کد خبر 1408392
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۰

به گزارش مشرق، محمد ایمانی تحیلگر سیاسی و فعال رسانه ای در کانال تلگرامی خود نوشت:

پشت پرده تحریف یک گزارش

تعمد رسانه ای بر تحریف نظر طرف مقابل، نشانه ضعف شخصیت از یک سو و بی صداقتی با مخاطب از سوی دیگر است.

ده ها کانال های زنجیره ای که از یک مرکز مشترک فرمان می گیرند و از روی هم کپی کاری می کنند، امروز ادعا کرده اند که کیهان هم برجام و متن پیشنهادی غرب را تایید کرده است. عباس عبدی هم توییت زده " آخر الزمان سیاست. فقط چند روز کافی بود تا مدیرمسئول کیهان نیز، پس از آن مصاحبه تند به برجام سلام دهد".

از تیتر گزارش کیهان شروع کنیم؛ "تله تازه آمریکا در بازی با لغو تحریم‌ها". این عنوان، دلالت بر تایید برجام یا متن پیشنهادی غرب می کند؟!

در متن گزارش کیهان هم تصریح شده است:

"برخی اخبار درخصوص محتوای متن پیشنهادی جوزف بورل و مذاکرات اخیر وین، حکایت از تله‌گذاری جدید آمریکایی‌ها در بازی با لغو تحریم‌ها دارد.

لحن زورگویانه اروپا در مذاکرات و تعیین مهلت اعلام توافق یا عدم توافق و همچنین ادعاهایی مبنی بر اینکه «بر سر رفع تحریم‌ها توافق صورت نگرفته»، «تحریم‌های آمریکا علیه سپاه نه حذف بلکه کم‌رنگ شده»؛ «متن توافق، شامل تعهد بایدن و تضمین‌های آمریکاست»؛ و ... حاکی از کارت‌های بازی جدید غربی‌ها در قبال ایران است.

از گوشه و کنار زمزمه توافقی نیمه نصفه به گوش می‌رسد حال ‌آنکه اولاً) اقدامات متناقض آمریکایی‌ها  نشان‌دهنده این واقعیت است که غربی‌ها در قبال ایران حسن نیت و ابتکار عملی از خود نشان نداده و از ابزار تحریم دست بر نداشته‌اند

ثانیاً) آنچه آمریکا به دنبال آن است فرسایشی کردن مذاکرات، شرطی کردن اقتصاد کشور و از همه مهمتر، کاهش قیمت نفت است. آن‌ها در شرایطی که با بحران انرژی دست و پنجه نرم می‌کنند، می‌خواهند قیمت نفت را کنترل کرده و ابزار تحریم علیه ایران را از دست ندهند.

تیم مذاکره‌کننده کشورمان که تاکنون بر لغو تحریم‌ها، ارائه تضمین و راستی آزمایی پافشاری و هربار دشمنان نظام را ناامید کرده‌اند، بایستی ضمن در نظر گرفتن  اقدامات  غیرسازنده غربی‌به ویژه آمریکا، دستاورد ارزشمند خود (مقاومت در برابر نظام سلطه) را حفظ کرده و بازهم پای استفیای حقوق ملت ایران و بهره‌مندی از منافع اقتصادی برجام بایستند و برای برخی مدعیان اصلاحات که به دنبال بستن با کدخدا بودند و به قول خودشان زبان دنیا را بلد بودند! تفاوت‌های روشنی از توافق قوی جدید و توافق ضعیف قبلی را به تصویر بکشند".

از کجای این متن، تایید برجام یا تایید پیشنهاد غرب بر می آید؟ کانال های زنجیره ای غربگرا کجا کم آورده اند که ناچار به تحریف های گل درشت از این دست می شوند؟! آنها ماموریت دارند ضعف غرب در مقابل مقاومت مذاکره کنندگان ایرانی را با این گونه فضا سازی ها بپوشانند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۲۲:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۴
    6 2
    هر کس سر در یک آخور بودن همه روزنامه های زنجیری شک دارد باید در شعور خود شک کند
  • روشن IR ۰۱:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۵
    1 1
    معلوم نیست این لیدرهای جریان فتنه‌گران شیطان پرست(آمریکا) چه میخورند و چه می‌نوشند که اینگونه تحلیل می‌کنند. قرآن کریم چه زیبا فرموده؛ صم بکم عمی فهم لا یرجعون.
  • IR ۰۸:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۵
    1 1
    برجام قابل احیا نیست این درد بزرگیه براشون
  • IR ۱۲:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۵
    2 1
    تنها راه موفقیت ما، مقاومت در برابر شیطان بزرگ حیله‌گر و عدم توافق است. هرگونه توافقی با دشمن غدار، قطعاً به ضرر ما تمام می‌شود؛ آمریکا هرگز تمام تحریم‌ها را لغو نخواهد کرد و با توافق یا بدون توافق، هر روز بر تحریم‌ها خواهد افزود. باید سلطه‌ی دلار را بشکنیم و تحریم‌ها را خنثی و بی‌اثر کنیم.
  • رضا IR ۱۳:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۵
    1 0
    سؤال : از كجاى اين متن تائيد برجام يا … برمى آيد ؟! جواب : در باراگراف آخر دوست عزيز ! همون جا كه به تيم مذاكره كننده توصيه ميكنه كه بايد پاى بهره مندى از منافع اقتصادى برجام بايستند !! يعنى شريعتمدارى بالاخره اعتراف كرد برجام داراى منافع اقتصادى است !
  • IR ۱۴:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۵
    1 1
    از عبدی که بعید نیست ، او عقل ندارد، از دیوار رفت بالا ، بعد رفت گفت غلط کردم ، حالا از فکر ایشان. اخرالزمان نرسیده؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس