کد خبر 1408980
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۰

به گزارش مشرق، محمد ایمانی تحیلگر سیاسی و فعال رسانه ای در کانال تلگرامی خود نوشت:

دیدید به حرف من رسیدید؟!

یک معامله معیوب (نقد- نسیه) را تصور کنید: عضو خانواده با وجود هشدار های شما، دارایی گرانبهای خانواده (مثلا زمین و آپارتمان یا طلا و خودرو) را می فروشد، اما در مقابل، یک چک بی محل می گیرد.

معامله را هم این گونه ترتیب می دهد که ابتدا، سند حقوقی فروش را امضا می کند و ما یملک را هم تحویل طرف مقابل می دهد، و سپس، چکی را می گیرد با این وعده که در آینده نقد خواهد شد. ضمنا، شرط های امکان نقد کردن چک را هم در اختیار خریدار قرار می دهد.

تصور کنید هفت سال از این معامله گذشته و معلوم شده که چک، هم بی محل است و هم، گروگان خریدار کلاهبردار.

حالا اگر شما برای زنده کردن اموال خانواده و جبران خسارت، یا وادار کردن طرف مقابل به نقد کردن چک، عرق ریختید و همت به خرج دادید، معنایش این است که نصیحت ناشنوی و خودرایی آن عضو خانواده درست بوده و شما اشتباه می کرده اید؟!

برخی مدعیان اعتدال و اصلاحات، درباره فاجعه  حقوقی- سیاسی برجام، دقیقا همین شگرد فرار به جلو  را در پیش گرفته اند و با وقاحت می گویند: "مگر شما برجام را فاجعه نمی دانستید، پس چرا درباره آن مذاکره می کنید؟! دیدید از حرف خود برگشتید و به حرف ما رسیدید!".

انگار نه انگار که این مالباختگی، دستپخت خود آنهاست و دیگران می خواهند سنگ انداخته شده در چاه را بیرون بیاورند!

البته عضو عادی یک خانواده، معمولا در چنین معاملات خسارتباری، گرفتار نادانی و غرور و فریب خوردگی  می شود. اما برخی از بانیان متعمّد برجام که با دیدن فجایع آن ژست طلبکاری می گیرند، فراتر از خطا و ندانم کاری، با طرف های غربی شراکت دارند، یا پادویی آنها را می کنند.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 14
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • محمدایوب IR ۰۹:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۶
    9 1
    اگر روحانی را پای میز محاکمه بیاورند به همراه آن پادوی نیویورکی زبان دان دیپلمات در مقابل چشمان مردم ستم دیده شاید زبان این فضله های سیاسی کوتاه شود که البته بعید است اما مردمی که به خاطر دیوار نکشیده شدن پیاده روها وچرخیدن چرخ زندگیشان به روحانی رای دادند و8سال گرفتار کلاهبرداران دزد شدند شاید در آینده با چشمانی باز پای صندوقهای رای بروند
  • IR ۰۹:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۶
    2 10
    در مورد این متن چند نکته وجود دارد 1- روزنامه ی کیهان در همین یکسال گذشته بارها از بی نتیجه بودن مذاکرات نوشته و آنرا یک لاشه ی متعفن خوانده بود 2- اما الان آقای ایمانی ظاهرا به این نتیجه رسیده که امکان احیای این لاشه متعفن وجود دارد و ظاهرا دارند مقدمه چینی می کنند 3- از لابلای سخنان مذاکره کنندگان اینطور بر می آید که اینبار آقای بلینکن تضمین داده اند که از برجام خارج نشوند!!
    • IR ۱۲:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۶
      2 0
      برجام باز با اجرای مجدد آن همان راه قبلی ها خواهد شد
    • سید IR ۱۲:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۶
      5 1
      میان برجام ظریف تا برجام امیر عبداللّهیان همان تفاوت میان ماه من تا ماه گردون است!!!!!!!
  • سید IR ۰۹:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۶
    3 0
    ذوق زدگی توهم آمیز اصلاح طلبان برای حفظ یا احیاء برجام ناشی از دلواپسی این خاطرجمعان دیروزی است که علیرغم هشدار خردورزان با گره زدن زلف خود به زلف برجام، اینک از نابودی برجام واهمه دارند و می دانند مرگ برجام یعنی دفن اصلاح طلبی در ایران! در واقع این نحله نه این که نگران اقتصاد ایران، که نگران هست و نیست و بود و نبود خویش هستند!
  • IR ۱۰:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۶
    5 0
    از افساد طلب ها پررو تر و وقیح تر نیست. زمانی که باید پاسخگوی بی کفایتی شان باشند در نقش طلبکار ظاهر شده اند. حساب و کتابشان بماند تا روز قیامت. حق الناس است. اصلا هم خدا کوتاه نمیاد.
  • IR ۱۰:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۶
    1 0
    عجب شما اصل را نگفتی آن هم خود برجام هست که غیر قانونی هست که در هیچ قانون بین الملل پشتوانه ای ندارد و فرا قانونی هست چون نهاد بین‌المللی آژانس قوانینش چیز دیگری هست که می‌روید با زمین خواران می نشینید مذاکره می کنید تا زمین را بدهید تا بچه خودتان را بگیرید! آن وقت امدی نقد و نسیه می گویی؟ ما داریم عملا یک چیزی از خودمان می دهیم تا یک چیز دیگر خودمان را بگیریم
  • امیررضا IR ۱۰:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۶
    4 0
    پرروئی نجومی برازنده اصلاح طلبان همیشه طلبکار
  • IR ۱۱:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۶
    1 0
    عاقبت طمع ثروت بی زحمت!.
  • ... IR ۱۱:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۶
    7 0
    فواره که به اوج میرسد سقوط میکند وقاحت این اصلاح طلبان به اوج رسید با بیانیه موسوی ذات کثیفشونو نشون میدن
  • سهراب IR ۱۱:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۶
    6 0
    بابا این اصلاح طلبها آنقدر پر رو تشریف دارند که با فرافکنی همواره به دنبال پوشاندن دزدی ها ورشوه ها و وعده هائی که کدخدای خدا زده آنها به آنها داده است،می باشند
  • IR ۱۲:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۶
    1 0
    ای خدا این روحانی رو محاکمه کنند سجده ی شکر به جا مییارم این انسان پر رو وبی سواد دروغگو
  • IR ۱۳:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۶
    0 0
    آقای ایمانی
  • IR ۲۱:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۶
    2 0
    تنها راه موفقیت ما، مقاومت در برابر شیطان بزرگ حیله‌گر و عدم توافق است. هرگونه توافقی با دشمن غدار، قطعاً به ضرر ما تمام می‌شود؛ آمریکا هرگز تمام تحریم‌ها را لغو نخواهد کرد و با توافق یا بدون توافق، هر روز بر تحریم‌ها خواهد افزود. باید سلطه‌ی دلار را بشکنیم و تحریم‌ها را خنثی و بی‌اثر کنیم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس