کد خبر 1408839
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۲
حمله به پاسگاه مرزی ترکیه؛ دو نظامی کشته شدند

یک مقام محلی ترکیه‌ای اعلام کرد که در جریان حمله امروز به یک پاسگاه مرزی از این کشور با سوریه، دو سرباز ترکیه‌ای کشته و چهار نفر زخمی شدند.

به گزارش مشرق، یک مقام محلی ترکیه امروز (سه‌شنبه) از کشته شدن دو سرباز و زخمی شدن چهار نفر در جریان حمله به یک پاسگاه در منطقه‌ مرزی از اراضی سوریه و نزدیک به شهر «شانلی اورفا» در جنوب شرقی ترکیه خبر داد.

این مقام آنکارا گفت: امروز یک پاسگاه مرزی ترکیه در مرز سوریه مورد حمله واقع شد؛ حمله‌ای که منجر به کشته شدن دو سرباز و زخمی شدن چهار نفر شد. حال سه نفر از این زخمی‌ها وخیم است».

امروز فرماندار شهر «غازی عینتاب» گزارش داده بود که یک خمپاره به شهر مجاور «جرابلس» سوریه شلیک شد اما تلفاتی جانی در پی نداشت. ارتش ترکیه نیز در واکنش به آن، مواضع گروه تروریستی داعش در شمال سوریه را بمباران کرد.

دو روز گذشته (یک‌شنبه) وبگاه خبری عنب بلدی سوریه در گزارشی خبر داده بود که ارتش ترکیه، کاروانی حامل سلاح‌های سنگین، توپخانه و تانک را وارد استان ادلب در شمال غرب سوریه کرده و این سلاح‌ها در مناطق مختلف این استان توزیع کرده است.

این در حالی است که «علی محمود عباس» وزیر دفاع سوریه امروز (سه‌شنبه) طی سخنرانی در کنفرانس «مسکو برای امنیت بین‌الملل» در روسیه، گفت: «ما بر لزوم پایان دادن به اشغالگری‌های آمریکا و ترکیه در بخش‌هایی از خاک سوریه تاکید می‌کنیم تا بتوانیم کنترل دولت بر آن‌ها را گسترش دهیم و بر منابع ملی خود را که در معرض غارت و دزدی هستند سرمایه‌گذاری کنیم».

«مولود چاووش اوغلو» وزیر امور خارجه ترکیه، بعدازظهر امروز (سه‌شنبه)، در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با همتای لتونیایی خود در آنکارا به مسئله مصالحه با کشور سوریه اشاره کرده و گفت: «تمامی طرف‌ها باید بر سر میز مذاکره بنشینند و به جنگ در سوریه پایان دهند».

اخیراً فرماندهی کل ارتش سوریه و نیروهای مسلح اعلام کرده بودند ارتش سوریه در آمادگی کامل برای مقابله با هر حمله احتمالی ترکیه به خاک سوریه است. در حالی این حملات حملات در مرزهای ترکیه و سوریه ادامه دارد که برخی رسانه‌های منطقه‌ای از احتمال گفت‌وگو بین آنکارا و دمشق خبر داده بودند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 7
  • IR ۱۸:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۵
    5 4
    فصل مغول کشونه
    • IR ۱۹:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۵
      1 1
      چی میگی
    • IR ۰۷:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۶
      2 1
      یک آزمایش دی ان ای بده ببین چند درصد ژنتیکت مغوله؟
    • IR ۰۱:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۷
      1 0
      ان شاءالله
    • IR ۲۳:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۱
      1 1
      از هرفرصتی برای دشمنی وفحاشی و ابرازنفرت استفاده نکن
  • IR ۱۸:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۵
    2 3
    یک سوال این ارتش ترکیه چرا به پایگاه های آریایی ی نظامی آریایی آمربکای آریایی ی داخل خاک ترکیه حمله نمیکنند؟
  • IR ۱۹:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۵
    3 2
    بنازم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس