مرز خود با کوزوو  خبر داد.

به نوشته وبگاه «یورو نیوز» پرواز این پهپادها در روز سه شنبه باعث شد «آلکساندر ووچیچ» رئیس جمهور صربستان به جنگنده‌های این کشور دستور رهگیری این پرنده‌ها را بدهد. شبکه تلویزیونی صربستان نیز گزارش داد که این پهپادها حریم هوایی صربستان را قبل از رسیدن جنگنده‌ها ترک کردند.

به دنبال این رویداد، «آنا برنابیچ» نخست وزیر صربستان گفت که این پهپادها در مرز صربستان و نزدیک دو پایگاه نظامی مشاهده شدند. وی از حدس و گمان درباره منشا این پهپادها خودداری کرد. برنابیچ تاکید کرد که به جنگنده‌های صربستانی دستور داده شده بود تا این پهپادهای ناشناس را سرنگون کنند.

برنابیچ افزود: «اگر این اتفاق ادامه پیدا کند، ما این پهپادها را مانند هر کشور دیگری سرنگون خواهیم کرد.»

این در حالی است که وزیر دفاع صربستان روز سه‌شنبه گفت که نیروهای مسلح این کشور به دلیل تحولات در کوزوو در حالت آماده باش هستند. «میلوش ووچویچ» وزیر دفاع صربستان گفت: «رئیس‌ج مهور  فرمانده کل قوا به ارتش صربستان دستور داده تا آماده باشند و سطح آمادگی رزمی را برای  پاسخگویی به  دشمن افزایش دهند.»

تنش بین صربستان و کوزوو  اخیرا  زمانی که دولت کوزوو به رهبری «آلبین کورتی»،  اعلام کرد که اسناد هویتی و پلاک خودروهای صربستان دیگر در قلمرو کوزوو معتبر نخواهد بود، دوباره افزایش یافت. صربستان در ۱۰ سال گذشته اقدامات مشابهی را برای شهروندان کوزوو که به صربستان وارد می‌شوند، اجرا کرده است.

صربستان از نظر قانونی هنوز کوزوو را بخشی جدایی‌ناپذیر از خاک خود می‌داند. این کشور افزایش تنش ها و درگیری‌ها در این منطقه را رد و کوزوو را به پایمال‌کردن حقوق اقلیت صرب‌های ساکن در آن منطقه متهم می‌کند.

در رویدادی دیگر، سخنگوی دولت آلمان با انتقاد از رویکرد بلگراد در حمایت از روسیه در جنگ با اوکراین گفته که صربستان باید تصمیم بگیرد آیا می‌خواهد به اتحادیه اروپا بپیوندد یا وارد شراکت با روسیه شود.

سخنگوی دولت آلمان گفت که اگر آلکساندر ووچیچ، رئیس‌ جمهور صربستان تصمیم بگیرد کشورش را به سمت اتحادیه اروپا هدایت کند، از حمایت دولت آلمان برخوردار خواهد شد و اگر تصمیم بگیرد راه دیگری طی کند، نتیجه معکوس خواهد داشت.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس