کد خبر 1409344
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۱
قیمت خودرو‌های ایران‌خودرو و سایپا امروز پنجشنبه ۲۷ مرداد ۱۴۰۱

قیمت خودروهای پرفروش ایران خودرو و سایپا امروز پنجشنبه ۲۷ مرداد ۱۴۰۱ ثابت ماند و بدون هیچ کاهش یا افزایشی نسبت به دیروز به فروش رسید

به گزارش مشرق، تیبا امروز پنجشنبه ۲۷ مرداد ۱۴۰۱، ۲۰۲ میلیون تومان بود. تیبا دو ۲۰۷ میلیون تومان به فروش رسید و تیبا دو پلاس هم امروز ۲۱۱ میلیون تومان معامله شد. قیمت ساینا امروز ۲۰۲ میلیون تومان بود. کوئیک دنده‌ای مانند روز گذشته ۲۰۱ میلیون تومان و کوئیک اتوماتیک پلاس هم ۳۰۸ میلیون تومان به فروش رسید.

کیا سراتو ۲۰۰۰ مونتاژی سایپا هم امروز یک میلیارد و ۲۷۰ میلیون تومان به فروش رسید. پژو ۲۰۶ تیپ دو امروز ۲۹۹ میلیون تومان و پژو ۲۰۶ صندوقدار هم ۳۴۸ میلیون تومان به فروش رسید. تندر ۹۰ امروز ۴۹۵ میلیون تومان بود و تارا دنده‌ای هم ۴۵۰ میلیون تومان معامله شد. دنا تیپ یک ۴۰۷ میلیون تومان، دنا پلاس دنده‌ای توربو ۴۸۲ میلیون تومان و دنا پلاس توربو اتوماتیک هم ۵۰۸ میلیون تومان به فروش رسید.

قیمت خودروهای ایران‌خودرو در بازار آزاد

وانت آریسان ارزان‌ترین خودرو تولیدی ایران‌خودرو در بازار آزاد محسوب می‌شود و در دسته وانت‌های تک‌کابین قرار می‌گیرد. ارزان‌ترین خودرو سواری تولید شده ایران‌خودرو در بازار آزاد رانا LX است. رانا با موتور TU۵ از نظر پیشرانه با خودروهای ۲۰۶ تیپ پنج، پژو پارس، پژو ۲۰۷ و پژو ۴۰۵ رقابت دارد. با وجود توقف تولید رانا، نسخه به روزرسانی شده رانا پلاس توسط ایران‌خودرو روانه بازار شد. بعد از رانا LX، پژو ۴۰۵ و سمند Lx ارزان‌ترین محصولات داخلی ایران خودرو به حساب می‌آیند.

در سوی مقابل گران‌ترین خودرو داخلی ایران‌خودور دنا پلاس توربو اتوماتیک است. دنا پلاس توربو اتوماتیک از موتور EF۷ توربو بهره می‌برد و مجهز به جعبه دنده شش‌سرعته است. همچنین جدیدترین خودرو داخلی ایران‌خودرو تارا دنده دستی است و همین حالا دومین محصول گران‌قیمت ایران‌خودرو به شمار می‌رود.

همچنین قرار است نسخه اتوماتیک تارا به زودی وارد بازار شود. پژو پارس اتوماتیک نیز ارزان‌ترین محصول ایران‌خودرو با جعبه دنده اتوماتیک است. بین مدل‌های مونتاژی ایران‌خودور پژو ۵۰۸ بیشترین قیمت را دارد و کنار سوزوکی گرند ویتارا اتوماتیک در دسته خودروهای گران‌تر از یک میلیارد قرار می‌گیرد.

قیمت خودروهای پرفروش ایران خودرو

خودرو قیمت چهارشنبه قیمت امروز
وانت آریسان ۲۶۰ میلیون تومان ۲۶۰ میلیون تومان
سمند LX ۳۱۱ میلیون تومان ۳۱۱ میلیون تومان
سمند EF۷ ۳۴۶ میلیون تومان ۳۴۶ میلیون تومان
سمند EF۷ دوگانه‌سوز ۴۲۵ میلیون تومان ۴۲۵ میلیون تومان
سمند سورن ELX ۳۰۵ میلیون تومان ۳۰۵ میلیون تومان
دنا تیپ یک ۴۰۷ میلیون تومان ۴۰۷ میلیون تومان
دنا پلاس دنده‌ای توربو ۴۸۲ میلیون تومان ۴۸۲ میلیون تومان
دناپلاس توربو اتوماتیک ۵۰۸ میلیون تومان ۵۰۸ میلیون تومان
پژو ۴۰۵ ۲۹۴ میلیون تومان ۲۹۴ میلیون تومان
پژو پارس ۳۱۱ میلیون تومان ۳۱۱ میلیون تومان
پژو پارس اتوماتیک - -
پژو ۲۰۷ دنده‌ای ۳۹۵ میلیون تومان ۳۹۵ میلیون تومان
پژو ۲۰۷ اتوماتیک ۵۸۰ میلیون تومان ۵۸۰ میلیون تومان
رانا LX ۲۶۵ میلیون تومان ۲۶۵ میلیون تومان
رانا پلاس ۳۰۵ میلیون تومان ۳۰۵ میلیون تومان
تارا دنده‌ای ۴۵۰ میلیون تومان ۴۵۰ میلیون تومان
پژو ۲۰۶ تیپ ۲ ۲۹۹ میلیون تومان ۲۹۹ میلیون تومان
پژو ۲۰۶ تیپ ۵
پژو ۲۰۶ صندوقدار ۳۴۸ میلیون تومان ۳۴۸ میلیون تومان
تندر ۹۰ ۴۹۵ میلیون تومان ۴۹۵ میلیون تومان
پژو ۲۰۰۸ یک میلیارد و ۳۹۰ میلیون تومان یک میلیارد و ۳۹۰ میلیون تومان
هایما S۵ ۷۷۰ میلیون تومان ۷۷۰ میلیون تومان
هایما S۷ ۹۱۰ میلیون تومان ۹۱۰ میلیون تومان
سوزوکی گرندویتارا اتوماتیک یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان
پژو ۵۰۸ دو میلیارد  و ۱۵۰ میلیون تومان دو میلیارد  و ۱۵۰ میلیون تومان

قیمت خودروهای سایپا  در بازار آزاد

پراید ۱۳۲ ارزان‌ترین خودرو سایپا است. پراید وانت قیمت بیشتری نسبت به دیگر مدل‌های خانواده پراید دارد و پراید وانت پلاس نیز از کوئیک دنده‌ای و ساینا دنده‌ای قیمت بیشتری دارد. تیبا به عنوان جایگزین پراید روانه بازار شد و در حال حاضر مدل صندوقدار این خودرو ارزان‌ترین محصول تولیدی سایپا به شمار می‌رود.

بعد از تیبا صندوقدار، ساینا دنده‌ای ارزان‌ترین خودرو در حال تولید توسط سایپا محسوب می‌شود. ساینا دنده‌ای در واقع نسخه به روزرسانی شده تیبا است. تیبا دو یا تیبا هاچبک بعد از تیبا صندوقدار و ساینا، ارزان‌ترین خودرو تولید شده سایپا هستند. همه تولیدات داخلی سایپا از جمله تیبا، تیبا۲، ساینا، کوئیک، ساینا s، کوئیک در بخش پیشرانه یکسان هستند. این خودروها به یک پیشرانه ۱۵۰۰ سی سی و جعبه‌ دنده پنج‌سرعته مجهز شده‌اند. گران‌ترین خودرو تولید داخل سایپا در بازار آزاد شاهین است.

شاهین جدیدترین خودرو تولیدی سایپا نیز به شمار می‌رود. شاهین از نظر پیشرانه دارای همان موتور تیبا است که برای جبران توان ناکافی به توربو مجهز شده است. تنها خودرو شرکت سایپا با جعبه دنده اتوماتیک، کوئیک اتومات است. کوئیک اتوماتیک پلاس هم به تنها پیشرانه تولید شده سایپا یعنی M۱۵ مجهز شده است. بین مدل‌های مونتاژی سایپا نیز سیتروئن C۳ و کیا سراتو قیمت بیشری دارند.

قیمت خودروهای پرفروش سایپا

خودرو قیمت چهارشنبه قیمت امروز
پراید ۱۱۱ ۲۰۴ میلیون تومان ۲۰۴ میلیون تومان
پراید ۱۳۱ ۱۸۳ میلیون تومان ۱۸۳ میلیون تومان
پراید ۱۳۲ ۱۸۱ میلیون تومان ۱۸۱ میلیون تومان
پراید ۱۵۱ ۱۸۰ میلیون تومان ۱۸۰ میلیون تومان
پراید ۱۵۱ پلاس ۱۸۹ میلیون تومان ۱۸۹ میلیون تومان
تیبا ۲۰۲ میلیون تومان ۲۰۲ میلیون تومان
تیبا ۲ ۲۰۷ میلیون تومان ۲۰۷ میلیون تومان
تیبا ۲ پلاس ۲۱۱ میلیون تومان ۲۱۱ میلیون تومان
ساینا ۲۰۲ میلیون تومان ۲۰۲ میلیون تومان
ساینا S ۲۱۵ میلیون تومان ۲۱۵ میلیون تومان
کوئیک دنده‌ای ۲۰۱ میلیون تومان ۲۰۱ میلیون تومان
کوئیک اتوماتیک پلاس ۳۰۸ میلیون تومان ۳۰۸ میلیون تومان
سیتروئن C۳ یک میلیارد و ۳۱۰ میلیون تومان یک میلیارد و ۳۱۰ میلیون تومان
چانگان CS۳۵ ۶۴۵ میلیون تومان ۶۴۵ میلیون تومان
وانت زامیاد ۳۳۰ میلیون تومان ۳۳۰ میلیون تومان
کیا سراتو ۲۰۰۰ مونتاژی یک میلیارد و ۲۷۰  میلیون تومان یک میلیارد و ۲۷۰  میلیون تومان
آریو ۴۹۰ میلیون تومان ۴۹۰ میلیون تومان
شاهین ۳۶۵ میلیون تومان ۳۶۵ میلیون تومان
منبع:فرارو

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • SK ۰۹:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۸
    2 0
    یکی از بزرگترین خیانتهایی که توسط نفوذیهای دشمنان اجنبی در نهادهای تصمیم گیرنده گرفت، فاجعه چهل ساله وصعیت کذایی خودرو در ایران است مثلا: 1- حمایت بیش از حدف تا جایی کیفیت پایین و قیمت بالاتر از جهان! 2- چون همیشه یک بازار مصرفی تضمین شده ظالمانه انحصار بوده، به دنبال تولید اقتصادی یعنی تیراژ بالا (مثلا یک پلتفرم اقتصادی مثل سمند یا ال90 یا ساینا) هرگز با تیراژ میلیونی تولید نکردند! تا مردم عادی خودرو ارزان داشته باشند 3- وجود انحصار و رانت و دروغ تولید ملی، باعث شد ایران از کشورهای هم عصر خودش مانند کره جنوبی و ترکیه عقب بماند، امروزه صنعت خودروسازی در ایران دیگر مزیت ندارد و همچون انگلی سربار ملت است نکته: تنها راه حل ممکن، آزادی واردات خودروهای اقتصادی زیر ده هزار دلار با مالیات و گمرکی زیر 10% است در کنار آزادی واردات خودروهای دست دوم ارزان زیر ده هزار دلار و با کارکرد کمتر زا ده سال با مالیات و گمرکی زیر 10%

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس