کد خبر 1409220
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۲
.

معاون وزیر خارجه روسیه گفت که برنامه جامع اقدام مشترک بر سر برنامه هسته‌ای ایران در فرمت وین در خط پایانی قرار دارد اما تمامی مسائل تا بدین لحظه بسته نشده است.

به گزارش مشرق، سرگئی ریابکوف، معاون وزیر خارجه روسیه روز چهارشنبه در گفت‌وگویی با خبرگزاری تاس گفت: کار در فرمت وین بر سر احیای برجام در خط پایانی است. تمامی مسائل تا بدین لحظه بسته نشده‌اند اما تعاملات در سطوح مختلف ادامه دارد.

وی ادامه داد: هیات روسی درحال همکاری نزدیک و موثر با همتایان خود می‌باشد.

در پی موضع‌گیری‌های طرف‌های غربی و اروپایی درباره روند مذاکرات وین، در روزهای اخیر خوش‌بینی‌هایی در قبال احتمال به نتیجه رسیدن مذاکرات اخیر برای احیای برجام و لغو تحریم‌های ایران ایجاد شده است.

خبرگزاری بلومبرگ روز سه‌شنبه در خبری به نقل یک مقام مطلع از مذاکرات وین نوشت که اتحادیه اروپا معتقد است پاسخ ایران به پیش‌نویس نهایی توافق سازنده بوده و تنها «راه پیش رو» رایزنی با ایالات متحده است.

میخائیل اولیانوف، نماینده روسیه در مذاکرات وین نیز روز سه‌شنبه در گفت‌وگویی با سی ان ان در رابطه با پاسخ ایران به متن پیشنهاد نهایی اتحادیه اروپا گفت: به نظر مسئله تحقیقات آژانس بین‌المللی انرژی اتمی "حل و فصل" شده است و ایرانیان در پاسخ اخیر خود وارد این مبحث نشده‌اند. من تایید می‌کنم که پیشنهادات بسیار سازنده و منطقی بودند. توپ درحال حاضر در زمین آمریکا است.

پیشتر حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان روز گذشته در مورد مذاکرات گفت: ما به صراحت به طرف‌های آمریکایی که پیام می‌دهند که در آستانه انتخابات میان دوره کنگره هستیم و مشکل بنزین داریم گفته‌ایم که برای انجام قدم نهایی باید طرف آمریکایی از خود انعطاف نشان دهد. ما در تمام مراحل مذاکرات آنجا که امکانش فراهم بود، از خود انعطاف نشان دادیم و طرف آمریکایی نیز این موضوع را می‌داند که ما تاکنون به چه میزان انعطاف نشان داده‌ایم. ما در مراحل مذاکرات بر موضوعاتی که می‌توانستیم، این انعطاف را نشان داده‌ایم و اکنون نوبت به انعطاف طرف آمریکایی است.

او گفت: در مذاکرات اخیر طرف آمریکایی در دو موضوع به صورت نسبی انعطاف‌هایی را به صورت شفاهی نشان داده است که باید مکتوب شود و تبدیل به متن شود و مساله سوم موضوع تضمین‌هاست که باید آمریکایی‌ها انعطاف داشته باشند و با واقع‌بینی برخورد کنند و اگر ما چنین انعطافی را مشاهده کنیم در روزهای آینده می‌توانیم به نقطه توافق برسیم. روزها آینده روزهای مهمی برای توافق است. اگر آنها انعطاف نشان ندهند دنیا به آخر نمی‌رسد آنها صحبت از پلن B می‌کنند ما هم پلن B خود را داریم.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۹:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۶
    14 3
    شمر که آب رو روی مردم ایران بسته بود چون نیاز به بنزین و ... داره، میگه آب رو باز می کنم
  • IR ۲۰:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۶
    15 2
    تنها راه موفقیت ما، مقاومت در برابر شیطان بزرگ حیله‌گر و عدم توافق است. هرگونه توافقی با دشمن غدار، قطعاً به ضرر ما تمام می‌شود؛ آمریکا هرگز تمام تحریم‌ها را لغو نخواهد کرد و با توافق یا بدون توافق، هر روز بر تحریم‌ها خواهد افزود. باید سلطه‌ی دلار را بشکنیم و تحریم‌ها را خنثی و بی‌اثر کنیم.
  • IR ۲۲:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۶
    2 17
    باکمال تاسف روس ها به ویژه در حق مردم ا‌وکراین ظلم ها کردنند خداوند پوتین را نبخشد اگر مرد جنگ بود باید میرفت سراغ ناتو نه کشور کوچک اوکراین که مردم بیگناه آن یا کشته شوند ویا آواره پوتین باید فوری جنگ اوکراین را خاتمه وخسارات آنهم پرداخت نماید
    • IR ۲۲:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۶
      10 1
      برو جلو بوق بزن یانکی ، هروقت گاوچرونها پول‌های خود افغانستان رو دادن و خسارت عراق و یوگسلاوی و سوریه و.... رو دادن من خودم به جناب پرزیدنت پوتین میگم خسارت اوکراین رو بده، تا اون موقع پشت گوشت رو دیدی خسارت رو هم دیدی!!!
    • IR ۰۳:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۷
      0 0
      مزخرف نگو نوچه آبریکا! از کی تا حالا دفع فتنه ناتو در لب مرزها ستمه؟!
  • IR ۲۲:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۶
    10 1
    ما هم پلن B خود را داریم...آهان..همینه...دمتون گرم. دنیا که آخر نمیرسه...چه غلطی میخوان بکنن؟
  • IR ۲۲:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۶
    3 1
    تنها برگ برنده روس در جنگ با اروپا کمبود سوخت در زمستان است. چگونه روس با برجام موافقت خواهد کرد؟
  • سید هاشم IR ۰۱:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۷
    0 0
    از بس که پیگیری اخبار برجام شدم با عرض پوزش باید بگویم گیچه گرفتم تمنا دارم نشر فرمایید چون حرف دلم را زدم.
  • mojtaba SE ۰۱:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۷
    0 0
    .زبان سیاست یک ابر قدرت باید تهدید و جنگ باشد.جدا از هیاهوی برجام,و محکوم کردن همدیگر بوسیله انگلیسی زبانها و ابر قدرت ایران ؟سئوال اصلی این است برای دشمن ما,..امریکا میگه .ایران که تمام قدرتش رو میخواد برای رهبری و کنترل منطقه,,و امریکا میگه ,چرا باید تنها سلاح جنگیمان (یعنی تحریم اقتصادی)رو برداریم..؟؟!! تنها راه این است ,مگر اینکه ابر قدرت ایران تهدید کنه خلیج فارس رو با یک درگیری زرگری نظامی اعلام میکنیم و مین ریزی میکنیم و تنگه هرمز رو میبندیم(چون امریکا روزی 18 میلیون بشکه نفت از منطقه ما میبره).با شبنامه و تقاضای گرفتن دندانهای ببر ,کاری از پیش نخواهد رفت.پاینده رهبر عزیزم
  • سید فروزان CH ۱۲:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۷
    0 0
    مثلا تضمین بدهد ، تضمین آنها را چه کسانی گارانتی میکنند؟اروپا؟؟؟؟ چین و روسیه که خودشان هم تحریم هستند؟؟؟ ضمن اینکه برگشت به توافق ۲۰۱۵ میشود همان اش و کاسه فعالیت ۳،۵درصدی هسته ای اورانیوم تولید کنیم بدهیم به غربیها مجانی؟؟؟؟ فعالیت محدود هسته ای آنهم تحت نظارت جاسوسان اژانس؟؟؟؟؟؟؟؟؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس