کد خبر 1369082
تاریخ انتشار: ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۲:۲۴
حزب الله لبنان انفجارهای تروریستی کابل را به شدت محکوم کرد

حزب الله لبنان عصر شنبه در بیانیه‌ای انفجارهای تروریستی در کابل پایتخت افغانستان را به شدت محکوم کرد.

به گزارش مشرق از تارنمای شبکه المنار، حزب الله لبنان در بیانیه خود تأکید کرده است که این تروریست‌های تکفیری باندهای تبهکار قاتلی هستند که همه را جز خود کافر می‌دانند و گاه مسجد مسلمانان شیعه را منفجر می‌کنند و نمازگزاران روزه دار را می کشند و گاه نیز مسجد مسلمانان سنی را منفجر می‌کنند و نمازگزاران را می‌کشند.

در ادامه این بیانیه آمده است: تداوم این عملیات‌های تروریستی و گسترش دامنه آن‌ها در چند کشور اسلامی و متمرکز شدن آن بر هدف قرار دادن مؤمنان حین ادای فرایض دینی، علمای امت اسلامی و دولت‌های مربوطه را ملزم می‌کند تا با این تفکر انحرافی، سازمان‌ها و بازوهای آن مقابله کنند و فورا برای انجام تمام اقدامات ممکن به منظور مواجهه با این قاتلان جنایتکار اقدام کنند.

حزب الله لبنان از مقام‌های کشورهایی که هدف این حملات تروریستی قرار گرفتند خواست تا حمایت کافی را از شهروندانشان انجام دهند و تدایبر لازم در این زمینه را اتخاذ کنند.

در پایان این بیانیه، ضمن تسلیت به خانواده‌های شهدا و ابراز همدردی با آن‌ها، از خداوند متعال برای شهیدان رحمت و برای مجروحان به حق ماه مبارک رمضان سلامتی کامل مسألت شده است.

انفجاری مهیب عصر جمعه در مسجد و خانقاه «خلیفه صاحب» در شهر کابل روی داد. رسانه‌ها، آخرین آمار شهدای حادثه انفجار تروریستی در مسجد «خلیفه صاحب» شیعیان کابل را ۵۰ تن اعلام کرده‌اند.

حملات تروریستی و خشونت‌های مرگبار به تازگی در افغانستان شدت گرفته است که در شدیدترین آن یک مدرسه مورد هدف قرار گرفت. قربانیان این اقدام تروریستی بیش از ۲۰ کودک و نوجوان دانش‌آموز بودند.

مرگبارترین حمله از زمان آغاز حکومت طالبان البته مربوط به انفجار انتحاری در فرودگاه کابل بود که در اثر آن بیش از ۱۰۰ غیرنظامی افغان و ۱۳ نظامی آمریکایی کشته شدند.

شاخه منطقه‌ای گروه داعش در افغانستان با اکثریت سنی، بارها شیعیان و صوفیان را که از شاخه‌های عرفانی اسلام پیروی می‌کنند، هدف قرار داده‌اند.

مقامات طالبان اصرار دارند که نیروهای آنها داعش را شکست داده‌اند، اما تحلیلگران می‌گویند که این گروه، یک چالش امنیتی کلیدی است. طالبان از زمان به دست گرفتن قدرت، به طور مرتب به مخفیگاه‌های مشکوک داعش در ولایت ننگرهار حمله می‌کند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس