کد خبر 1407937
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۸
8 روش ساده برای مقابله با دیابت!

انتخاب یک سالاد ساده در شب به عنوان وعده شام و استفاده از سبزیجات با حجم بالا و کم کالری، به از دست دادن وزن اضافه در دیابتی‌ها کمک می‌کند.

به گزارش مشرق، برخی از روش‌های کنترل قند خون وجود دارد که شاید انجام دادن آن کمتر از ۱۵ دقیقه از شما وقت بگیرد. انجام این اقدامات در صورتی که مبتلا به دیابت باشید، به شما این امکان را می‌دهد که با انرژی بیشتری سلامت عمومی خود را با وجود دیابت حفظ کرده و ارتقا دهید:

- انجام ورزش‌های قدرتی در هفته: ورزش‌های هوازی منظم مانند پیاده‌روی برای کنترل اضافه وزن و چاقی در دیابتی‌ها موثر است، اما انجام ورزش‌های آموزش قدرت برای حفظ توده عضلانی باعث کاهش مقاومت به انسولین در دیابتی‌ها می‌شود و انجام آنها دو تا سه وعده در هفته ضروری به نظر می‌رسد.

- بررسی سلامت پاها: دیابت می‌تواند به رگ‌های خونی آسیب بزند و منجر به دیر بهبود یافتن زخم در بدن و در نهایت قطع عضو بخصوص از ناحیه پاها شود. اگر زخم‌های باز درمان نشوند، ممکن است در دیابتی‌ها عفونت‌های جدی به همراه داشته باشند. افراد مبتلا به دیابت به همین دلیل باید هر روز نسبت به بررسی سلامت پاهای خود اقدام کنند و در صورت بروز هر گونه بریدگی و کبودی اقدامات لازم را برای بهبود آن انجام دهند. اگر زخم بعد از ۴۸ ساعت شروع به بهبود نکرد، باید حتما با پزشک تماس گرفته شود. اگر شما به عنوان فرد دیابتی قادر به چک کردن تمام نقاط پای خود نیستید، از دیگران کمک بگیرید و یا با استفاده از یک آینه این کار را انجام دهید.

- دور کردن استرس: استرس و دیابت رابطه مستقیم با هم دارند؛ به این ترتیب که هنگامی که شما تحت فشارهای فیزیکی، ذهنی و عاطفی هستید، بدن شما شروع به پمپ کردن کورتیزول و در نهایت افزایش سطح قند خون می‌کند. مدیریت استرس باید به طور موثر انجام شود و شاید برای این کار فقط به ۱۰ دقیقه زمان نیاز باشد. استفاده از روش‌های آرام بخشی و تمرینات تنفسی، روش‌های تنفس عمیق و ... برای دور کردن استرس و کنترل قند خون موثر است.

- پیاده‌روی کوتاه: فعالیت‌های هوازی مانند پیاده‌روی یکی از موثرترین راه‌ها برای پایین آوردن قند خون است و تحقیقات نشان می‌دهد انجام سه وعده ۱۵ دقیقه‌ای پیاده‌روی در طی روز بخصوص بعد از غذا در کنترل قند خون بسیار موثر است.

- مصرف سالاد در وعده شام: انتخاب یک سالاد ساده در شب به عنوان وعده شام و استفاده از سبزیجات با حجم بالا و کم کالری، به از دست دادن وزن اضافه در دیابتی‌ها کمک می‌کند. استفاده از سرکه همراه با سالاد مفید است؛ چون طبق تحقیقات منجر به کاهش قندخون می‌شود و تاثیر مثبتی بر قندخون ناشتا در افراد مبتلا به دیابت نوع دو دارد. سرکه یک طعم دهنده بدون کالری است و برای کنترل وزن هنگام مصرف سالاد بسیار مفید است. بهتر است سرکه را در ظرف چاشنی کنار سایر چاشنی‌ها بر روی میز قرار دهید تا از آن بجای سس سالاد استفاده شود. برای تهیه سس سالاد می‌توانید دو سوم میزان از سرکه و یک سوم روغن زیتون را با هم مخلوط کنید.

- نگه داشتن یک یادداشت غذایی: از دست دادن حتی ۱۰ پوند وزن می‌تواند مدیریت و کنترل قند خون را بهتر کند. تحقیقات نشان می‌دهد که داشتن یک یادداشت غذایی روزانه می‌تواند کنترل وزن را موفق‌تر کند. ثبت هر وعده غذایی و یادداشت موادی که مصرف کرده‌اید، شاید هر دفعه تنها دو دقیقه زمان شما را بگیرد، اما یکی از بهترین راه و البته رایگان‌ برای ردیابی کالری دریافتی در مبتلایان به دیابت است.

- آماده کردن پکیج ناهار: مسلما رفتن به رستوران و مصرف فست فودها راهی فوری برای از بین بردن حالت گرسنگی است و البته حجم زیادی از سدیم و کالری را نیز به همراه کربوهیدرات‌های تصفیه شده وارد بدن می‌کند. در عوض به همراه داشتن یک پکیج ناهار سالم همراه با محصولات تازه و غلات سبوس‌دار می‌تواند مدیریت قند خون را در مبتلایان به دیابت بسیار راحت‌تر کند.

- چک کردن مدام قند خون: توصیه‌های زیادی برای این کار شده است و مبتلایان به دیابت نوع۲ باید قندخون خود را حداقل یک بار در روز چک کنند. بهترین زمان برای این کار در صبح و یا زمانی است که از خواب برخاسته‌اید. شما می‌توانید در مورد این که آیا باید قبل و بعد از غذا نیز تست قند خون را انجام دهید یا نه، با پزشک خود مشورت کنید.

منبع: اقتصادنیوز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس