کد خبر 1408268
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۰
گسترش روابط پوتین با رهبر کره شمالی

پوتین می‌گوید روسیه و کره شمالی روابط دوجانبه خود را بیش از گذشته گسترش خواهند داد.

به گزارش مشرق، رسانه دولتی کره شمالی روز دوشنبه گزارش داد، «ولادیمیر پوتین»، رئیس جمهور روسیه به «کیم جونگ اون»، رهبر کره شمالی گفته است که دو کشور با تلاش مشترک روابط دوجانبه جامع و سازنده را گسترش خواهند داد.

خبرگزاری کره شمالی در این ارتباط خبر داد که پوتین در نامه‌ای به کیم به مناسبت روز آزادی کره گفت که روابط نزدیک تر به نفع هر دو کشور است و به تقویت امنیت و ثبات شبه جزیره کره و منطقه شمال شرق آسیا کمک می‌کند.

در مقابل نیز کیم جونگ اون نامه‌ای به پوتین ارسال کرد و در نامه خود گفت که دوستی روسیه و کره شمالی در جنگ جهانی دوم با پیروزی بر ژاپن که شبه جزیره کره را اشغال کرده بود، شکل گرفت.

کیم در این نامه گفت: «همکاری، حمایت و همبستگی استراتژیک و تاکتیکی» بین دو کشور از آن زمان به سطح جدیدی رسیده و تلاش مشترک آنها برای خنثی کردن تهدیدها و تحریکات نیروهای نظامی متخاصم است.

کیم پیش بینی کرد همکاری روسیه و کره شمالی بر اساس توافقنامه‌ای که در سال ۲۰۱۹ در دیدار با پوتین امضا شد، افزایش یابد.

کره شمالی در ماه ژوئیه دو جمهوری جداشده توسط روسیه در شرق اوکراین را به عنوان کشورهای مستقل به رسمیت شناخت و برخی مقامات احتمال اعزام کارگران کره شمالی به این مناطق را برای کمک به ساخت و ساز و سایر کارها مطرح کردند.

پس از به رسمیت شناختن جمهوری‌های جداشده اوکراین به عنوان کشورهای مستقل توسط کره شمالی، کی یف بلافاصله روابط خود را با پیونگ یانگ به دلیل این اقدام به طور کامل قطع کرد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۴
    4 7
    خب معلومه چون دوتاشون كمونيستن.
  • IR ۱۰:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۴
    4 1
    عالی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس