کد خبر 1409202
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۲

شیرآلات روکار بهتر است یا توکار؟ این پرسش، ازجمله دغدغه‌های مصرف‌کنندگانی است که دوست دارند برای ساختمان خود، شیرآلات نوین در نظر بگیرند و در کنار آیتم کارایی و کیفیت، به زیبایی و تناسب آن با طراحی سرویس‌های بهداشتی و آشپزخانه هم اهمیت می‌دهند. اهمیت این موضوع و یافتن پاسخ کارشناسانه تا نقطه‌ای ادامه پیدا می‌کند که بسیاری از افراد تمایل دارند برای انتخاب محصول مناسب، از راهنمایی کارشناسان باتجربه بهره‌مند شوند. ما در این مقاله به طور کامل به شیرآلات روکار و توکار پرداختیم تا آسانتر بتوانید میان این دو نوع شیرآلات انتخاب نمایید.

شیرآلات روکار بهتر است یا توکار؟

شیرآلات روکار بهتر است یا توکار؟

برای اینکه بتوان تجهیزات و شیرآلات بهداشتی متناسب با یک ساختمان را انتخاب کرد، لازم است به چند نکته مهم توجه کنید.

◄ بودجه‌بندی

◄ فضا و متراژ خانه ( مشخصاً سرویس بهداشتی و آشپزخانه)

◄ قدمت ساختمان

◄ طراحی داخلی

بنابراین هر مصرف‌کننده‌ای می‌تواند با در نظر گرفتن چهار مورد بالا، برای تعیین اینکه شیرآلات روکار بهتر است یا توکار، بهترین تصمیم را بگیرد. اما در ادامه بهتر دانستیم با یک روند مقایسه‌ای، هر یک از دو نوع شیرآلات، روکار و توکار، را با جزئیات بیشتری که شامل مزایا و معایب هرکدام می‌شود، معرفی کنیم.

معرفی شیرآلات روکار

شیرآلات روکار بهتر است یا توکار؟

شیرآلات روکار به آن دسته از شیرهای بهداشتی گفته می‌شود که تمامی تجهیزات و قطعات آن روی دیوار نصب و راه‌اندازی می‌شود. بنابراین محل نصب آن‌ها دقیقاً در معرض دید و روی ظرف‌شویی، روشویی یا کابینت است.

این نوع شیرآلات به شیرهای قدیمی اما پراستفاده معروف هستند و همچنان ازجمله پرطرفدارترین‌ها به شمار می‌روند. نکته مهم در مورد شیرآلات روکار، همگام شدن این مدل قدیمی با نوآوری‌های مدرن در صنعت طراحی و ساخت شیرهای بهداشتی است. بنابراین شما می‌توانید همچنان همان محصول قدیمی را در طرح و رنگ‌های متنوع، در ساختمان خود داشته باشید.

مزایای شیرآلات روکار کدام‌اند؟

این نوع محصول به دلایل زیر، همچنان طرفداران بی‌شماری دارد:

  • قیمت مناسب
  • نصب و راه‌اندازی آن، به حضور فرد متخصص، هزینه و زمان زیادی نیاز ندارد.
  • دسترسی و کاربری آسان
  • به دلیل اینکه شیرهای روکار در معرض دید هستند، در صورت بروز هرگونه خرابی و ایراد فنی در قطعات آن، امکان تعمیر و رفع ایراد به‌راحتی وجود دارد.

معایب شیرآلات روکار کدام‌اند؟

اگرچه شیرهای بهداشتی روکار کارایی آسان دارند ولی نواقصی هم در آن‌ها وجود دارد که باعث می‌شود، مصرف‌کننده با حساسیت بیشتری تصمیم نهایی بگیرد:

  • در مقایسه با مدل توکار، از تنوع کمتری بهره‌مند است.
  • نیاز داشتن به فضای بیشتر
  • به زیبایی شیرآلات توکار نیستند.

معرفی شیرآلات توکار

شیرآلات روکار بهتر است یا توکار؟

شیرهای بهداشتی توکار نقطه مقابل شیرهای روکار هستند. تمامی اجزا و قطعات شیرآلات توکار داخل دیوار جاسازی، نصب و راه‌اندازی می‌شود. تنها بخش قابل‌دیدن، علم و دستگیره (اهرم‌ها) هستند.

شیرآلات توکار به دلیل همخوانی با انقلاب فناوری نوین در صنعت طراحی مدرن، طرفداران بی‌شماری پیداکرده است. این مدل به‌گونه‌ای طراحی‌شده است که بیشترین تناسب و همخوانی را با طراحی و چیدمان آشپزخانه و سرویس بهداشتی ساختمان داشته باشد.

توجه به فاکتور فضای محدود با در نظر گرفتن زندگی آپارتمان‌نشینی در طراحی شیرهای بهداشتی توکار، آن را به یکی از جذاب‌ترین و کاربردی‌ترین انواع شیرآلات تبدیل کرده است.

مزایای شیرآلات توکار کدام‌اند؟

  • ازآنجاکه شیرهای توکار، داخل دیوار نصب می‌شوند، عمر مفید به‌مراتب بیشتری در مقایسه با رقیب روکار خود دارند.
  • افزایش مقاومت در برابر زنگ‌زدگی و پوسیدگی به دلیل وجود پوشش حفاظتی
  • مصرف آب کمتر
  • تنوع در طراحی و جلوه ظاهری چشمگیر
  • کاملاً متناسب با فضاهای کوچک و آپارتمان‌ها

معایب شیرآلات توکار کدام‌اند؟

اگر قصد دارید مشخص کنید که شیرآلات روکار بهتر است یا توکار، لازم است حتماً شناخت بیشتری در مورد محصول داشته باشید و این، ممکن نمی‌شود مگر با دانستن معایب آن!

  • فرایند نصب و راه‌اندازی شیرهای بهداشتی توکار چندان ساده نیست؛ بلکه به حضور کارشناس نیاز است.
  • نصب شیرآلات توکار پیش از کاشی کاری باید انجام شود.
  • هزینه نصب و راه‌اندازی شیرآلات توکار به‌مراتب بیشتر از نمونه روکار است.
  • مدل توکار به مراقبت بیشتری نیاز دارد و ممکن است به دلیل نشتی و مشکلات دیگر، باعث نفوذ رطوبت و نمدار شدن دیوار شود.

آیا تفاوت شیرآلات توکار و روکار چشمگیر است؟

بله! هردو محصول با وجود کارایی یکسان، عملکرد متفاوتی دارند. مهم‌ترین دلیل تفاوت شیرآلات توکار و روکار، طراحی متمایز و افزوده شدن قطعات مدرن به ساختار و بدنه شیرهای بهداشتی توکار است. به همان اندازه که شیرآلات روکار، نمایشی از حس نوستالژیک و محبوبیت هستند، شیرآلات توکار تجربه‌ای از طراحی نوین را برای شما به ارمغان می‌آورند.

شیرآلات توکار و روکار از نظر عملکرد تفاوت خاصی ندارند و تنها جذابیت بصری شیرآلات توکار است که توانسته نظر افراد سخت پسند را به خود جلب نماید.

آیا قیمت شیرآلات روکار بهتر است یا توکار؟

شیرآلات روکار بهتر است یا توکار؟

موضوع قیمت و هزینه برای خرید هر محصولی یکی از دغدغه‌های اصلی مصرف‌کنندگان به شمار می‌رود. بسیاری از مصرف‌کنندگانی که به سراغ شیرهای بهداشتی روکار می‌روند، صرفاً به دنبال محصولی هستند که کارایی داشته باشد و نیازهای طبیعی و روزانه آن‌ها را برآورده کند. بنابراین تنها فاکتور مهم برای آن‌ها، قیمت محصول است.

قیمت خرید تجهیزات بهداشتی ساختمانی روکار، به دلیل قدمت تولید و بازار مصرف پرطرفدار، پایین است و هر مصرف‌کننده‌ای می‌تواند به‌تناسب بودجه‌ای که پیش‌بینی کرده است، برای خرید اقدام کند.

اما این موضوع در مورد شیرآلات بهداشتی توکار متفاوت است. شیرهای توکار نه‌تنها نیاز مصرف‌کننده را ازنظر عملکرد تأمین می‌کنند، بلکه حتماً باید ازنظر همخوانی با فضاهای کوچک و همچنین تناسب ظاهری با طراحی داخلی آشپزخانه یا سرویس بهداشتی، نمره بالایی از مصرف‌کننده بگیرند. بنابراین برای خرید این نوع شیرها باید هزینه بیشتری در نظر گرفت.

سخن پایانی

تنها زمانی می‌توان به سؤال شیرآلات روکار بهتر است یا توکار، پاسخ مناسبی داد که در مورد انواع شیرهای بهداشتی روکار و توکار شناخت کافی وجود داشته باشد.

از ویژگی‌های شاخص شیرآلات روکار باید به نصب آسان روی دیوار، هزینه خرید و نصب پایین، طراحی ساده و معایبی مثل امکان زنگ‌زدگی و پوسیدگی، تنوع محدود و مصرف آب بیشتر اشاره‌کنیم.

شیرآلات توکار هم به دلیل تنوع در طراحی، عملکرد بهتر، تناسب با طراحی داخلی آشپزخانه یا سرویس بهداشتی و همخوانی با فضاهای کوچک، طرفداران خود را دارند. اما معایبی مثل نصب و راه‌اندازی سخت‌تر و هزینه بالاتر باعث می‌شود تا مصرف‌کننده تردید داشته باشد که شیرآلات روکار بهتر است یا توکار. در نهایت شما باید تصمیم بگیرید که شیرآلات توکار با جذابیت های بصری و عملکرد مناسب را انتخاب نمایید یا قیمت مناسب تر را برای خرید شیرآلات مدنظر خود قرار دهید.


** این محتوا صرفا جنبه تبلیغاتی دارد و توسط سفارش دهنده آن تهیه و تنظیم شده است

برچسب‌ها

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس