کد خبر 1407197
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۹
آلمان ممنوعیت صدور روادید برای روس‌ها را نپذیرفت

اولاف شولتس صدراعظم آلمان امروز پنجشنبه درخواست اتحادیه اروپا برای ممنوعیت صدور روادید برای شهروندان روسیه را نپذیرفت.

به گزارش مشرق از خبرگزاری آناتولی، شولتس در واکنش به این طرح که از سوی فنلاند و استونی در راستای افزایش تحریم‌ها علیه روسیه مطرح شده بود، گفت که "تحریم‌ها نباید شهروندان بی‌گناه را هدف قرار دهد".

وی در یک کنفرانس خبری در برلین با حمله به رئیس جمهوری روسیه گفت: "این جنگ پوتین است. تحریم‌های اتحادیه اروپا باید علیه رییس جمهوری روسیه و آنهایی که مسئول جنگ اوکراین هستند، باشد".   

صدراعظم آلمان خاطرنشان کرد که تحریم‌های شدید و ملموسی علیه بسیاری از مقامات، الیگارشی‌ها و گروه‌های قدرتمند روسیه اعمال شده و مطمئنا به برداشتن گام‌های بعدی ادامه خواهیم داد.

وی تصریح کرد که "اگر آلمان اکنون دامنه این اقدامات را به همگان از جمله مردم بی گناه گسترش دهد، آنگاه تاثیرگذاری این تحریم‌ها کاهش پیدا می‌کند".

چند روز گذشته استونی و فنلاند از دیگر کشورهای عضو اتحادیه اروپا خواستند تا صدور روادید گردشگری برای شهروندان روسیه را متوقف کنند.

کایا کالاس نخست وزیر استونی روز سه‌شنبه در یک پیام توئیتری مدعی شد که سفر به اروپا یک امتیاز است؛ نه یک حق انسانی و اکنون زمان پایان دادن به گردشگی از روسیه است.

پکا هاویستو وزیر خارجه فنلاند نیز تایید کرد که دولت این کشور قصد دارد قوانین مربوط به صدور روادید برای شهروندان روسیه را سخت‌تر کند و این مساله را در نشست پایان این ماه وزیران خارجه اتحادیه اروپا مطرح خواهد کرد.

ولادیمیر چیژوف نماینده دائم روسیه در اتحادیه اروپا نیز امروز پنجشنبه در واکنش به این طرح اتحادیه اروپا گفت که مسکو انتظار دارد عقل سلیم مانع از اجرای ایده ممنوعیت صدور ویزا برای اتباع روسیه توسط کشورهای اتحادیه اروپا شود.

در همین راستا، آرتور مرادیان رئیس انجمن مجریان تورهای گردشگری روسیه نیز گفت که اگر کشورهای اروپایی صدور ویزا برای روس‌ها را متوقف کنند، این امر بر کل ترافیک گردشگران خروجی از این کشور تأثیری نخواهد داشت.

آماده شدن توربین خط لوله نورد استریم ۱

شولتس در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به قطعه تعمیر شده در خط لوله نورد استریم که از کانادا به آلمان آمده، گفت: توربین نورد استریم ۱ آماده است و روسیه می‌تواند آن را وارد کند.

خط لوله گاز نورد استریم ۱ که گاز روسیه را از طریق دریای بالتیک به آلمان می‌رساند در سال ۲۰۱۲ به بهره‌برداری رسید و گرهارد شرودر صدراعظم اسبق آلمان یکی از معماران اصلی آن بود.

شرکت روسی گازپروم اعلام کرده است که ظرفیت تحویل روزانه گاز خود به آلمان را به این دلیل که تجهیزات لازم توسط گروه زیمنس تامین نشده است، بیش از ۴۰ درصد از طریق خط لوله گاز نورداستریم کاهش می‌دهد.

این شرکت روسی در بیانیه‌ای که روز سه شنبه منتشر کرد، افزود: تحویل گاز از طریق خط لوله گاز نورداستریم تنها تا حجم ۱۰۰ میلیون مترمکعب در روز به جای روزانه ۱۶۷ میلیون مترمکعب قابل تضمین است.

این بیانیه دلیل این امر را کمبود کمپرسورهای شرکت آلمانی زیمنس در ایستگاه کمپرسور پورتووایا در نزدیکی شهر ویبورگ در منطقه لنینگراد (شمال غربی روسیه) اعلام کرد؛ جایی که نورد در حال حاضر تنها از سه واحد فشرده‌سازی گاز می‌تواند استفاده کند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۳:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۰
    0 0
    زمستون داره میاد اخه این ادا بازی ها ما دوست اکراینیم دیگه جواب نمیده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس