کد خبر 1407919
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۸
برومند نجفی

فرمانده یگان حفاظت سازمان محیط زیست گفت:در پرونده محیطبان نجفی، ما هر دو بعد را دنبال کردیم یعنی هم اقداماتی برای شکستن رأی انجام دادیم و هم تلاش کردیم رضایت اولیای دم را جلب کنیم.

به گزارش مشرق، جمشید محبت خانی درباره حادثه قتل محیطبان «برومند نجفی» پس از برگزاری جلسه دادگاهش، با بیان اینکه من خبر قتل محیطبان نجفی را وقتی در دفتر خودم بودم، دریافت کردم، اظهار کرد: امروز اولین جلسه رسیدگی مجدد به پرونده محیطبان نجفی بود و قاضی پرونده، اولیای دم یعنی خانواده فلاحی را احضار کرده بود و از زندان نیز خواسته بود که محیطبان را به دادگاه بیاورند.

وی افزود: پس از برگزاری جلسه دادگاه و آنطور که شهود روایت کرده اند، در زمانی که مأموران قصد انتقال محیطبان نجفی از مجتمع قضائی کرمانشاه به زندان را داشتند، یکی از اقوام مقتول به سرباز زندان که محیطبان را همراهی می‌کرد، حمله ور شده و او را از ناحیه دست مجروح می‌کند. در همین زمان، پدر مقتول هم با سلاح گرم که احتمالاً کلاشینکف بوده به سمت محیطبان نجفی تیراندازی و او را به قتل می‌رساند.

به گفته فرمانده یگان حفاظت سازمان محیط زیست، در حال حاضر قاتل محیطبان نجفی (فلاحی) و کسی که به سرباز زندان حمله کرده، متواری هستند و تحت تعقیب قرار دارند.

محبت خانی با اشاره به اقدامات سازمان حفاظت محیط زیست در خصوص روند پرونده محیطبان نجفی، گفت: ما از ابتدای تشکیل این پرونده چندین بار برای اخذ رضایت از خانواده مقتول فلاحی به کرمانشاه سفر کردیم. یکبار هم به همراه ریاست سازمان حفاظت محیط زیست به این استان رفتیم و با بزرگان، ریش سفیدان، متنفذین و مسؤولان استانی دیدار کردیم و آنان قول دادند که برای اخذ رضایت از خانواده مقتول تلاش کنند و این کار را هم کردند.

وی تصریح کرد: بر خلاف ادعای برخی از رسانه‌ها مبنی بر اینکه سازمان در این پرونده یک بعدی جلو رفته است، ما هر دو بعد را دنبال کردیم یعنی هم اقداماتی برای شکستن رأی انجام دادیم و هم تلاش کردیم رضایت اولیای دم را جلب کنیم.

فرمانده یگان حفاظت سازمان محیط زیست، افزود: پس از دیدارهای متعدد ما با اولیای دم و نیز تلاش‌های گسترده مقامات و ریش سفیدان محلی، پدر مرحوم فلاحی مرتب می‌گفت باید محیطبان نجفی پای چوبه دار بیاید و من آنجا رضایت می‌دهم. موردی که در جلسه امروز دادگاه هم تکرار کرده است که البته می‌توانست یک ترفند باشد.

محبت خانی خاطرنشان کرد: در حال حاضر ما موضوع قتل محیطبان نجفی را از دو وجه دنبال می‌کنیم؛ اول آنکه از مقامات ذیربط پیگیر هستیم که قاتل هرچه زودتر دستگیر شود. در این زمینه، دادستانی کرمانشاه حکم دستگیری را صادر کرده و عوامل انتظامی استان هم پیگیر هستند که در اسرع وقت، قاتل را دستگیر کنند.

وی، ادامه داد: موضوع دوم این است که چرا باید محیطبان به این راحتی آن هم در مقابل مجتمع قضائی که می‌بایست ضریب امنیت بالایی داشته باشد، مورد سو قصد قرار بگیرد؟ این سوالی است که محیطبانان مرتب از خود من می‌پرسند چراکه برای جامعه محیطبانی کشور ایجاد نگرانی کرده است.

فرمانده یگان حفاظت سازمان محیط زیست در پایان تاکید کرد: ما باید بتوانیم امنیت محیطبانان خود را در صورت استفاده بجا و قانونی از سلاح خود در حین انجام وظایف قانونی شأن به طور کامل تأمین کنیم.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 14
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۰:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۳
    8 0
    به همین راحتی جلوی دادگاه اسلحه کشیدند؟ اصلا زندانی کردن و محاکمه محیط بانی که یک شکارچی غیر مجاز را کشته از اساس اشتباه هست
  • سید IR ۱۰:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۳
    5 0
    سنگ ها را بسته اند و دستها را باز کرده اند!!!!!!!
  • IR ۱۲:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۳
    2 4
    محیط بان شما تو منطقه خارج از منطقه حفاظت شده
    • IR ۱۴:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۳
      2 0
      تو معلومه از اون شکارچی هایی هستی که به صغیر و کبیر رحم نمیکنه و کل طبیعت رو از بین میبره ، فقط برای دلخوشی خودش.
    • JP ۰۰:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
      0 0
      اشتباهی مثبت دادم
  • US ۱۳:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۳
    2 0
    متاسفیم که هنوز قانون برای محیط بانان گنگ هست. مسولین محترم چرا وقتی کسی که به محیط زیست تجاوز میکنه و قانون زیر پا میزاره حمایت می کنید. مردم واقعا از مرگ محیط بان شوکه شده اند.
  • IR ۱۳:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۳
    0 0
    باید متخلف رو دستگیر میکرد و به قانون میسپرد نه اینکه خودش اونو بکشه
  • IR ۱۴:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۳
    1 0
    آره معلومه تو کل محیط زیست که گند زدید اساسی
  • IR ۱۴:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۳
    5 0
    چه لزومی داره که مناطق قرق شده رو مردم بهش ورود کنن و با اسلحه ی شکاری به جون حیوانها بیفتن که یه محیط بان مجبور به این کار بشه لطفا سلاحهای شکاری رو از دست مردم عادی جمع کنین سلاح باید پیش محافظان کشور باشه نه دست مردم عادی
  • IR ۱۶:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۳
    0 0
    ضابط قضایی درهرمملکتی یعنی پلیس اجرای قانون اسلحه های متفرقه شکاری بایدجمع آوری وحیطه مسیولیت محیط بان وپلیس ساختمان محدودشود
  • IR ۱۶:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۳
    0 0
    ضابط قضایی درهرمملکتی یعنی پلیس اجرای قانون اسلحه های متفرقه شکاری بایدجمع آوری وحیطه مسیولیت محیط بان وپلیس ساختمان محدودشودپولدار۱۰طبقه و۸طبقه می سازدخیابان ازمصالح پرمیکندچون پارتی داردکسی کاری نداردیک کارگرویاکارمندویاحقوق بگیربخواهد۲اتاق سرپناه برای زن وبچه اش بسازدپلیس ساختمان میایدوفرغون وصاحب کاررامی بردچون برخوردهادراین ادارات سلیقه ای است
  • IR ۱۶:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۳
    0 0
    ضابط قضایی درهرمملکتی یعنی پلیس اجرای قانون اسلحه های متفرقه شکاری بایدجمع آوری وحیطه مسیولیت محیط بان وپلیس ساختمان محدودشود
  • IR ۱۷:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۳
    1 0
    دنیای برعکسی است . محیط بان حق استفاده از اسلحه را دارد یا خیر ؟
  • وحید نادر شاگرد اتوبوس IR ۰۶:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۴
    1 0
    اسلحه ای که برای محیط بان انتخاب شده اشتباه هست؛ محیط بان اسلحه ای که لازم دارد باید دقیق باشد در حالیکه دقت کلاشینکف بخصوص اگر بیش از 120 تیر با آن شلیک شده باشد اصلا دقیق نیست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس