مسکو: نیروهای ویژه ارتش پیشین افغانستان در اوکراین می‌جنگند

نماینده ویژه روسیه در امور افغانستان گفت: برخی از نیروهای ویژه ارتش پیشین افغانستان، در کنار ملی‌گرایان اوکراینی می‌جنگند و این احتمال وجود دارد که بالگردهای متعلق به این کشور که در تاجیکستان و ازبکستان هستند نیز به کی‌یف تحویل داده شوند.

به گزارش مشرق، «ضمیر کابلوف»، نماینده ویژه روسیه در امور افغانستان گفت برخی از نیروهای ویژه ارتش پیشین افغانستان، در کنار ملی‌گرایان اوکراینی می‌جنگند.

کابلوف اضافه کرد: «برخی از این نیروهای ویژه ارتش پیشین افغانستان به داعش در عراق و سوریه پیوسته و برخی دیگر نیز ظاهرا با وعده پول  «نازی‌های اوکراین» پیوستند، اما این به هیچ‌وجه با طالبان ارتباط ندارد.»

به نوشته اسپوتنیک، کابلوف به نقل از یک نماینده قرقیزستان، در کنفرانس اخیر درباره افغانستان در ازبیکستان، گفته است که تقریباً ۱۱۰۰۰۰ نیروی‌ ویژه نظام پیشین افغانستان از کشور گریخته و در انتظار ورود به ایالات متحده هستند و تاکنون آمریکا اجازه ورود به این افراد نداده است.

به گفته این دیپلمات روسی، طالبان وعده داده‌اند که شبه‌نظامیان یا تروریست‌ها را به اوکراین اعزام نخواهند کرد.

نماینده ویژه روسیه در امور افغانستان همچنین گفته است که این خطر وجود دارد که  چرخبال‌های ارتش پیشین افغانستان که هنگام سقوط این کشور بدست طالبان به تاجیکستان و ازبکستان منتقل شدند، به اوکراین فرستاده شوند.

کابلوف گفته است که حدود ۶۰ چرخبال و هواپیما به تاجیکستان و حدود ۴۰ الی ۵۰ چرخبال و هواپیما به ازبکستان منتقل شده‌اند و روسیه تمایلی ندارد که این تجهیزات جنگی به دست اوکراین برسد.

طالبان بارها تأکید کرده‌اند که این هواپیماها باید به افغانستان بازگردانده شوند. این گروه به کشورهای تاجیکستان و ازبیکستان نیز در این مورد هشدار داده بود.

مقام‌های ازبیکستانی اما چندی پیش گفته بودند که ده‌ها هواپیمای ارتش حکومت پیشین را به حکومت طالبان تحویل نمی‌دهند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 11
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۲۲:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۶
    9 3
    اگر راست میگن برن با طالبان بجنگند تا بتونن انتخابات آزاد در افغانستان برگزار کنند
    • محمد IR ۰۰:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۷
      1 2
      تو چه ساده ای روسیه ی روده راست تو شکمش نیست ی روز میگه داعش با ما در حال جنگ ی روز میگه آلمانی ها تو خط مقدم هستن الانم میگه ارتشیان سابق افغانستان کم آورده پروپاگانی می کنه
    • US ۰۷:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۷
      1 1
      اونا که با روسها میجنگن دشمنان طالبانن
    • IR ۱۲:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۷
      2 0
      دقیقاواقعیت داره.چندهفته پیش پسرداییم دو سه تاافغانی اورده بودکارچاه کندن دیدم داشتن میگفتن چندنفررفتن اوکراین این یکیشون نظامی بوده توفرودگاه کابل وسرهنگ ک فرارکرده ازطالبان هفته پیش وسایلشوفروخت بره اوکراین داشت باانگلیسی حرف میزدباینفرتوترکیه ک از اول بره ترکیه بعدبره اوکراین
    • IR ۱۲:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۷
      2 0
      دقیقاواقعیت داره.
  • IR ۰۰:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۷
    1 0
    خوب روسیه باید چراغ سبز برای حمله طالبان به ازبکستان و تاجیکستان بدهد تا این کشورها دور روسیه جمع بشوند زیاد دارند شلوغ می کنند
  • IR ۰۰:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۷
    0 0
    ایران موشک های قدر را که سوخت مایع هستند و نیم عمرشان تمام شده به روسیه بفروشد هم پولی بدست آورد و هم از شر انهدام این موشک ها خلاص شود هم ناتو نابود شود
  • IR ۰۰:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۷
    1 0
    موضع ایران نابودی ناتو و بازوهای منطقه ای آن است چون ناتو خیلی وقت است جنگ خود را با ایران شروع کرده است پس ایران باید فروش پهبادهای شاهد و فطرس و اعزام نیرو را به روسیه به تعداد زیاد آغاز کند
  • IR ۰۰:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۷
    0 2
    روسیه عرضه جنگ نداره، حوصله مون سر رفت از ارتش دوم جهان اینقدررررر که از این جقله اوکراینی شکست خوردن،
  • IR ۰۱:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۷
    1 1
    چند ماه قبل در افغانستان شنیده میشده در ازا پول بخاطر تنگدستی حاضر هستند به استخدام هر که از جمله داعش اگر پول خوب دهند در بیایند . این اعلام و شایعه معلوم میشه جواب داده و افرادی از ناچاری و ناداری به نمایندگان مشخص و حاضر در افغانستان رجوع کرده اند . طالبان احتمالا هم پولی در آورده و هم صحنه را برای خودش فراخ کرده .
  • DE ۱۱:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۷
    1 0
    اين حرف مزخرف هست، اينها سلاح خودشون را در قبال حشيش و تكه اي نان به طالبان ميفروختن! نيروي ويژه كجا بوده؟؟؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس