تخریب

معاون دادستان تهران از تخریب ۱۲ هکتار از ابنیه ساخته شده غیرمجاز در بستر و حریم رودخانه فرحزاد، خبر داد.

به گزارش مشرق، صبح امروز «سه‌شنبه» محمد حسن زاده معاون دادستان و سرپرست دادسرای ناحیه ۳۷ (انفال و ثروت‌های عمومی و شهرداری‌ها) به همراه تیم قضایی و انتظامی به منظور تخریب ساخت‌ ‍و سازهای غیرمجاز در حریم و بستر رودخانه فرحزاد حضور پیدا کردند.

محمد حسن‌زاده بیان کرد: اقدامات در خصوص آزادسازی بستر و حریم رودخانه فرحزاد از سال‌های گذشته آغاز و مورد بررسی قضایی قرار گرفته است؛ مطابق تبصره‌های سه و ۴ قانون توزیع عادلانه آب صیانت و حراست از حریم رودخانه وظیفه ذاتی شرکت آب منطقه‌ای و وزرات نیرو بوده و در این رابطه و برای حفظ و حراست از حریم رودخانه فرحزاد، دستورات لازم به شرکت آب منطقه‌ای تهران صادر شده است.

وی با بیان اینکه ۲۹ ابنیه، سوله و دیوارغیرمجاز ساخته شده در این منطقه مورد بررسی قرار گرفتند که در نهایت حکم به تخریب آن‌ها صادر شد، گفت: ۱۳ مورد از بناهای ساخته شده در سال‌های گذشته تخریب شدند و صبح امروز نیز ۱۶ ابنیه، سوله و دیوارهای غیرمجاز باقی مانده با حضور مسئولان مربوطه شرکت آب منطقه‌ای و با اشتفاده از تجهیزات و ماشین آلات از قبیل بیل‌های مکانیکی، لودر و ...، به صورت کامل تخریب شدند.

معاون دادستان تهران با بیان اینکه مساحت ابنیه‌های تخریب شده ۱۲ هکتار و به طول پنج کیلومتر است، تصریح کرد: در خصوص پیشگیری از ساخت و ساز مجدد و آوردن مصالح ساختمانی، گیت شهرداری در ابتدای وروی این محل مستقر شده است و در این رابطه با ابلاغ دستوری به شهرداری منطقه پنج تهران تاکید شد تا مسئولان شهری منطقه نسبت به عدم حمل مصالح ساختمانی و همچنین عدم ساخت و سازهای غیرمجاز در حریم رودخانه فرحزاد اقدامات لازم بازدارنده را انجام دهند.

وی افزود: ساخت و ساز هرگونه ابنیه، ساختمان و یا موارد دیگر باید با هماهنگی مقامات مسئول و همچنین رعایت قوانین صورت گیرد و در غیر این صورت دادستانی تهران به موضوع ورود و با تخلفات رخ داده به صورت قاطعانه برخورد خواهد کرد.

حسن‌زاده اظهار کرد: قبل از آغاز فعالیت‌های تخریب سازه‌های غیرمجاز، به مالکان این بناها اخطار تخلیه و جمع آوری اثاث‌هایشان در چندین نوبت صادر شده و در حال حاضر این محل از هرگونه اساس و وسایل شخصی افراد تخلیه شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۵
    2 0
    به داد گچساران برسید که تمام زمین های زراعیش داره میشه باغ ویلا و تمام زمین های منابع ملیش سند خورد و تصرف شدن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس