کد خبر 1409232
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۹
بادامچیان: مدیریت کشور بسته به وجود برجام نیست

دبیر کل حزب موتلفه اسلامی با بیان اینکه برجام یک رویداد پایان یافته است، گفت: چرا که مدیریت کشور ما بسته به وجود برجام نیست اگر اجرایی شود بسیاری از مشکلات حل می‌شود.

به گزارش مشرق، نشست صمیمانه حزب موتلفه اسلامی به مناسبت روز خبرنگار با اصحاب رسانه با حضور اسدالله بادامچیان دبیرکل این تشکل سیاسی در دفتر مرکزی حزب برگزار شد.  

اسدالله بادامچیان در پاسخ به سوالی در خصوص احیای برجام و موضع حزب موتلفه اسلامی گفت: به برجام بیش از حد بها دادن یا کمتر بها دادن صحیح نیست. دولت قبل همه چیز را بسته به برجام می‌دانست این که در کشور نگاه‌های متفاوتی وجود دارد به این دلیل است که در کشور ما گروه‌های متفاوتی وجود دارد اما در حال حاضر سیاست نظام اجرا می‌شود.  

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی تاکید کرد: آمریکا و اروپا به تعهدات خود عمل نکردند اما ما با تمام قدرت به تعهدات خود عمل کردیم.

وی با بیان اینکه برجام یک رویداد پایان یافته است، گفت: چرا که مدیریت کشور ما بسته به وجود برجام نیست اگر اجرایی شود بسیاری از مشکلات حل می‌شود.

بادامچیان اضافه کرد: بازگشت آمریکا به برجام بستگی به سیاست‌های خودشان دارد. اگر آمریکا از پافشاری خود دست بکشد و حق و حقوق ایران را بپردازد، برجام دوباره برقرار می‌شود. اگر نپردازد هم مشکلی در کشور ما وجود نخواهد داشت. ایران فروش نفت خود را دارد و اقتصاد خود را اداره می‌کند.

وی تصریح کرد: آمریکا اگر به برجام هم بازگردد و تحریم‌ها را لغو کند باز هم دست از دشمنی با ایران برنمی‌دارد. بهتر است که در داخل نظرات را یکی کنیم نه اینکه گروهی از آمریکا دفاع کنند و گروهی تندروی کنند.  

دبیرکل حزب موتلفه در خصوص سیاست اداره آیت‌الله رییسی در اداره کشور اظهار کرد: آقای رییسی یک سال است که روی کار آمده و نمیتوان توقع چهار ساله از این دولت داشت باید دید که در طول سه سال آینده چه خواهد کرد.  

بادامچیان اظهار داشت: سیاست دولت رییسی این است که بتواند مسایل اقتصادی را اداره کند بهترین قدرت این است که ارز را از اقتصاد خود حذف کنیم در واقع دلار نباید تعیین کننده میزان گرانی در کشور باشد.

وی افزود: دولتی که تنها یک سال است بر روی کار آمده در بخش هایی کاملا موفق بوده است. ارتباط با کشورها موفق بوده و تندروی نکرده و حتی با عربستان رفتار متین و معقولی داشته است.
 
بادامچیان تصریح کرد: معتقدم رییسی در بخش زیربنایی اقتصاد گام خوبی برداشته که آثار آن بعدها مشخص می‌شود. طبعا دولت در بخش‌هایی هم ضعف داشته است.

وی خاطرنشان کرد: معتقدم دولت در سال آینده می تواند به خوبی انجام وظیفه کند.

بادامچیان ادامه داد: از دولت حمایت می کنیم و دیدگاه های نقادانه خود را بیان می‌کنیم. دولت اگر در سیاست و مدیریت اقتصادی تجدید نظر کند، می تواند با اتکا به زیرساخت ها مشکلات را حل کند.
 
وی بیان داشت: ارز ترجیحی از سیاست‌های دولت است و حذف و بازگشت آن مسأله نیست و دولت باید یارانه تولید و مصرف بدهد. 

دبیرکل حزب موتلفه اضافه کرد: حزب موتلفه اسلامی حزب دولت‌ها نیست و حزب حاکمیت و نظام است و با آمد و شد دولت‌ها از بین نمی رود و با دولت ها ارتباط و همراهی دارد. این اقتضای انقلاب اسلامی در اداره امور و سیاست نظام و تقویت مشترکات از وظایف موتلفه اسلامی است.

وی در رابطه با روابط بین‌الملل حزب موتلفه گفت: از دیرباز با گروه های اسلامی مرتبط و در تعامل بودیم و بعد از انقلاب نیز در جمع نیروهای مربوط به انقلاب قرار داشتیم. اکنون نیز با حفظ استقلال حزب، روابط سالمی را با سایر دولت ها داریم.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی ادامه داد: در جریان خرید واکسن، از این روابط استفاده شد و در این زمینه مکاتباتی با چین انجام گرفت و با استفاده از اعتبار بین‌المللی حزب، واکسن تخصیص داده شد.

بادامچیان یادآور شد: وزاری خارجه همواره در جریان فعالیت بین المللی حزب هستند و دولت ها از ارتباط و اعتبار موتلفه استفاده کرده‌اند. اما در سیاست خارجی مداخله نمی‌کنیم بلکه در امتداد نظام هستیم.
 
وی همچنین در خصوص فعالیت‌های شورای وحدت گفت: شورا مشغول فعالیت‌های خود است. این شورا حزب نیست بلکه وسیله ای برای وحدت است. جامعه روحانیت میزبان شورای وحدت است. موتلفه نیز در کنار شورای وحدت فعالیت می کند و شورا نافی فعالیت حزبی نیست و در آینده اخبار شورای وحدت منتشر می‌شود.

بادامچیان در تشریح اوضاع داخلی حزب موافقه اسلامی اظهار داشت: اوضاع موتلفه خوب است و نتیجه آن در رسانه‌های غربی و معاند دیده می‌شود. اگر موتلفه بی‌اهمیت بود روابط و دیدارها صورت نمی گرفت. حزب تاکنون توانسته به خوبی کار کند.

وی نسبت به گسترش روابط حزب موتلفه اسلامی با اصحاب رسانه اظهار امیدواری کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۲۰:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۶
    0 2
    احسنت
  • نادر سعدونی IR ۲۰:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۶
    1 0
    این حرف غلط است که ببینیم در سه سال مانده اقای رییسی چکار میکند.تجربه ثابت کرده در همه حکومتها مردم باید مطالبه گر باشند
  • IR ۲۰:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۶
    1 0
    من نمیدانم این افراد سیاسی چطور خود را محق میدانند که در نقش پدرخوانده یک ملت ارزاندام کنند .
    • IR ۱۲:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۷
      0 0
      پدر امرزیده دیگه حالا وقتشه چارتا فحش نصیبتان کنم تا کمی فضولی را کم کنید .
  • IR ۲۰:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۶
    1 0
    تنها راه موفقیت ما، مقاومت در برابر شیطان بزرگ حیله‌گر و عدم توافق است. هرگونه توافقی با دشمن غدار، قطعاً به ضرر ما تمام می‌شود؛ آمریکا هرگز تمام تحریم‌ها را لغو نخواهد کرد و با توافق یا بدون توافق، هر روز بر تحریم‌ها خواهد افزود. باید سلطه‌ی دلار را بشکنیم و تحریم‌ها را خنثی و بی‌اثر کنیم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس