حمله داعش به ولایت قندهار در افغانستان/ ۵ نفر کشته شدند

در حمله عناصر داعش به ولایت قندهار در افغانستان، ۳ تروریست داعشی و ۲ نفر از نیروهای طالبان کشته شدند.

به گزارش مشرق به نقل از العربیه، منابع محلی در قندهار واقع در افغانستان امروز یکشنبه از حمله ۳ فرد مسلح به حوزه دوم امنیتی طالبان در این ولایت خبر داده‌ اند.

به گفته منابع محلی، در این درگیری ۲ نظامی طالبان کشته شدند و ۳ تروریست مهاجم نیز پس از نیم ساعت درگیری توسط نیروهای طالبان از پای درآمدند.

مسئولان محلی طالبان در این ولایت گفته‌ اند که این حمله توسط گروهک «داعش» انجام شده است.

تا کنون اطلاعات بیشتری در این باره رسانه ای نشده است.

این در حالیست که گروهک تکفیری تروریستی داعش مسئولیت انفجار ۲۰ مرداد به یک مدرسه دینی در شهر کابل پایتخت افغانستان که در جریان آن یک عضو ارشد طالبان کشته شد را نیز برعهده گرفته بود.

انفجار مذکور در مدرسه شیخ رحیم الله واقع منطقه شش شهر کابل روی داد و در جریان آن، رحیم الله حقانی عضو ارشد طالبان در این حمله انتحاری در کابل کشته شد.

منابع آگاه گفته بودند که یک فرد با استفاده از مواد منفجره جاسازی شده در بدنش، خود را در مدرسه شیخ رحیم الله منفجر کرد.

سازمان عفو بین الملل هفته گذشته در گزارشی عنوان کرد که حملات به مردم هزاره افغانستان ممکن است مصداق جنایت علیه بشریت باشد و از طالبان خواست تا تلاش هایشان را برای حفاظت از مردم هزاره را بیشتر کند.

حیم الله حقانی تا پیش از تسلط طالبان بر افغانستان یک مدرسه دینی در پیشاور پاکستان را اداره می‌کرد. او پس از فروپاشی دولت پیشین افغانستان در آگوست سال گذشته میلادی، مدرسه دینی خود را به کابل منتقل کرده بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۳:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۴
    0 0
    شنیدم ایران پیشنهاد همکاری به طالبان در برابر داعش را داده . ممکنه قبل از دیر بشه قبول کنند و نگرانی منطقه را رفع کنند . امیدواریم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس