چین ریاکاری آمریکا در ارتباط با «جامعه بین‌ الملل» را فاش کرد

سخنگوی وزارت امور خارجه چین با انتشار عکس هایی ریاکاری آمریکا در ارتباط با مفهوم «جامعه بین‌ الملل» و جنایت‌های واشنگتن در دیگر کشورها را فاش کرد.

به گزارش مشرق، «ژائو لیجان» سخنگوی وزارت امور خارجه چین با انتشار عکس هایی در توئیتر خود به افشای ابعاد دیگری از دروغگویی و ریاکاری آمریکا در حوزه های مختلف اشاره کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه چین در یک پیام توئیتری در این باره نوشت: هر فردی نیازمند درک آشکاری از خود است؛ همین موضوع برای یک کشور هم مصداق دارد.

«ژائو لیجان» در این عکس جنایت های آمریکا در کشورهای مختلف از ویتنام، افغانستان، پاکستان، یوگوسلاوی، عراق، ژاپن و .. را به تصویر کشانده است.

چین ریاکاری آمریکا در ارتباط با «جامعه بین‌ الملل» را فاش کرد

«ژائو لیجان» در پیام دیگری در این ارتباط ادامه داد: ریاکاری آمریکا در بالاترین مرحله خود، یعنی گزارش گر هم ابعاد ریاکارانه جانبداری آمریکا از تایوان را افشا می کند.

این دیپلمات ارشد چینی در توئیتی دیگر با اشاره به ریاکاری واشنگتن در تعریف اکثریت در جهان، اضافه کرد: تنها اکثریت با جامعه بین المللی (در تحریم روسیه) همراه هستند.

وی با انتشار تصویری در این باره نشان داد که ۸۵ درصد از جمعیت جهان روسیه را تحریم نکرده اند؛ در حالی که تنها ۱۵ درصد به تحریم مسکو روی آورده اند.

چین ریاکاری آمریکا در ارتباط با «جامعه بین‌ الملل» را فاش کرد

این مقام چینی پیشتر نیز در این عکس مفهوم «جامعه بین‌ الملل» از نگاه کشورهای غربی و از نگاه سایر کشورهای جهان را مورد مقایسه قرار داده و در این خصوص نوشته بود: جامعه بین‌المللی به چه معنا است؟

چین ریاکاری غرب در ارتباط با مفهوم «جامعه بین‌ الملل» را فاش کرد

مقام ارشد چین در بخش بالایی توئیت خود «جامعه بین الملل» را به تصویر کشیده بود و در بخش پایین آن فقط به تصویر مورد نظر غرب در خصوص جامعه بین الملل اشاره کرده و درباره آن نوشت: جامعه بین الملل بر اساس آن چه رسانه های جمعی در غرب ادعا می کنند.

«ژائو لیجان» با مقایسه این ۲ تصویر آشکارا نشان داد که آنچه غرب از آن به عنوان اراده جامعه بین‌ الملل نام می برد، مسائلی است که فقط خواسته کشورهای غربی است نه کل جهان.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • بنده خدا IR ۲۲:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۶
    5 1
    عجب توئیتای مرگی میزنه خداوکیلی...ازش خوشم اومد
    • IR ۱۰:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۷
      1 1
      سخنگو دیگه اگر حرف نزنه که حقوق بهش نمیدن
  • IR ۲۲:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۶
    5 1
    وقتی ما میگیم امپراطوری دروغ منظورمون همیناست.
  • IR ۰۰:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۷
    0 1
    چین تخم دوزرده کرده شیره را خورده وگفته شیرین است کدام آدم احمقی در دنیا وجود دارد که نداند آمریکاییها دروغگو جنایکار جنگ افروز وآدمکش وضد بشر وقانون شکن وتوطئه گر نیستند. ؟
  • ایرانی IR ۰۰:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۷
    0 1
    هژمونی آمریکا بر سه پایه استوار شده است؛ قدرت نظامی که بواسطه ایجاد ناتو با هزینه دیگران توسعه پیدا کرد! قدرت اقتصادی که با جهان روایی دلار از جیب دیگران مسلط شد! قدرت رسانه ای که با تحمیق وتحمیر ملتها با رنگ ولعاب دموکراسی و زندگی رویایی با هالیوود در ذهن مردم رسوخ کرد! هر کس بتواند فقط یکی از این پایه ها را در چشم ملتها تخریب کند امپراطوری غرب بی شک فروخواهد ریخت. البته این فروپاشی ۲۰ ساله شروع شده.
  • IR ۰۵:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۷
    1 1
    رسانه های فارسی زبان داخلی و خارجی مخالف نظام،یه جوری در ذهن ها قرار دادن که در دنیا ایرانه که تنها با آمریکا مشکل داره.حالا نگو این آمریکا هست که با همه مشکل داره.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس