صنعاء: مقابله با پروژه آمریکا، نقطه مشترک ما با روسیه است

نخست وزیر دولت نجات ملی یمن با اشاره به اینکه سفر اخیر هیأت یمنی به روسیه به سود دو کشور است، خبر داد که پیامها و تماسهایی از شماری از کشورها دریافت کرده‌اند.

به گزارش مشرق، عبدالعزیز بن حبتور نخست وزیر دولت نجات ملی یمن بعد از ظهر امروز شنبه گفت که دیدار با طرف روس، برخاسته از منافع مشترک است.

بن حبتور با اشاره به اینکه نتایج سفر یک هیأت یمنی به روسیه، برای دو کشور اهمیت دارد، به شبکه خبری المسیره گفت که یمن و روسیه نقطه مشترکی به نام مقابله با پروژه آمریکا دارند که بسیاری از کشورهای جهان از این پروژه متضرر شده‌اند.

وی با بیان اینکه یمن در تلاش است تا در جهان همپیمانانی بر اساس اصل برابری، منافع مشترک و مقابله با دشمنان مشترک داشته باشد، تصریح کرد: پیامها و تماسهایی از شماری از کشورها دریافت کردیم. دعوت مسکو هم نشانگر تغییر موضع آن است.

این مسئول یمنی با تأکید بر اینکه یمن در تلاش است تا با چین و روسیه، دوست و همپیمان باشد، خاطر نشان کرد: ما از روز نخست، اختلاف نظر با سیاست آمریکا را اعلام کردیم. مشروعیت جعلی که آمریکا و عربستان مدعی حمایت از آن هستند، صرفا پوششی برای غارت و سرقت منابع یمن به بانکهای سعودی است.

عربستان سعودی از ششم فروردین ۹۴ به بهانه حمایت از دولت «عبدربه منصور هادی» رئیس‌جمهوری مستعفی و فراری یمن، حملات گسترده علیه یمن را کلید زد که جز ویرانی چیزی عاید مردم یمن نشد. ریاض از این دولت که منحل گردید و نهاد موسوم به «شورای ریاستی» جایگزین آن شد، تحت عنوان دولت مشروع یمن یاد می‌کرد.

بن حبتور با اشاره به اینکه قدرت نظامی یمن، ضامن صلح است، در عین حال به ائتلاف متجاوز سعودی-اماراتی هشدار داد که این قدرت، زمانی علیه کشورهای متجاوز به کار گرفته خواهد شد که توقف جنگ و لغو محاصره را نپذیرند.

این در حالی ست که «محمد عبدالسلام» رئیس هیأت مذاکره‌کننده دولت نجات ملی یمن بیستم ماه جاری با «میخائیل بوگدانوف» وزیر خارجه روسیه در مسکو دیدار کرد.  این دیدار عبدالسلام و بوگدانوف تأکیدی بر اهتمام به افق‌های تحقق حل‌وفصل مسالمت‌آمیز و فراگیر جنگ علیه یمن و رسیدگی به پرونده انسانی بود.

عبدالسلام با اشاره به اینکه تغییرات واقعی در مواضع روسیه رخ داده است، تصریح کرد: [روسیه] درک کرده است که یمن می‌تواند یک [طرف] تأثیرگذار راهبردی باشد. علیه یمن نیز محاصره و تجاوز وجود دارد؛ لذا حق ماست که در جهان، با تمامی کسانی کار کنیم که از پروژه آمریکا متضرر شده‌اند، از جمله روسیه»

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس