کد خبر 1379828
تاریخ انتشار: ۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۲:۱۰
داعش مسئولیت انفجار مسجد کابل را برعهده گرفت

کمتر از چند ساعت پس از وقوع حادثه، گروه تروریستی داعش مسئولیت حمله و انفجار تروریستی در مسجدی در شهر کابل پایتخت افغانستان را برعهده گرفت.

به گزارش مشرق به نقل الجزیره، گروه تروریستی داعش مسئولیت حمله و انفجار تروریستی در مسجدی در شهر کابل پایتخت افغانستان را برعهده گرفت.

این انفجار شامگاه روز چهارشنبه، ۴ خرداد در مسجد «حضرت ذکریا» در چهار راه ترافیک واقع در شهر کابل رخ داد و تا کنون در این حادثه ۶ نفر کشته شده و ۱۵ تَن نیز زخمی شده اند.

مسئولان امنیتی طالبان در کابل تاکنون در این باره اظهاری نکرده اند. این درحالی است که طی ساعات گذشته ۲ انفجار در شهر مزارشریف مرکز ولایت بلخ نیز رخ داده است.

کمتر از چند ساعت پیش بود که وقوع انفجاری مهیب در حوزه دهم امنیتی شهر مزار شریف در مرکز ولایت بلخ واقع در افغانستان شنیده شد. فرماندهی پلیس طالبان در بلخ وقوع انفجار را تأیید کرد؛ اما تا کنون درباره آن اطلاعاتی را منتشر نکرد.

این انفجار یک خودرو مسافربری را هدف قرار داده بود. دقایقی پس از آن، انفجار دوم در کارته آریانا در حوزه پنجم امنیتی شهر مزارشریف رُخ داد.

به گفته این منابع، ۱۰ نفر در این رویداد کشته و زخمی شده اند.

طالبان تاکنون تنها وقوع یک انفجار را تأیید کرده است.

حدود یک ماه قبل نیز دو انفجار بمب جاسازی شده در دو مینی‌بوس مسافربری در مزارشریف جان دست‌کم ۹ نفر را گرفت. بیشتر قربانیان آن رویداد هم شیعیان و هزاره‌ها بوده‌اند.

با وجود آنکه شمار حملات و بمب‌گذاری‌ها در چند ماه گذشته کاهش یافته و طالبان از سرکوب داعش خبر داده بود، از حدود یک ماه پیش، حمله به شهروندان غیرنظامی در افغانستان ده‌ها قربانی بر جا گذاشته است. گروه تروریستی داعش، مسئولیت دور اخیر حملات را معمولاً بر عهده گرفته است.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۷:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۵
    0 0
    با این تقاوت که انفجارهای دیروز کابل و مزارشریف اهل سنت را هدف قرار داد اما عمدا در این خصوص چیزی نمی گویید. گویی جان آنها ارزشی ندارد.
    • IR ۱۳:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۵
      0 0
      عزیزجان اولا که جان همه مسلمانان ارزشمنده ثانیا خود طالبان هنوز درباره انفجار اظهار نظری نکرده ثالثا متاسفانه تفکر تکفیر ریشه در عقاید اهل سنت سلفی و وهابی داره این وظیفه علمای اهل سنت هست که جلوی نشر عقاید وهابیت رو در میان اهل سنت بگیرن شما به کشتار وهابی ها از آغاز تشکیلشون نگاه کنید کشتار وحشتناک در کربلا و مدینه و مکه تا به امروز در سراسر جهان اسلام نمیشه عالمی از اهل سنت عربستان وهابی رو تأیید کنه و بگه چیزی به نام وهابیت وجود نداره و آنچه به اسم وهابی گفته میشه فرقه ای از اهل سنت هستن و مدام کمک مالی از عربستان کمک مالی بگیره بعد بگه من با کشتار مخالفم متاسفانه عمده مدارس اهل سنت عربستان و پاکستان منشاء عقیده تکفیر هستن و متاسفانه مبلغین پاکستانی در برخی مدارس اهل سنت ایران تبلیغ سلفی گری میکنن یا اینکه برخی طلبه هتی اهل سنت ایران به پاکستان و عربستان رفته و اونجا عقاید وهابی میاموزن متاسفانه تحت تاثیر وهابیت این طلاب بسیاری از عقاید شیعه و سایر اهل سنت مانند زیارت و توسل و ... شرک میدونن و اونها رو تکفیر میکنن و اصلا حاضر به گفتگو نیستن این خطر جدی هست و باید بزرگان و بزرگواران اهل سنت جلوی این مسأله رو بگیرن باید محافل علمی با حضور طرفین ایجاد بشه و عقاید طرفین برای هم تبیین بشه البته باید به همون صورت و به اشد وجه جلوی شیعیان انگلیسی که با توهین به بزرگان اهل سنت در آتش اختلاف میدمند گرفته بشه. یک مشت احمق که با عنوان دوستی اهل بیت با توهین به مقدسات اهل سنت باعث قتل عام شیعه و سنی بدست متعصبین تکفیری میشن و البته اون موقعی که پای دفاع از حرم اهل بیت در سوریه و عراق پیش میاد همشون فرار میکنن و اتفاقا میبینی که برخی از برادران اهل سنت ایران در این راه شهید میشن
    • IR ۱۲:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۷
      0 0
      ارزش دارند مسلمین از یک جان هستند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس